DJI Phantom 3 advanced/professional ervaringen

Wat jammer Leo dat het zo fout is moeten verlopen.

Ik heb op een aantal forums al eens meer datzelfde verhaal gelezen.... opstijgen in auto take-off en kort daarna een onbestuurbare Phantom 3... men denkt dat er soms en probleem is dat de auto take-off het commando niet over geeft aan de manuele besturing en dat daardoor de Phantom zijn eigen weg gaat.
Ikzelf loop al enige weken rond met het id om ook een phantom 3 aan te schaffen, maar na het lezen van toch al wat nare situaties met de phantom 3 keer ik op mijn stappen terug.
Op zich vind ik het een super drone voor zijn prijs... al ontelbare prachtige filmpjes gezien en dat doet me watertanden natuurlijk.
Maar één zaak is zeker! als het ding naar beneden komt dan mag je het meestal compleet vergeten. zelf valt daar weinig of niets aan te doen. Alles op één moederbord lijkt me ook geen goed id... eens een ESC die de geest geeft en je bent aan een nieuw moederbord. Als het frame een deuk krijgt dan kan je dat wel vervangen maar heb paar dagen geleden een YT filmpje van 1u30min gezien waar iemand de volledige phantom 3 uit mekaar haalde en terug in mekaar stak om enkel het frame te vervangen... ik zou er niet graag aan beginnen ook al heb ik toch al wat drones in mekaar gestoken.
Ook jammer vind ik dat de camera met gimbal er niet vlotjes afgehaald kan worden zoals bij de yuneec 500 want voor een vluchtje zonder opnames is dit niet nodig en loop je het risico deze zeer fragile gimbal te beschadigen bij een foute landing.

Hopelijk is de schade beperkt en komt alles zonder al te veel kosten weer in orde.

Vriendelijke groeten

Hans

Hans ,zonde dat je je door berichtjes en fimpjes op YouTube je laat beinvloeden.
Dji is het meest verkochte drone te wereld dus komen er meer crash filmpjes van ,en als je ze bekijkt dan is meestal de oorzaak de bestuurder ervan.
Natuurlijk gaat het wel eens mis en dat is niet alleen met de phantom 3 anderemerken hebben dat ook , heb zelf de Yuneec Q500 gehad een geweldige drone om mee te vliegen en te fimen.
Maar heb zeker 3 setjes props verbruikt omdat het wel eens mis ging ,heb altijd geluk gehad dat het daar bij bleef.
Nu al een tijdje de phantom 3 pro en man wat ben ik er gelukkig mee.
Als ik je nu over de streep kan trekken met een proefvlucht .:)
 
Hoi Gorgio,

Ja, mijn eerste drone, ik heb deze gekozen omdat die zo eenvoudig te bedienen is. Heb vele filmpjes bekeken, ook van de first flights, het kon niet missen het moest wel de Phantom 3 worden.

Ik had hem, wel 3 opnieuw gecalibreerd (het leek wel of ik een voorgevoel had). Ik heb de aircraft status op de pilot nog extra gecontroleerd en alles was goed. Ik had zelfs verbinding met 17 (of zelfs 27 maar dat weet ik eerlijk gezegd niet meer) satellieten. Na 30 seconden en op een afstand van ongeveer 6 meter van de Phantom ging deze zijn eigen weg.

Van de app hover en zonnestormen heb ik nog niet gehoord, wordt ook niet over gesproken in de handleiding of op de website van DJI. Maar ga me daar wel in verdiepen dus.

Verder heb ik al naar de 24/7 service van DJI geschreven maar nog geen antwoord.

En ik wil zooooooo graag vliegen.... :-)
 
Wat jammer Leo dat het zo fout is moeten verlopen.

