DJI Phantom 3 advanced/professional ervaringen

Discussie in 'Multicopters' gestart door pegasus, 10 mei 2015.

1. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Hoi ! Laat aub even weten wat er mis is gegaan, er zal best een foutje in het vluchtplan zitten.
    Ik heb ook litchi en wil dit ook eens gaan proberen met mijn Mavic.

2. Opa Robert

Opa Robert

Lid geworden:
    6 jan 2017
    Ik heb het csv bestand bekeken en kan nergens ontdekken wat er fout is gegaan.
    Helaas kan ik dat bestand niet meesturen want die mogelijkheid ontbreekt in deze posting.
    Heb inmiddels het vliegplan aangepast en teruggebracht naar een lengte van 400m verdeeld over 4 zijden.
    Ga ik in principe morgen uitproberen. Ik heb de drone dan wat dichterbij teneinde een visuele beoordeling mogelijk
    te maken.
    Wel heb ik een kml en csv bestand die ik per mail kan verzenden. Geef maar aan.
    Wordt vervolgd.
    Opa Robert.

3. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Kun je het vliegplan niet gewoon in de litchi app maken dan ? of is dat omslachtig ?

Ik heb mij er nog niet in verdiept.

4. Opa Robert

Opa Robert

Lid geworden:
    6 jan 2017
    Ja, je kunt in de app een vliegplan "waypointsessie" aanmaken.
    Het kan ook in de computer thuis. Ik geef de voorkeur aan het laatste omdat je dan rustig je plan kan maken.
    Op youtube zijn diverse filmpjes met duidelijke uitleg.
    Opa Robert.

5. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Bedankt ! ik zal eens wat youtube filmpjes gaan kijken voordat ik aan de slag ga.

6. Opa Robert

Opa Robert

Lid geworden:
    6 jan 2017
    Vandaag op herhaling na mijn "negatieve" ervaringen van eergisteren.
    Litchi werkt perfect. Had nu een kleiner circuit aangemaakt als waypointsessie.
    Kon dus nu alles visueel waarnemen en de drone deed wat hem via het vliegplan werd opgedragen.
    Ik denk nu achteraf (ik ben een dronevlieger die het allemaal wenst te zien) dat de vermoedelijke weigering van de Litchi-app ligt aan mijn persoonlijke instelling.
    Nu was het een vierkant met zijden van 40 meter, een snelheid van 10 km/u en een hoogte van 10 m.
    Als je wilt filmen moet de snelheid beduidend lager liggen. Nu zie je dat de drone na het bereiken van een waypoint een heftige schommeling maakt teneinde
    van koers te kunnen veranderen.
    De volgende keer maak ik een wat groter circuit.
    Dan wordt het een vierkant van met zijden van 100m en een lagere snelheid. bv de snelheid van een wandelaar + 5 km/u
    We gaan het zien.
    Opa Robert.

7. Opa Robert

Opa Robert

Lid geworden:
    6 jan 2017
  8. YISRAEL

YISRAEL

Lid geworden:
    5 dec 2017
    Tussen de 4 en 6 weken...je kunt met je registratienummer de status vanaf de ontvangst tot de reparatie en terugbezorging bij de inkoper en krijg je vervolgens bericht..tenminste bij Toemen te Den Bosch heb ik eerst bij de winkel zelf laten repareren totdat zij er zelf niet uitkwamen en doorstuurde naar DJI dus in totaal meer dan 4 weken gewacht.

9. 123compi

123compi

Lid geworden:
    8 nov 2013
    Ik heb een Panthom 3 advanced en sinds een aantal dagen krijg ik de volgende foutmelding, "ESC Status Error. Turn off aircraft and restart. Contact DJI support if this continues"
    als ik de Phantom uit en weer aanzet blijft dat zo, soms krijg ik hem weer aan de praat maar het kan ook goed zijn dat hij het pas later of de dag erna wel doet.
    Heeft iemand een idee wat dat kan zijn.

10. Opa Robert

Opa Robert

Lid geworden:
    6 jan 2017
    Er is een mogelijkheid om de drone, zo ook controller te resetten. Je moet daarvoor wel weten wat je moet doen omdat de bijgevoegde handleiding dit niet behandeld.
    Op youtube kun je zoeken naar een video die dit onderwerp behandeld. Die bestaat zeker want ik heb ruim een jaar geleden zo'n video bekeken.
    Succes.
    Opa Robert.

11. Opa Robert

Opa Robert

Lid geworden:
    6 jan 2017
    Ter aanvulling op mijn reactie van gisteren het volgende.
    In de DJI GO app zitten een aantal tutorials opgesloten. Start de app. en ga naar Phantom 3 advanced. Rechts boven zie je drie streepjes. Klik daar op en kies vervolgens Academy.Je vindt nu een aantal tutorials die je mogelijk kunnen helpen bij het oplossen van het probleem. In ieder geval de firmware van de drone en de controller updaten en een aantal calibraties uitvoeren.
    Succes en laat ff horen of het eea is opgelost.
    Opa Robert.

12. Opa Robert

Opa Robert

Lid geworden:
    6 jan 2017
    Vandaag het hoge water in de Rijn gefilmd.
    Hierbij de link:
    Geef maar commentaar.
    Opa Robert.

