DJI Naza LITE / V1 / V2 goedkope OSD met RETURN TO HOME Plug and Play

Inmiddels heb ik weer mijn laatste berichtje aangepast hehe.

Heb het nu helemaal werkend! Dankzij alle informatie op dit forum en filmpjes op youtube!

Enige waar ik nog mee zit is dat de tekst niet goed staat, ik weet hoe dit komt maar heb zelf geen FTDI boardje. Gisteren ben ik bij Mitchelll geweest en hij heeft mijn minimosd geprogrammeerd.

Laatst bewerkt:
Op de OSD die ik net binnen zitten standaard al punten voor de voltage / Ampere / RSSI aansluiten, voor de rest moet je solderen aan de chip zie plaatje.

IMG_0007.jpg

003_minNAZAOSD_ConnectionsTop.jpg

welke sensor kan ik het beste bestellen voor het meten van voltage en stroom?
en hoe sluit ik deze goed aan ? Ik heb hetzelfde osd binnen met de standaard punten.:confused:

Voltage kan je zelf maken zoals op de tekening staat, maar je moet een custom hex file gaan gebruiken.. en daar begint de hoofdpijn haha

ben er mee bezig maar moet me er even goed in verdiepen.

Voltage kan je zelf maken zoals op de tekening staat, maar je moet een custom hex file gaan gebruiken.. en daar begint de hoofdpijn haha

ben er mee bezig maar moet me er even goed in verdiepen.

Wat ik ook graag zou weten of je met de laatste versie nog steeds op de kleine pootjes van de elektronica moet solderen of dat die aansluitingen aan de zijkant erbij zitten. Ik kan geen schema op internet vinden die het laatst getoond is in dit draadje. En welke stroomsensor zou ik het beste gebruiken? Ik heb op youtube in 1 van de filmpjes het verbruikte mah gezien. Dat zou ik heeeeel graag erop willen... wie weet hoe of wat?
Ik hoor het graag

Waar hebben jullie de minimOSD vandaan waar de punten voor voltage en ampere etc al op zitten. Deze wil ik ook graag bestellen.

Ik zie dat er dan aansluitingen zitten voor:
BAT1
GND
BAT2
GND
TXRSSI
GND
VOUT
GND

Waarop sluit je hierna dan de voltage sensor op, en waar de ampere sensor? Zoals ik het nu zie zou je in totaal twee batterijen kunnen aansluiten?

@gijs heeft er een paar op voorraad. Bij Whitespy quads zijn ze ook te krijgen. Al weet ik niet of dit exact de goede versie vis voor naza...

@gijs heeft er een paar op voorraad. Bij Whitespy quads zijn ze ook te krijgen. Al weet ik niet of dit exact de goede versie vis voor naza...
Die gijs heeft komen volgens mij gewoon van Paul (rtf quads / whitespy quads) vandaan. Heb tijdje terug dezelfde gehad van 'm. Helaas een componentje beschadigd tijdens transport (maar werkt vermoedelijk wel gewoon), mailtje naar 'm gestuurd met fototje en krijg keurig een nieuwe van ´m opgestuurd zonder bijbetalen of wat dan ook. Keurige service!

Ok lekker bezig geweest. de pinnen die aan de zijkant van het bordje staan komen niet overeen met de minnazaosd firmware. nutteloos dus.

Dus gewoon solderen.

Ben er mee bezig, nu uitzoeken wat ik voor voltage/current nodig heb.

Als ik het goed begrijp kriig je dan hiermee de mogelijkheden welke de DJI mini IOSD levert?

Laatst bewerkt:
Nee hoor niet bij whitespy, mij te risicovol met import enz. wij bestellen bij dezelfde leverancier ;) ergens in het verre china :)

Die gijs heeft komen volgens mij gewoon van Paul (rtf quads / whitespy quads) vandaan. Heb tijdje terug dezelfde gehad van 'm. Helaas een componentje beschadigd tijdens transport (maar werkt vermoedelijk wel gewoon), mailtje naar 'm gestuurd met fototje en krijg keurig een nieuwe van ´m opgestuurd zonder bijbetalen of wat dan ook. Keurige service!

Ja dat kan ook natuurlijk...:) bedoelde er meer mee dat het exact dezelfde OSD is voor zover ik dat kon zien:)

En risicovol met import vanuit de VS? ach....ligt eraan hoeveel je besteld...:) als je gewoon een OSD besteld zit de waarde sowieso onder de 22 euro, dus 0 euro bijbetalen. Ga je meer bestellen dan wordt het een ander verhaal.

Voltage inlezing werkt.

Spanningsdeler gemaakt en code aangepast.
Rssi throttle vd week ff testen

En voor de current heb ik nog een sensor nodig.

Zie bij beiden geen output staan.

Ik zat te kijken naar die attopilot boardjes..

Netjes! Ik ben bezig om de LED kabel te maken, en vervolgens deze ook de solderen rechtstreeks op de MinimOSD.

Voltage/current sensor is voor mij ook nog een must have.

Weet je al welke sensor je hiervoor gaat gebruiken?

Succes!

Nee maar staat op laag pitje.

Voltage zegt al genoeg in principe :)

ja led kabel.. dacht er ook aan maar bij nader inzien waarom.. je weet toch wle in welke mode je vliegt.. en gps staat al in beeld.

Net als de artificial horizon.. niet heel nuttig voor mij.

Nu tevreden met : Voltage, Throttle%, screen switch, en evt rssi.

ff draadje in ontvanger solderen.. maar ik begreep dat die of 0 of 100% aan gaat geven.. ook niet echt nuttig dus

Hoe heb jij de voltage werkend gekregen?

Nee maar staat op laag pitje.

Voltage zegt al genoeg in principe :)

ja led kabel.. dacht er ook aan maar bij nader inzien waarom.. je weet toch wle in welke mode je vliegt.. en gps staat al in beeld.

Net als de artificial horizon.. niet heel nuttig voor mij.

Nu tevreden met : Voltage, Throttle%, screen switch, en evt rssi.

ff draadje in ontvanger solderen.. maar ik begreep dat die of 0 of 100% aan gaat geven.. ook niet echt nuttig dus

Back