DJI Phantom 3 advanced/professional ervaringen

Begrijp je frustratie , maar nergens in de film wordt er over huizen gevlogen . Gewoon netjes omhoog tot de Europese gestelde grens van 120 meter en bij de kerk en Zermatt toestemming gevraagt om daar omhoog te gaan . ( plaatselijke politie, moet je gewoon vragen)
Soms als je je aan de regels hou mag je vliegen op plekken waar eigenlijk niet mag , maar wel netjes vraagt .
Wat ik op doelde is 500 meter om hoog is met de regels van vandaag echt idioot , ook al sta je in een weiland . Gaat niet om een drone die naar beneden komt , maar over ander vliegverkeer op die hoogte .
Een heli kan je echt niet ontwijken op die hoogte .
Sorry dat ik er zo over denk .
De regels zijn dat je niet over bebouwde gebieden mag vliegen, dus lijkt het mij sterk dat een kerk of lokale popo zelfstandig van de regels mag afwijken door jou
speciale toestemming te geven, dus ik denk eerder dat je een beetje in de wilde weg loopt te jokken.

Pfffffff heb je nog wat anders te vertellen Retep we weten het nu wel ;) Ga weer on topic dank je wel .
De regels zijn dat je niet over bebouwde gebieden mag vliegen, dus lijkt het mij sterk dat een kerk of lokale popo zelfstandig van de regels mag afwijken door jou
speciale toestemming te geven, dus ik denk eerder dat je een beetje in de wilde weg loopt te jokken.

Ik heb me aangemeld op de volgende site : https://air-share.sedt.nl/index.php

Share the air with Air-Share!
Groet, Het Air-Share Team!

@patrick, goed dat je dat aanhaalt. Is een prima initiatief. Ik heb mij ook al aangemeld incl. aanbod voor actieve rol in de organisatie. De kunst gaat nu worden om het "geblaat" van regelgeving-misbruikende-vingerwijzende-commercieel-belanghebbenden te weren en het daarvan "schoon" te houden. Genieten van vliegen en verantwoorde luchtfotografie.

Ik heb me aangemeld op de volgende site : https://air-share.sedt.nl/index.php

Vanaf vandaag is het mogelijk om jezelf, je drones en vluchten te registreren op dit platform.
Om niet in de afwachtende houding te gaan zitten hebben wij besloten om, in samenwerking met gelijkgestemden, een platform op te zetten, waarbij we de amateur-piloten de mogelijkheid bieden zichzelf te laten zien.
Zo geven we met zijn allen aan dat het overgrote deel van de amateurs goed op de hoogte is van de regels en dat we graag openheid van zaken geven.

Share the air with Air-Share!

Groet,

Het Air-Share Team!

Gister gelijk gedaan Patrick , mooi dat je zelfs je vluchten kan aan geven wanneer en waar .

Hi, laatste firmware, maar vlieg voornamelijk met Litchi app. Behalve meer flexible is ook de hardware video besturing van Litchi erg veel beter op mijn tablet.
De 32 kanalen is .. zeg maar.. een grijs gebied. De uiterste kanalen zijn in veel landen niet toegestaan voor dit soort verkeer. Vandaar dat DJI ze standaard op 20 kanalen zet. Met iedere firmware update wordt dat config bestand dat je hebt aangepast weer overschreven.
De kanalen zijn overigens alleen voor video van belang, voor telemetry en radio control zijn er wel een vaste set op die band.
Het heeft alleen zin om dit als 'schuldige' te zien als je op je vlieglocatie in de monitor druk verkeer ziet op die kanalen. Ik heb zelf eigenlijk altijd alles vrij en ben ook gestopt met het aanpassen van dat config bestand.
De schuifbalk komt alleen te voorschijn bij : let op: een tablet die op Amerikaanse localisation staat en in custom mode in die kanalen monitor. Je moet dus de tablet op amerikaanse settings zetten en niet nederlandse (niet de taal, maar de localisation settings) De mbps instelling is dynamisch, die zou eigenlijk vanzelf naar het optimale moeten gaan.

Telemetry: tja, (H)eight, (D)istance (to home), inderdaad vertical speed en horizontal speed. Heb je ook nog een GPS in je tablet zie je ook nog de distance naar de tablet als die afwijkt van de home point distance.
Als de vertical speed flink beweegt... en in een GPS assisted mode vliegt (dus P) dan kan dat eigenlijk niet of je GPS ontvangst is op locatie twijfelachtig.
In (A)tti mode is het de baro meter en ja, die kan fluctueren. Vreemd..

