Wat jammer Leo dat het zo fout is moeten verlopen.
Ik heb op een aantal forums al eens meer datzelfde verhaal gelezen.... opstijgen in auto take-off en kort daarna een onbestuurbare Phantom 3... men denkt dat er soms en probleem is dat de auto take-off het commando niet over geeft aan de manuele besturing en dat daardoor de Phantom zijn eigen weg gaat.
Ikzelf loop al enige weken rond met het id om ook een phantom 3 aan te schaffen, maar na het lezen van toch al wat nare situaties met de phantom 3 keer ik op mijn stappen terug.
Op zich vind ik het een super drone voor zijn prijs... al ontelbare prachtige filmpjes gezien en dat doet me watertanden natuurlijk.
Maar één zaak is zeker! als het ding naar beneden komt dan mag je het meestal compleet vergeten. zelf valt daar weinig of niets aan te doen. Alles op één moederbord lijkt me ook geen goed id... eens een ESC die de geest geeft en je bent aan een nieuw moederbord. Als het frame een deuk krijgt dan kan je dat wel vervangen maar heb paar dagen geleden een YT filmpje van 1u30min gezien waar iemand de volledige phantom 3 uit mekaar haalde en terug in mekaar stak om enkel het frame te vervangen... ik zou er niet graag aan beginnen ook al heb ik toch al wat drones in mekaar gestoken.
Ook jammer vind ik dat de camera met gimbal er niet vlotjes afgehaald kan worden zoals bij de yuneec 500 want voor een vluchtje zonder opnames is dit niet nodig en loop je het risico deze zeer fragile gimbal te beschadigen bij een foute landing.
Hopelijk is de schade beperkt en komt alles zonder al te veel kosten weer in orde.
Vriendelijke groeten
Hans
Hans ,zonde dat je je door berichtjes en fimpjes op YouTube je laat beinvloeden.
Dji is het meest verkochte drone te wereld dus komen er meer crash filmpjes van ,en als je ze bekijkt dan is meestal de oorzaak de bestuurder ervan.
Natuurlijk gaat het wel eens mis en dat is niet alleen met de phantom 3 anderemerken hebben dat ook , heb zelf de Yuneec Q500 gehad een geweldige drone om mee te vliegen en te fimen.
Maar heb zeker 3 setjes props verbruikt omdat het wel eens mis ging ,heb altijd geluk gehad dat het daar bij bleef.
Nu al een tijdje de phantom 3 pro en man wat ben ik er gelukkig mee.
Als ik je nu over de streep kan trekken met een proefvlucht .