Ik heb op een aantal forums al eens meer datzelfde verhaal gelezen.... opstijgen in auto take-off en kort daarna een onbestuurbare Phantom 3... men denkt dat er soms en probleem is dat de auto take-off het commando niet over geeft aan de manuele besturing en dat daardoor de Phantom zijn eigen weg gaat.
Ikzelf loop al enige weken rond met het id om ook een phantom 3 aan te schaffen, maar na het lezen van toch al wat nare situaties met de phantom 3 keer ik op mijn stappen terug.
Op zich vind ik het een super drone voor zijn prijs... al ontelbare prachtige filmpjes gezien en dat doet me watertanden natuurlijk.
Maar één zaak is zeker! als het ding naar beneden komt dan mag je het meestal compleet vergeten. zelf valt daar weinig of niets aan te doen. Alles op één moederbord lijkt me ook geen goed id... eens een ESC die de geest geeft en je bent aan een nieuw moederbord. Als het frame een deuk krijgt dan kan je dat wel vervangen maar heb paar dagen geleden een YT filmpje van 1u30min gezien waar iemand de volledige phantom 3 uit mekaar haalde en terug in mekaar stak om enkel het frame te vervangen... ik zou er niet graag aan beginnen ook al heb ik toch al wat drones in mekaar gestoken.
Ook jammer vind ik dat de camera met gimbal er niet vlotjes afgehaald kan worden zoals bij de yuneec 500 want voor een vluchtje zonder opnames is dit niet nodig en loop je het risico deze zeer fragile gimbal te beschadigen bij een foute landing.

Hopelijk is de schade beperkt en komt alles zonder al te veel kosten weer in orde.

Vriendelijke groeten

Hans
Hans,

Ik heb tot nu toe nog geen spijt van door de Phantom 3 te kopen en verhaal het maar op pure pech en wil graag weten wat er nu uiteindelijk fout is gegaan. Duizenden mensen hebben plezier van het vliegen met de Phantom en daar wil ik zeker ook bij horen. ;-)
 
Hoi Gorgio,

Ja, mijn eerste drone, ik heb deze gekozen omdat die zo eenvoudig te bedienen is. Heb vele filmpjes bekeken, ook van de first flights, het kon niet missen het moest wel de Phantom 3 worden.

Ik had hem, wel 3 opnieuw gecalibreerd (het leek wel of ik een voorgevoel had). Ik heb de aircraft status op de pilot nog extra gecontroleerd en alles was goed. Ik had zelfs verbinding met 17 (of zelfs 27 maar dat weet ik eerlijk gezegd niet meer) satellieten. Na 30 seconden en op een afstand van ongeveer 6 meter van de Phantom ging deze zijn eigen weg.

Van de app hover en zonnestormen heb ik nog niet gehoord, wordt ook niet over gesproken in de handleiding of op de website van DJI. Maar ga me daar wel in verdiepen dus.

Verder heb ik al naar de 24/7 service van DJI geschreven maar nog geen antwoord.

En ik wil zooooooo graag vliegen.... :)

Waarom 3keer kalibreren ,als je het in 1keer goed doet geef hij het aan , maar goed het blijft zoeken naar de oorzaak .
Welke flight mode had je hem staan , deze niet per ongeluk omgezet?
Props monteren en weer proberen ,misschien filmen wat je doe .;)
 
Waarom 3keer kalibreren ,als je het in 1keer goed doet geef hij het aan , maar goed het blijft zoeken naar de oorzaak .
Welke flight mode had je hem staan , deze niet per ongeluk omgezet?
Props monteren en weer proberen ,misschien filmen wat je doe .;)
Ik wilde gewoon 100% zeker zijn dat alles oké was.
Hij geeft nu een repeterende pieptoon, ik kan er niets meer mee.
 
