DJI Phantom 3 advanced/professional ervaringen

eerlijk gezegd zou ik graag willen dat de inspire en phantom 3 electronica beschikbaar zou komen voor bouw op eigen airframes.

de integratie met telefoons en tablets vind ik super

Vandaag voor het eerst een stukje gevlogen met de Phantom 3 Professional
Vliegt stabiel en naar mijn idee beter en stiller dan de Phantom 2.
Ik vlieg in combinatie met een Samsung s4.
Ik weet niet of het de Lightbride is of de S4 Maar ik ervaar serieus lag en krijg soms zelfs digitale blokjes in beeld.
(antennes staan goed en volgens pilotapp is het ontvangst goed!)

Zou het aan mijn s4 liggen?

Vandaag voor het eerst een stukje gevlogen met de Phantom 3 Professional
Vliegt stabiel en naar mijn idee beter en stiller dan de Phantom 2.
Ik vlieg in combinatie met een Samsung s4.
Ik weet niet of het de Lightbride is of de S4 Maar ik ervaar serieus lag en krijg soms zelfs digitale blokjes in beeld.
(antennes staan goed en volgens pilotapp is het ontvangst goed!)

Zou het aan mijn s4 liggen?

In dit filmpje hebben ze het erover... waarschijnlijk ligt het dus aan de S4 (vanaf 2 min 40 sec)

Ikzelf heb een Samsung Galaxy NOTE 1 en vrees dat ik daarmee hetzelfde probleem zou hebben, heb zelfs soms al last om vloeiend YT filmpjes te bekijken. Is een bijkomende kost natuurlijk als er een ipad moet gekocht worden. Wil wel eens weten wat de ervaringen zijn bij de andere Phantom 3 gebruikers op dat vlak.

groeten

Hans

Heb een ipad mini 2 en tot nu toe geen problemen met digitale blokjes o.i.d.
Heb wel ''image transmitting setting" op custom gezet ( kanaal 20 ) en de "image Transmission Quality" naar 4 Mbps gezet. Een lagere bitrate kan minder verstoring geven bij slechtere ontvangst condities (denk ik)
Kun je wellicht eens proberen, vind je onder , vierpuntje rechtsboven en vervolgens kies je "HD"

inmiddels vier keer gevlogen nu met mijn phantom 3 pro, ik moet zeggen wat een geweldig apparaat!! hiervoor had ik een zelfbouw quad, maar dit is toch echt wel prettig hoor, alles is klaar om te gaan, en wat gaat hij zeg :D alleen maar plezier tot nu toe

Mooi filmpje maar de horizon staat wel erg scheef.
Misschien de IMU en daarna de gimball eens calibreren

Ook zie ik wanneer je gekeerd ben behoorlijk wat jello in het beeld.
Heb ik (gelukkig) bij die van mij nog nooit gezien

Laatst bewerkt:
Was me nog niet eens opgevallen haha, het waaide wel erg hard weetniet of het daar aan kan liggen, maar zal eens calibreren

Back