DJI Phantom 3 advanced/professional ervaringen

Disconnected: wil net vliegen, maar de DJI-app geeft aan Disconnected. Geen idee waarom. Ik heb geen sattelietverbindingen en geen camerabeeld. Heb na de laatste vlucht niets gewijzigd, dus wat kan dit zijn en hoe op te lossen?
 
je kan eventueel proberen de zender opnieuw te binden met het vliegtuig, dit iritante kippetje legt dat even uit:

 
Heb je je wifi van je tablet of tel aanstaan? Dit signaal kan de ontvangst beïnvloeden. Hoe is de stand van je antennes? Geen obstakels tussen de Phantom en je rc? (ook geen personen)
Bedankt voor je reactie. De antennes staan goed en er zijn geen obstakels tussen de controller en de drone. Heb gister je tip opgevolgd om te vliegen zonder wifi, maar dat maakt geen verschil. Zojuist heb ik de drone maar laten opsturen naar dji voor reparatie (garantie). Nu alleen zes weken wachten op het resultaat.
 
Heeft iemand last van dat er vertraging in beeld is tussen drone en rc van p3 advancend. Is hier iets aan te doen? Ongeveer 5 sec vertraging in beeld. Het is heel raar vliegen zo.
 
Heeft iemand last van dat er vertraging in beeld is tussen drone en rc van p3 advancend. Is hier iets aan te doen? Ongeveer 5 sec vertraging in beeld. Het is heel raar vliegen zo.

Daar valt inderdaad niet mee te vliegen. Er is altijd een hele kleine vertraging maar dat is in msec, zeker niet in seconden. Zou het kunnen dat je tablet/tel gewoon te traag is of misschien draait er iets op de achtergrond mee ?
 
Tablet herstarten en alle achtergrondprogramma's sluiten (TSR). Dan nog eens proberen. Mijn iPad mini 2 heeft echt nauwelijks vertraging, zeker binnen de 2 a 300 meter niet. Bij grotere afstanden zie je af en toe het beeld even 'hangen'.
 
Zoals in een eerdere post aangegeven zijn de beelden van mijn 3 Advanced fletser. Ook na activeren 'fabrieksinstellingen' zie ik geen verbetering. Softwarematige (FCPX) kun je ze nog wel wat verbeteren maar het is gewoon niet de oorspronkelijke kwaliteit. In overleg opgestuurd aan verkoper (CameraNu). Deze laten, na eigen onderzoek, weten de 3 op te sturen aan DJI. Balen, maar het is niet anders.
 
Had een scheurtje in ëen van de armen van mijn Phantom 3 en de return to home knop zat los. Voor de vakantie weg gebracht, want ik dacht: ik ben hem zo zes weken kwijt. .. Wat schetst mijn verbazing: na anderhalve week kreeg ik al een mailtje dat ie klaar was. Alles onder garantie gerepareerd. Hulde DJI!
 
Hallo, weet iemand een oplossing voor het volgende. Als ik ca 100 meter hoog/ ver vlieg, dan krijg ik een melding weak signal. Ik heb een phantom 3 prof. Na het updaten van de firmware is het probleem er nog steeds. In Spanje ging ik op het strand vliegen en daar kreeg ik de melding al met ca 50 meter. Bij het opstijgen is het radiosignaal goed. De radio channel quality springt ook geregeld op 'poor'. Heeft iemand hetzelfde probleem, maar nog beter, is er iemand die weet hoe ik dit probleem kan verhelpen?
Ik heb dit ongeveer na een 200 meter, nu is me dat meestal wel ver genoeg maar zo nu en dan als ik in een mooi open veld sta is het soms wel eens leuk. ben benieuwd als jouw drone terug komt of het beter is en zou graag willen weten wat ze er aan gedaan hebben.
 
Dus als ik het goed begrijp krijg je een melding maar hoef je dus niet te unlocken?
ps waar kan ik je filmpje bekijken?

snap het al
groen - unlocken hoeft niet
geel - unlocken

je hebt dus in de groene nfz gevlogen

ik heb zowel in groen als geel gevlogen, geen probleem je kan het gewoon overrulen.
Dit is mijn filmpje overigens.

 
Vanmorgen besloten met twee Phantoms tegelijkertijd te gaan vliegen, en dat is nog niet makkelijk onder controle te houden. :) De volgende keer kijken of ik kan tracken en orbitten met behulp van Litchi.

 
Mooi, morgen weer in huis!

"Beste klant,

Wij ontvingen zojuist uw product retour. Deze is conform de garantievoorwaarden hersteld. Er zijn geen kosten aan deze reparatie verbonden. Wij zullen het artikel vandaag tezamen met het reparatierapport weer naar u retour zenden.

Heeft u nog vragen? Neem gerust contact met ons op!

Met vriendelijke groet,
CameraNU.nl"
 
Van de week de drone weer opgehaald. Alles gemaakt zonder kosten, wel binnen de garantie, natuurlijk (zie mijn eerdere post). Het was allemaal keurig gerepareerd. De houder voor de tablet was licht beschadigd, die hebben ze meteen mee vervangen. keurig. Remote was helemaal schoongemaakt en alles zit weer keurig vast. de drone heeft een nieuwe body gekregen. Tijdens de eerste testvlucht maakte hij een ander geluid, wat hoger dat ik gewend was. Hij trilt ook beduidend minder. Kwestie van firmware? Hoe dan ook. Ik ben blij, DJI, met de snelle en goede service.
 
Back
Top