Hans ,zonde dat je je door berichtjes en fimpjes op YouTube je laat beinvloeden.
Dji is het meest verkochte drone te wereld dus komen er meer crash filmpjes van ,en als je ze bekijkt dan is meestal de oorzaak de bestuurder ervan.
Natuurlijk gaat het wel eens mis en dat is niet alleen met de phantom 3 anderemerken hebben dat ook , heb zelf de Yuneec Q500 gehad een geweldige drone om mee te vliegen en te fimen.
Maar heb zeker 3 setjes props verbruikt omdat het wel eens mis ging ,heb altijd geluk gehad dat het daar bij bleef.
Nu al een tijdje de phantom 3 pro en man wat ben ik er gelukkig mee.
Als ik je nu over de streep kan trekken met een proefvlucht .:)

Hahaha Gorgio... maak me niet weer gek he met een proefvlucht ;)
Dat DJI de meest verkochte drone is daar twijfel ik zeker niet aan en dat de phantom 3 pro/adv op de dag van vandaag de meest betaalbare en meest gesofistikeerde drone is daar twijfel ik al even min aan. De resultaten zijn gewoon verbluffend. En ik ben er mij zeker van bewust dat je op forums meestal de crash filmpjes/verhalen te zien krijgt waarvan zeker weten een groot gedeelte pilot errors zijn.
Mijn punt was enkel ALS er wat mis gaat (en er gaat met iedere drone zeker weten ooit wel eens wat mis) dan is het kostenplaatje wat de repair betreft meestal nogal zwaar.
Ook ik heb al wel meer dan eens een crash gehad maar dat kon ik altijd zelf herstellen door een arm of ESC of motor te vervangen. De kosten daaraan verbonden zijn dan ook vrij laag bij een crash. Ooit eens om onverklaarbare reden met een quadcopter van een 80 m hoogte recht naar beneden gekomen, gelukkig wel in een weiland. De batterij en de 2 assige BG met gopro camera lagen enkele meters verderop... de enige schade was een arm van 7 euro en een ESC van 25 euro. BG, gopro camera en Lipo waren onbeschadigd.
Met een phantom 3 zou het in dat geval wel wat anders zijn vrees ik. Camera/gimbel unit stuk en je mag al meteen een dikke 500 euro neertellen. Een ESC die de geest geeft en je bent weer goed voor een paar honderd euro voor een volledig moederbord. En als de schade zich enkel beperkt tot een gebroken frame dan is de prijs van een frame nog wel goedkoop maar simpel om het snel eens te veranderen is het zeker niet, je moet er de hele Phantom 3 voor uit elkaar halen. Ik heb het in een YT filmpje gezien en ik zie het me zelf niet zo direct te doen, zelfs al heb ik al een 10 a 15 tal drones gebouwd. Dus een niet bouwer zal de drone zeker naar een repaircenter moeten doen en die zullen dat ook niet voor 50 euro opknappen.
De Phantom 3 op zich met al zijn mogelijkheden vind ik eigenlijk niet zo duur voor wat je hebt maar het wordt pas duur als je een crash hebt.

De mooie stabiele filmpjes en de mogelijkheden van de phantom 3 doen me nog altijd watertanden maar de kosten aan een eventuele crash schrikt me toch wel af.

vr gr

Hans
 
Hans,

Ik heb tot nu toe nog geen spijt van door de Phantom 3 te kopen en verhaal het maar op pure pech en wil graag weten wat er nu uiteindelijk fout is gegaan. Duizenden mensen hebben plezier van het vliegen met de Phantom en daar wil ik zeker ook bij horen. ;-)

Was ook niet de bedoeling om je er spijt doen van te krijgen hoor Leo. Het viel me gewoon op dat wat jij voor had ik al meerdere keren in forums heb gelezen en gezien. Voor zover ik kan inschatten heb je gedaan wat je moest doen en is er toch wel wat fout gegaan... De reden daarvan zal niet zo gemakkelijk te achterhalen zijn denk ik.
 