13. hendrik 1

hendrik 1

Lid geworden:
    16 jan 2018
    Goedenmiddag,
    Ik heb vd week voor het eerst een dji phantom 3 advanced gekocht..(wel 2e hands) maar na het eerste vlucht kwam ik tot de ondekking dat er paarse strepen/vertraagd beeld zijn tijdens het vliegen op afstand de fotos op de pc zijn haarscherp. Wat kan hier het probleem zijn? Ik hoor graag van jullie.. mvg hendrik!

14. Opa Robert

Opa Robert

Lid geworden:
    6 jan 2017
    Je schrijft: het vliegen op afstand. Hoever verwijderd van het homepoint? Had je tijdens het vliegen, ook op afstand, wel een goed beeld op je telefoon/tablet.?
    Hoe beoordeel je het resultaat. Is dat op je computer of direct van het kaartje op bv een tv, of direct op je telefoon/tablet?
    Als de foto's wel goed zijn ligt het dus niet aan de camera. Welke resolutie heb je gebruikt en kan je computer die eventueel hoge resolutie wel aan?
    Staat je belichting wel goed afgesteld?
    Zo maar wat bedacht.
    Heb zelf ook de Phantom 3 Adv. De mijne draait perfecte video's in de een na hoogste resolutie.
    We horen het wel.
    Opa Robert.

15. hendrik 1

hendrik 1

Lid geworden:
    16 jan 2018
    Juist het beeld op mn tablet is slecht.. de fotos en videos zijn haarscherp..ik stop het sdkaartje in de pc. Ik vloog op 500 meter en dan is het beeld op mn samsung tablet slecht.. vol paarse strepen en vertraagd!!

16. Opa Robert

Opa Robert

Lid geworden:
    6 jan 2017
    Het is natuurlijk zo dat op een afstand van 500 meter de overdracht van het beeld mogelijk gestoord kan worden. De beeldoverdracht gaat volgens de Lightbridge methode. (ff googlen)
    Als de video op het kaartje haarscherp is dan zit het probleem dus in de overdracht.
    Probeer de volgende keer het beeld te beoordelen wanneer de drone wat dichterbij vliegt. Waarschijnlijk zit daar het probleem.
    Samenspel van afstand en capaciteit van het tablet kan invloed hebben op de beeldkwaliteit.
    Opa Robert.

17. 123compi

123compi

Lid geworden:
    8 nov 2013
    Hallo Opa Robert,
    sorry voor de late reactie, ik heb alles geprobeerd maar het blijft terug komen, wat wel af en toe lukt is dat als ik de bekabeling van de gimbal aandruk hij het opeens weer doet.
    ik weet niet of hier echt de oorzaak ligt of dat ik per ongeluk iets doe zodanig dat het opeens verholpen is.

bij mij komt ook af en toe het beeld wat vertraagt binnen maar dat ligt dan meestal aan de video verbinding die is dan "poor"
    mvgr.
    Piet.

18. Opa Robert

Opa Robert

Lid geworden:
    6 jan 2017
    Blijft bestaan dat de video die op het kaartje staat van goede kwaliteit is. Als de bekabeling van de gimbal door u wordt aangedrukt mag dat geen invloed hebben omdat die gimbal, dus de camera een goed beeld produceert en oa op het kaartje wegschrijft. Ik ben geen technicus doch als het beeld op het kaartje goed is ligt dat niet aan de camera en de ophanging (gimbal). Mijn technische kennis houdt hierbij op.
    Indien u de engelse taal beheerst kunt u uw probleem nog eens voorleggen op

19. Opa Robert

Opa Robert

Lid geworden:
    6 jan 2017
    Piet,
    Video/foto's op het kaartje zijn goed, dus aan de gimbal/camera kan het niet liggen. Blijft toch mijn mening dat het vertraagde beeld/strepen/paarse lijnen het gevolg zijn van een slechte verbinding naar het tablet. Het aandrukken van de kabelverbinding kan dus geen oorzaak zijn. Wel die verbinding met voorzichtigheid behandelen omdat dit een bekend zwak is. U kunt nog eens een ander tablet of telefoon uitproberen, want ook het tablet kan ergens een zwakte vertonen.
    Indien u de Engelse taal beheerst zou u dit probleem eens kunnen inbringen op het DJI forum.
    https://forum.dji.com/forum.php?cli..._unique&mod=forumdisplay&pm=custom&typeid=369
    Mogelijk is er daar iemand die u verder kan helpen.
    Omdat u de drone tweede hands heeft aangeschaft kunt u helaas geen beroep doen op de fabrieksgarantie.
    Succes.
    Opa Robert.

20. 123compi

123compi

Lid geworden:
    8 nov 2013
    Ik heb het op twee oudere telefoons geprobeerd en bij beide hetzelfde en omdat ik dacht dat het aan de telefoons zou liggen heb ik een nieuw tablet gekocht maar ook hier hetzelfde probleem.
    de films en foto's zijn van goede kwaliteit, daar is niks mis mee,

ik heb al eens rondgesnuffeld op de site die u benoemd maar omdat ik hem tweede hands heb weet ik niet of het komt sinds de update of dat het al ervoor was.
    bij mij komt het af en toe voor en bij die gasten op het forum schijnt het dat ze die melding continu krijgen.
    de Firmware v1.11.30 heb ik gedownload maar durf die niet goed te installeren, misschien is het dan verholpen
    grtn,
    Piet.

Deel Deze Pagina