Het is niet gevaarlijk om onder de 20% te komen, maar om vele redenen hoogst onverstandig :)
Kijk, als je rond de 20% vlakbij bent is het geen ramp om eens naar 15 of 10 te gaan, maar probeer dat te voorkomen.
Als je op afstand dat hebt.. tja.. dan is de kans groot dat je die 20% nodig hebt en dat is gokken en onverstandig.
20% aanhouden is prima, dat doet bijna iedere vlieger (vleugel, heli) ook, of 25% , maar 40 to 50%?, hou je toch geen vliegtijd over.
De accus gaan toch uiteindelijk slechter worden, lipo's zijn prachtige accu's maar ze hebben een beperkte levensduur. Als je ze niet gebruikt, degraderen ze toch nog steeds over tijd. Kan je ze maar beter goed gebruiken :)
Ik ben er dus achter dat dji voor de europeese markt een korter bereik aan hun p3's geven dan voor de amerikaanse markt, en je dus zelf aan de gang moet om weer een groter bereik
te krijgen, want dji gaat dat niet vrijgeven. Dus dat word mijn tablet aanpassen en een file installeren. en dan hopen dat het werkt. Zo niet, dan gaat hij in de verkoop
en dan wacht ik wel op de nieuwe hubsan met die zeer fraaie glossy remote controler, mits die wel verder kan dan de 500 meter die mij p3 amper haalt, want dan houd het helemaal op voor mij.

Ik ben er dus achter dat dji voor de europeese markt een korter bereik aan hun p3's geven dan voor de amerikaanse markt, en je dus zelf aan de gang moet om weer een groter bereik
te krijgen, want dji gaat dat niet vrijgeven. Dus dat word mijn tablet aanpassen en een file installeren. en dan hopen dat het werkt. Zo niet, dan gaat hij in de verkoop
en dan wacht ik wel op de nieuwe hubsan met die zeer fraaie glossy remote controler, mits die wel verder kan dan de 500 meter die mij p3 amper haalt, want dan houd het helemaal op voor mij.

Moet 1500 meter halen zonder aanpassingen ,heb ik je eerder al verteld .
wel zonder opstakels , beetje vreemd dat je de 500 meter niet eens haalt .

Moet 1500 meter halen zonder aanpassingen ,heb ik je eerder al verteld .
wel zonder opstakels , beetje vreemd dat je de 500 meter niet eens haalt .
Ik denk dat 500 meter de nieuw standaard gaat worden, want ik zie ook bij andere merken dat de reikwijdte rond de 500 meter
is, dus is het niet alleen dji, maar alle merken die in europa drones willen verkopen, en daartoe gedwongen worden.
Verder heb ik nog een leuke antenne mod gevonden, maar daarvoor zou ik dus gaten moeten boren in m'n nieuwe AB,
en daar ben ik nu nog niet zo happig op.
https://shop.trycelery.com/page/itelite_dbs_phantom_plus
Wat ik wel ga proberen is deze goedkope oplossing, want dat schijnt wel te werken.
http://forum.dji.com/thread-23565-1-1.html
En dan is er nog een manier om meer bereik te krijgen en dat is je smartphone of tablet
aan te passen door de landinstellingen op amerika te zetten, en de 32 kanalen dan schijnbaar
automatisch geactiveerd worden.
Verder een domme zet van de europeese regel bedenkers, want nu gaan mensen zelf experimenteren
met antennes en signaalversterkers, en maakt het niet uit of je nou 500 of 5000 meter ver kunt,
want na 200 meter zie je eigen drone toch niet meer, tenzij je arendsogen hebt of de man van 6 miljoen
bent met een bionish oog, dus als ze echt de wet willen naleven, dan zou elke drone een bereik van maar 200
meter moeten krijgen, want je mag toch niet verder vliegen als je je drone niet meer kunt zien.
Alsof iemand z'n eigen daar aan gaat houden zeg.