Hahaha Gorgio... maak me niet weer gek he met een proefvlucht ;)
Dat DJI de meest verkochte drone is daar twijfel ik zeker niet aan en dat de phantom 3 pro/adv op de dag van vandaag de meest betaalbare en meest gesofistikeerde drone is daar twijfel ik al even min aan. De resultaten zijn gewoon verbluffend. En ik ben er mij zeker van bewust dat je op forums meestal de crash filmpjes/verhalen te zien krijgt waarvan zeker weten een groot gedeelte pilot errors zijn.
Mijn punt was enkel ALS er wat mis gaat (en er gaat met iedere drone zeker weten ooit wel eens wat mis) dan is het kostenplaatje wat de repair betreft meestal nogal zwaar.
Ook ik heb al wel meer dan eens een crash gehad maar dat kon ik altijd zelf herstellen door een arm of ESC of motor te vervangen. De kosten daaraan verbonden zijn dan ook vrij laag bij een crash. Ooit eens om onverklaarbare reden met een quadcopter van een 80 m hoogte recht naar beneden gekomen, gelukkig wel in een weiland. De batterij en de 2 assige BG met gopro camera lagen enkele meters verderop... de enige schade was een arm van 7 euro en een ESC van 25 euro. BG, gopro camera en Lipo waren onbeschadigd.
Met een phantom 3 zou het in dat geval wel wat anders zijn vrees ik. Camera/gimbel unit stuk en je mag al meteen een dikke 500 euro neertellen. Een ESC die de geest geeft en je bent weer goed voor een paar honderd euro voor een volledig moederbord. En als de schade zich enkel beperkt tot een gebroken frame dan is de prijs van een frame nog wel goedkoop maar simpel om het snel eens te veranderen is het zeker niet, je moet er de hele Phantom 3 voor uit elkaar halen. Ik heb het in een YT filmpje gezien en ik zie het me zelf niet zo direct te doen, zelfs al heb ik al een 10 a 15 tal drones gebouwd. Dus een niet bouwer zal de drone zeker naar een repaircenter moeten doen en die zullen dat ook niet voor 50 euro opknappen.
De Phantom 3 op zich met al zijn mogelijkheden vind ik eigenlijk niet zo duur voor wat je hebt maar het wordt pas duur als je een crash hebt.

De mooie stabiele filmpjes en de mogelijkheden van de phantom 3 doen me nog altijd watertanden maar de kosten aan een eventuele crash schrikt me toch wel af.

vr gr

Hans


Hans , zoals jij het citeer vraag ik me af of jij in een lada rijdt of een dikke bmw .
Zal de eerste zijn waarschijnlijk ,als je daar mee tegen iets rijdt zijn de kosten aanzienlijk goedkoper dan die met de dikke bmw hahaha!
Techniek kost geld ,de 1 houd het simpel de ander doet het ingewikkeld maar waarschijnlijk met een rede.
Als je echt niet durft te vliegen om die rede zal je altijd blijven watertanden terwijl het zo bereikbaar is .
 
Sorry hoor, maar als ik zo`n dure drone zou kopen, wat ik overigens ook van plan ben, zorgt de winkel waar ik hem koop ervoor dat hij helemaal up to date is en vliegt. Het is een sprong in het diepe, en als er dan wat mis gaat kost het een boel geld en zit je met een drone die je niet meer vertrouwd.
 
Sorry hoor, maar als ik zo`n dure drone zou kopen, wat ik overigens ook van plan ben, zorgt de winkel waar ik hem koop ervoor dat hij helemaal up to date is en vliegt. Het is een sprong in het diepe, en als er dan wat mis gaat kost het een boel geld en zit je met een drone die je niet meer vertrouwd.

Kan je nu wel zeggen ,maar als jij de winkel uitloopt en de volgende dag zegt jouw drone dat er updates zijn moet je als een speer terug naar de winkel??
Als je zo,n dure drone wilt hebben zorg dan eerst dat je je verdiept in het updaten van de drone , anders helemaal niet aan beginnen .
Als je iPhone of andere Phone meld dat er een update is ren je dan ook naar de provider ? sommige zij ook heel duur.:D
 
Nee, maar je koopt eerst een werkende drone, en niet iets wat je eerst moet upgraden en maar hopen dat het goed gaat. De BMW koop je ook pas na een proefrit en wordt niet met een zak upgrades voor de deur gezet.
 
