DJI Flamewheel: de F330 of F450?

Discussie in 'Multicopters' gestart door Dylan sys150, 21 mrt 2012.

1. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Tja imitatie HOEFT niet verkerd te zijn, maar meestal krijg je voor waarvoor je hebt betaald.
    Dus kijk waar voor jouw de eisen liggen van belangrij en niet belangrijk...

Ben je beginner, dna is crashproof wel fijn. Kan je al vliegen dan is gewicht weer meer een isseu.

2. plotterwelt

plotterwelt

Lid geworden:
    5 aug 2006
    Achtertuin is ook niet geschikt ervoor . :D

Staat niet vaak hoog gras . :murder:

Maar ik kan mij niet voorstellen dat ze van 1,5 m hoogte al breken in gras .
    Heb hem hier zelf ook liggen (is nog niet klaar)

En omdat ik er tevreden over ben heb ik nog een 6 armige bestelt . ;)
    Als komplete set met motoren.

Mvg Johan

3. Douwe74

Douwe74

Lid geworden:
    22 mrt 2010
    :shock:
    Tja, hij kwam een beetje schuin naar beneden en toen knapten er dus twee landingsgestelpootjes af. Ik wacht zelf nog op wat ESC's die ik wil gaan flashen en dan wordt dit mijn 'stunt' quad, ben benieuwd (en lees met belangstelling de ervaringen van anderen) :cool:.

4. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Je hebt de rctimer 450? Die kit heb ik namelijk eergisteren besteld (V2). Ben wel benieuwd..

5. plotterwelt

plotterwelt

Lid geworden:
    5 aug 2006
    Ik heb de V1 , V2 was er toen nog niet .

De kit die ik nu besteld heb is de 550 V2.

Mvg johan

6. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Ah ok. Duidelijk. Ik wacht eerst de 450 af. Als dat bevalt dan ga ik ook voor de 550 kit inderdaad.

7. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    even een vraagje over de props. ik heb iets gelezen dat je op 4cellen de 8 inch moet gebruiken, en op 3 cellen de 10 inch. nu heb ik ook berichten gezien van mensen die met vier cellen en 10 inch graupner props vliegen voor wat meer lift, en waar de motoren amper warm worden.

is dit nu mogelijk/wat is nu waar?

8. plotterwelt

plotterwelt

Lid geworden:
    5 aug 2006
    Dat ligt gewoon aan de motor die je gebruikt .

Teveel KV met 4S zijn de meeste china props niet voor geschikt.
    Meestal zijn het maar dunne GWS props.;)

Je leest overal van exploderende props , die mensen weten gewoon niet wat ze aan het doen zijn .
    Ze geven dan de propellor de schuld . :murder:

Meer lift brengt vaak de overstap naar qualiteits propellors al .

Mvg Johan

9. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Kleine correctie Johan; er zijn ook (genoeg) voorbeelden van voorvallen waarbij alleen originele Dji-onderdelen zijn gebruikt en waarbij alle adviezen van Dji tot op de komma zijn opgevolgd.

10. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    dat weet ik johan, maar ik heb mijn vraag daarom ook gespecificeerd in dit topic;) het gaat mij om de motoren die op de arf f550 van dji zitten, en de graupner e-props. mijn vraag is of ik met die config de 10 inch graupner props op 4 cellen kan gebruiken, zonder dat ik iets kapot/warm draai.

11. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Vanaf begin mei hoop ik alles te hebben, en ook een setje props van graupner in de maten 8,9,10,11,12" En met wat geluk zowel 3s als 4s accu's.

De 450 , EN de 550 worden kompleet vanaf nul opgebouwd, en er zal een uitgebreid verslag komen,en een how to voor het opbouwen, van zowel de frames, als de electronica, en het inregelen van de electronica, en het fine tunen ervan.
    Ook het instellen op de zender word niet vergeten...

Tevens worden beide frames dus getest wat beteft lift, vluchtduur, en vlieg gedrag, in combinatie met 3 of 4s accus en dus de verschillende props.

Alles in jip en janneke taal,en rijkelijk voorzien van screencaptures, filmpjes en foto's. Zowel tijdens de opbouw, het afregleen, en het testen...

Ik ben van plan de hexa te voorzien van een gimbal voor het fpv en lucht foto en of video werk. Maar dit is nog even afwachten....

Het zal weer een van mijn uitgebreidere topics worden waarin ik de beginner, de instapper, leer hoe hij zelf een quad op kan bouwen van DJI met de naza controller. Uiteraard is het voor de gevorderde ook leuk leesvoer hoop ik..

12. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Heel mooi Emil. Ik begin 1-2 weken later met de 450 dus kan ik mooi meekijken ;)

13. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    heel goed en leuk initiatief emil! maar ik ben van plan hem op korte termijn te gaan aanschaffen, en wil gelijk de goede props voor erbij kopen. dus als iemand mij kan helpen of 10 inch graupner e props op 4 cellen goed gaat op een f550, hoor ik het heel graag!

14. plotterwelt

plotterwelt

Lid geworden:
    5 aug 2006
    Mijn F550V2 kit is net aangekomen . (binnen 7 dagen :smile:)

Zitten ook 10 x 4,5 props bij (met pas ringen ala APC)
    Motor is de 2830/11 1000kv

Mvg Johan

15. Zjeraar

Zjeraar

Lid geworden:
    20 jan 2007
    Emil, zo'n verslag zou super interessant zijn. Ik heb onlangs een Syma S107 gekocht, en "ineens" is de interesse voor vliegende objecten een stuk groter geworden :) Zo'n quad lijkt me erg leuk, maar ik ben een leek op dit gebied, en ik heb van deze flamewheels nog geen echt uitgebreid bouwverslag gevonden. Zou dus erg welkom zijn!

16. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hallo heren.
    Even een update:
    Gisteravond op bezoek geweest bij iemand en daar in zijn woonplaats op een enorm groot veld gevlogen.
    Hij met zijn Heli en ik met mijn DJI F330 Quadcopter.
    Stond een behoorlijk straf windje en dacht het wel aan te kunnen.
    Nou niet dus...........
    Mijn F330 ging na een tijdje plots aan de wandel met de wind mee en ik kon geen correctie input meer geven dat soelaas bood.
    Gevolg: Crash in het zand.
    2 voorste props kapot en...........1 armpje gebroken.Net op de plek achter waar de motor vastzit.
    Nou kan ik me nog heugen dat er filmpjes waren die lieten zien dat een DJI Frame haast onverwoestbaar is.
    Dat tegendeel heb ik dus bewezen gisteravond.
    En let wel: het betreft ook nog eens een origineel DJI F330 Frame.
    Dus geen kloon.

Gisteravond het gebroken armpje, wat overigens een hele nette breuk was in de Epoxy gezet.
    Na het uitharden de beide oppervlakten glad en vlak gedremeld.
    Toen aluminium plaatjes op maat uitgesneden en die op de beide breuklijnen vastgelijmt met Epoxy.Dit ter extra versteviging van de 2 gebroken delen.
    Het geheel was daarnet uitgehard en klaar.
    2 nieuwe props erop gezet en test gevlogen.
    Toestel vliegt weer als vanouds en als herboren.Het blijft een wonder apparaat.
    Heeft me wel geleerd om met dit kleine doch licht gewicht formaat Quad NIET meer met te harde wind lopen te raggen.
    De Gaui 500X kan daar veel beter tegen dus zal absoluut met formaat en vlieggewicht te maken hebben.
    Vr Gr E

17. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    die sterkte tests waren volgens mijmet de 450, en de 33 is bij de motorhouder idd wat dunner volgens mij;)

heeft er nog iemand ervaring/antwoord op mijn vraag met betrekking tot de props?

18. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Oke............
    Dat wist ik niet.
    Dacht dat die sterkte tests ook waren gedaan met het F330 Frame.
    Ach........op zich ook niet erg hoor.
    Het was een behoorlijk harde Crash gisteravond omdat het toestel met de wind mee een behoorlijke snelheid had opgebouwd toen het ter aarde neerstorte.
    Maar na een avondje lijmen in de Epoxy is het Crash-ongeluk nauwelijks zichtbaar en ze vliegt weer super.
    Als ik dit had meegemaakt met dat Gaui 330 Frame dan waren de gevolgen zekers groter geweest.Let wel: onherstelbaar kaput.
    Dus ben blij dat het met dit DJI F330 Frame gebeurde.
    Vr Gr E

19. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    @ Dylan sys150: je bent niet de eerste. Ik geloof dat gebruiker Bertjuh vrij snel na het aanschaffen van zijn F450 al een gebroken arm had. Hij heeft toen geloof ik wel gratis een paar armen toegestuurd gekregen (omdat de crash erg licht was en hij er beelden van had)

@vinnygogo: dat is geloof ik de zesde keer dat je deze vraag stelt. Dji zelf en ook Digitech raden het gebruik van 4S lipos in combinatie met grote props / hoge belastingen af. Wat wil je nog meer weten?

20. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    ik zoek gebruikers ervaring en was de laatste keer dat ik het vroeg;) hoopte dat er hier iemand wat zinnigs over kon zeggen;)

Deel Deze Pagina