Ik denk dat 500 meter de nieuw standaard gaat worden, want ik zie ook bij andere merken dat de reikwijdte rond de 500 meter
is, dus is het niet alleen dji, maar alle merken die in europa drones willen verkopen, en daartoe gedwongen worden.
Verder heb ik nog een leuke antenne mod gevonden, maar daarvoor zou ik dus gaten moeten boren in m'n nieuwe AB,
en daar ben ik nu nog niet zo happig op.
https://shop.trycelery.com/page/itelite_dbs_phantom_plus
Wat ik wel ga proberen is deze goedkope oplossing, want dat schijnt wel te werken.
http://forum.dji.com/thread-23565-1-1.html
En dan is er nog een manier om meer bereik te krijgen en dat is je smartphone of tablet
aan te passen door de landinstellingen op amerika te zetten, en de 32 kanalen dan schijnbaar
automatisch geactiveerd worden.
Verder een domme zet van de europeese regel bedenkers, want nu gaan mensen zelf experimenteren
met antennes en signaalversterkers, en maakt het niet uit of je nou 500 of 5000 meter ver kunt,
want na 200 meter zie je eigen drone toch niet meer, tenzij je arendsogen hebt of de man van 6 miljoen
bent met een bionish oog, dus als ze echt de wet willen naleven, dan zou elke drone een bereik van maar 200
meter moeten krijgen, want je mag toch niet verder vliegen als je je drone niet meer kunt zien.
Alsof iemand z'n eigen daar aan gaat houden zeg.

Wat is voor jou de toegevoegde waarde om bv 2000 meter weg te vliegen?
Ik snap dat iedereen eens kijkt tot hoever je beeld blijf houden ,maar om te filmen blijft het riskant omdat je je drone niet ziet en de omgeving l en r ook niet .
Tenzij je op hoogte vlieg ,maar dan is het de moeite niet om te vliegen en filmen tegelijk.
Zelf hou ik een afstand van 100 meter aan omdat mijn gezichts vermogen heel slecht is ,als ik verder zou gaan moet ik op mijn iPad vertrouwen.

Wat is voor jou de toegevoegde waarde om bv 2000 meter weg te vliegen?
Ik snap dat iedereen eens kijkt tot hoever je beeld blijf houden ,maar om te filmen blijft het riskant omdat je je drone niet ziet en de omgeving l en r ook niet .
Tenzij je op hoogte vlieg ,maar dan is het de moeite niet om te vliegen en filmen tegelijk.
Zelf hou ik een afstand van 100 meter aan omdat mijn gezichts vermogen heel slecht is ,als ik verder zou gaan moet ik op mijn iPad vertrouwen.

Ik heb hem nu een week in bezit, en al heel wat rondjes boven de akkers gemaakt hier, maar 350/500m is dan niet ver meer, dus een beetje meer reikwijdte
zou wel fijn zijn. Nou heb ik zojuist weer een vluchtje gemaakt, en raar maar waar, dit keer kwam ik al tot 1200 meter ver.
En dat ligt denk ik aan mijzelf, want ik heb denk ik altijd de antennes lichtjes voorover laten staan, dus niet rechtop of zelfs een beetje achterover, maar juist
een beetje voorover, en ligt mijn remote controller gewoon op tafel, dus heb ik ze dit keer wat achterover laten staan en had ik dus ineens veel meer bereik.
Dan meot ik nog even naar mijn instellingen kijken, want bij 25% accu besloot de P3 maar op auto landing over te gaan, dus moet ik nog even kijken
of ik dat zo ingesteld heb. ik schrok me rot, wat ik zat wel een km van huis af, maar heb hem toch netjes terug kunnen laten vliegen.
Verder kreeg ik ook een keer een compas melding en hing de P3 dan een paar keer flink scheef in de lucht, dus meteen geland en opnieuw
het kompas gekalibreerd, en snap ik het niet, want die kalibreer ik altijd voor elke vlucht, dus ook tijdens een accu wisseling.
Dan nog even over de reikwijdte, want na die 1200 meter werd de latency ook heftiger, dus ben ik maar omgedraaid voor de zekerheid,
en ben ik dan ook blij dat ik alleen boven de akkers vlieg, want dan kan ik hem tenminste nog terug vinden als hij echt
een keer een noodlanding moet maken, en dat zou ik in een stad dus niet grappig vinden, en de instanties denk ik ook niet.
Ik moet er dan ook niet aan denken dat hij ergens midden in het verkeer zou landen en er auto's op elkaar klappen door mijn schuld,
dus hou ik me voorlopig wel aan de regel om alleen boven onbebouwd gebied te vliegen.
Btw, ik had toen straks ook even een kartonnejte van een dikke pleerol over de helft gesneden en daar wat aluminium folie omheen gedaan,
maar dat hielp geen ruk, maar dat zal wel komen omdat ik de curve maar een beetje op de gok had gemaakt, en lijkt het mij dat dat
wel een beetje nauwkeuriger moet. Ik las dan ook veel reacties over die kapjes, en mensen er dus toch positief over waren.
Wellicht dat het bereik in de lengte dan wel wat verder word, maar dat dan wel ten koste van de breedte gaat, en je dan je zender
wel in lijn moet houden met waar de drone zich bevind.