Nee, maar je koopt eerst een werkende drone, en niet iets wat je eerst moet upgraden en maar hopen dat het goed gaat. De BMW koop je ook pas na een proefrit en wordt niet met een zak upgrades voor de deur gezet.

Ik denk dat je deze hightech drones en auto,s moet laten voor wat ze zijn .
Een bmw moet ook om de zoveel tijd een nacht in verbinding staan met de fabriek in Duitsland om deze te updaten , waarschijnlijk gaat dit je te ver maar het is echt zo.
De techniek gaat zo snel dat er om de zoveel tijd updates komen en maar goed ook dat dit kan want anders moet je elke keer een nieuwe kopen .
Een drone die dit probleem zoals jij dat noemt niet heeft koop je bij de Blokker ,maar niet zeuren dat je beelden slecht zijn.;)
 
Ik probeer te zeggen dat als je zoiets begint, dat het handig is als je daarbij hulp krijgt van mensen met ervaring. Best een goed idee lijkt mij als je zoiets duurs koopt. En zeker als je geen ervaring hebt met vliegspul.
De machines van Blokker zijn gewoon om te ruilen, als je het bonnetje maar hebt.
 
Kijk dat is een ander verhaal , het is altijd eng om met een nieuwe dure drone te gaan vliegen .
Maar als je bang bent dat er wat gebeurt kan je beter stoppen met vliegen ,want die kans is er altijd .
Updaten heeft er niets mee te maken ,wil je hem niet updaten doe je het toch niet .
Als je je huiswerk goed maakt als je een nieuwe dure drone koopt gaat het wel goedkomen en daar hoort updaten ook bij .
En er zijn hier zat mensen op het forum die willen helpen van hoe of wat.
 
Hans , zoals jij het citeer vraag ik me af of jij in een lada rijdt of een dikke bmw .
Zal de eerste zijn waarschijnlijk ,als je daar mee tegen iets rijdt zijn de kosten aanzienlijk goedkoper dan die met de dikke bmw hahaha!
Techniek kost geld ,de 1 houd het simpel de ander doet het ingewikkeld maar waarschijnlijk met een rede.
Als je echt niet durft te vliegen om die rede zal je altijd blijven watertanden terwijl het zo bereikbaar is .


hahahahahahahaha Gorgio nu doe je me echt wel lachen hoor.... ik rij niet met de lada :D

Ik bedoel maar dat ik de phantom 3 liever modulair had gezien, zoals het vlot verwijderen van de camera als je hem niet nodig hebt en de ESC's hadden ook afzonderlijk gemogen. Maar goed hij is wat hij is... een mooi stukje techniek.
 
Voor diegene die ook met een fpv bril willen vliegen kun je nou een HDMI upgrade module voor de zender bestellen bij DJI.
De phantom 3 komt door deze upgrade wel heel dicht bij de inspire in de buurt.

http://store.dji.com/product/phantom-3-hdmi-output-module

Mijn zeis cinemizer oled kan straks weer uit de kast.. ;)

Voor het inbouwen kijk hier:

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2422113
Die komt er bij mij zeker op. Is het ook mogelijk dan een 2e ipad erop aan te sluiten ??

Nope
 
Ik wilde gewoon 100% zeker zijn dat alles oké was.
Hij geeft nu een repeterende pieptoon, ik kan er niets meer mee.


Als je nu eens begint met aan te geven WELKE software Versie je gebruikt.........is al een goede start
IMU kalibreren heb je dat gedaan na upload ? enfin Zoveel mogelijk info is wel zo belangrijk om een prob op te lossen
en of fout te vinden...............lijkt mij
maar ja wie ben ik
 
Back
Top