Ik heb hem nu een week in bezit, en al heel wat rondjes boven de akkers gemaakt hier, maar 350/500m is dan niet ver meer, dus een beetje meer reikwijdte
zou wel fijn zijn. Nou heb ik zojuist weer een vluchtje gemaakt, en raar maar waar, dit keer kwam ik al tot 1200 meter ver.
En dat ligt denk ik aan mijzelf, want ik heb denk ik altijd de antennes lichtjes voorover laten staan, dus niet rechtop of zelfs een beetje achterover, maar juist
een beetje voorover, en ligt mijn remote controller gewoon op tafel, dus heb ik ze dit keer wat achterover laten staan en had ik dus ineens veel meer bereik.
Dan meot ik nog even naar mijn instellingen kijken, want bij 25% accu besloot de P3 maar op auto landing over te gaan, dus moet ik nog even kijken
of ik dat zo ingesteld heb. ik schrok me rot, wat ik zat wel een km van huis af, maar heb hem toch netjes terug kunnen laten vliegen.
Verder kreeg ik ook een keer een compas melding en hing de P3 dan een paar keer flink scheef in de lucht, dus meteen geland en opnieuw
het kompas gekalibreerd, en snap ik het niet, want die kalibreer ik altijd voor elke vlucht, dus ook tijdens een accu wisseling.
Dan nog even over de reikwijdte, want na die 1200 meter werd de latency ook heftiger, dus ben ik maar omgedraaid voor de zekerheid,
en ben ik dan ook blij dat ik alleen boven de akkers vlieg, want dan kan ik hem tenminste nog terug vinden als hij echt
een keer een noodlanding moet maken, en dat zou ik in een stad dus niet grappig vinden, en de instanties denk ik ook niet.
Ik moet er dan ook niet aan denken dat hij ergens midden in het verkeer zou landen en er auto's op elkaar klappen door mijn schuld,
dus hou ik me voorlopig wel aan de regel om alleen boven onbebouwd gebied te vliegen.
Btw, ik had toen straks ook even een kartonnejte van een dikke pleerol over de helft gesneden en daar wat aluminium folie omheen gedaan,
maar dat hielp geen ruk, maar dat zal wel komen omdat ik de curve maar een beetje op de gok had gemaakt, en lijkt het mij dat dat
wel een beetje nauwkeuriger moet. Ik las dan ook veel reacties over die kapjes, en mensen er dus toch positief over waren.
Wellicht dat het bereik in de lengte dan wel wat verder word, maar dat dan wel ten koste van de breedte gaat, en je dan je zender
wel in lijn moet houden met waar de drone zich bevind.

Op de tafel:D zit je binnen??

Ik haal probleemloos de opgegeven 2km met mijn totaal stock standaard p3p met ongepatchte dji app

Niemand verplicht jouw om je toestel meteen te updaten
Ik heb als aankomend beginneling, aan jullie toch een vraagje over dat updaten.
Naast de DLI App, staan op de site, rechts daar van nog downloads, o.a. Android, versie v2.3.0
Moet ik deze dan via mijn PC in mijn tablet, met Android versie 4.1.2 installeren, en welke functie heeft deze download, of is het eigenlijk gewoon een updated van de app DJI? Ik kan hier namelijk weinig correspondentie over vinden

Laatst bewerkt:
Beetje moeite je precies te begrijpen, maar ik denk dat je op de download site van DJI kijkt?
naast de firmware van de phantom heb je inderdaad een app nodig voor je iOS device en/of Android. Die kan je inderdaad ophalen en via je pc op je device zetten (via iTunes, of op de interne storage van de Android in het geval van een apk file) maar makkelijker is het gewoon in de Appstore of Google play op te zoeken en te installeren.

Back