Controleer eens of je de props juist gemonteerd hebt, deze zijn niet gelijk en met de verkeerde prop gaat hij juist omlaag in plaats van omhoog Jan
Ik heb een probleem met de Phantom. De led-indicator vertoont na de start het volgende signaal: Geel (langzaam) + 3x Geel (snel). Ook is het onmogelijk om de kompas-callibreer mode in te schakelen. De naza-assistent constateert geen problemen, de batterijen zijn geladen. De manual helpt me in deze ook niet verder. Iemand een idee???? Of liever: een oplossing.
Denk dat er deel van je led kapo t is of stekker er niet goed in waardoor de 3x rood knipper door gps eruit ziet als geel.
Nee, dat is het niet. Bij de 'opstart' geeft ie aanvankelijk wel rode signalen af (en groene). Pas als hij klaar is ... begint het met 'geel + geel/geel/geel'
De props zijn er niet af geweest, dus daar kon 't niet aan liggen.Maar het probleem is al opgelost; ik heb namelijk de simpele calibratie uitgevoerd, en nu doet ie het weer prima. Even zogoed, bedankt voor je hulp.
Dat doet mijn Phantom ook , maar na enige tijd is hij toch opgewarmd, en blijft geel uit, maar da's bij jouw dus niet het geval?
Nee, dat was niet zo. Gelukkig ben ik met wat aanwijzingen van de phantom users pagina op Facebook inmiddels zover dat ik 't het kompas heb kunnen callibreren. Koste wat moeite, maaaar eindelijk verlost van dat hatelijke geel. Ik krijg echter nog steeds geen 'groen' sein in GPS, enkel groen - rood rood. Maar dat heeft mogelijk met de satellietontvangst te maken. Morgen maar eens goed gaan testen. Edit: hij doet 't weer!
Ik ben sinds kort ook de bezitter van een DJI Phantom. Reeds vier keer een batterij leeg gevlogen. De eerste ervaringen vallen me niet tegen. Ik moet uiteraard nog de nodige "vlieguren" maken om deze quadcopter goed onder de knie te krijgen. Ik heb ook al m'n Gopro (Hero 1) een keer kunnen uitproberen. De beelden vielen zeker niet tegen. Maar ik woon helaas in de kop van Noord-Holland en daar waait het altijd. De beelden zijn daardoor niet bijzonder stabiel. Nu wil ik een gimbal aanschaffen. Ik heb begrepen dat ik op zoek moet naar een gimbal met brushless motoren. Ik heb al vele fora doorzocht en diverse gimbals bekeken. ik heb ook naar de specificaties van de NAZA M controller gekeken in mijn Phantom. Het lijkt erop dat ik de twee motoren (model 2208) direct aan kan sluiten op de NAZA (F1 en F2). Ik hoop dat iemand dit kan bevestigen, want ik kan dat nergens vinden. Groet, Rien.
Dit trieste bericht heb ik vanochtend op de Phantom Owners pagina van Facebook geplaatst. Major fail. In the early morning of this Liberation Day in Holland, my Phantom was killed in action at Arnhem Bridge. I still don't know what happened exactly, but while flying the Phantom under the famous bridge... slow and steady in perfectly calm weather... and then it crashed. I couldn't see it, for it was just out of sight behind one of the bridge pillars. No need to say that I feel devestated. I no longer belong to the circle of Phantom Owners. Wijze les... vlieg nooit GPS onder een stalen brug!
Oei, dat is minder zeg. Het is natuurlijk altijd gevaarlijk om onder een brug te vliegen, maakt niet uit wat voor flightmode je vliegt. Het kan altijd mis gaan. Wel heel klote voor je. Ga je een nieuwe kopen, of laat je het hierbij?
Totaal geen medelijden. Vlieg ook vaak onder bruggen door en als je dat op GPS-modus doet, dan kan je beter niet vliegen. De volgende keer is het elders en is het geen water, maar mensen waar hij op terecht komt. Ik oordeel hier keihard op omdat dit geheel in het verlengde is van je voorgaande posts. Probleem opgelost
Klinkt hard, maar ben ik het inderdaad ook wel beetje mee eens. Als je denk met gps onder een stalen brug te kunnen vliegen gaat er toch iets gruwelijk fout. En je had hem ook niet in line of sight begrijp ik?
Lekkere reacties. Ik was expres vroeg gegaan. Geen mens op straat. Perfect weersomstandigheden. Alle signalen op 'groen'. Stond tijdens vlucht ook op course-lock, vloog dus langzaam en recht ... maar dus stom genoeg ook nog in GPS.
Leuk is anders, maar dit heb je volledig aan je zelf te danken. Als je niet de kennis / intelligentie hebt om te bedenken dat GPS-modus -bij- (laat staan onder) een brug echt niet werkt, dan is achteraf klagen echt overbodig. Als ik acro ga vliegen en ga stunten tussen bomen door en ik crash, dan baal ik niet, omdat dat het risico is wat ik zelf genomen heb. In jouw geval lijk je er weinig van te snappen want je haalt aan dat je op tijd bent vertrokken etc. Maar daar gaat het niet om, het gaat erom dat je met iets vliegt terwijl je totaal niet begrijpt wat je aan het doen bent en je laatste reactie bevestigd het. Je course-lock (waarom sowieso IOC vliegen, gewoon leren vliegen) heeft je namelijk genekt. Als je namelijk in GPS-modus vliegt en pitch blijft geven, dan hoeft het bij verlies van satellieten niet te gebeuren dat hij direct alle kanten op schiet. Grote kans dat hij netjes aan de andere kant van de brug uitkwam, wellicht een meter hoger of lager. Hij zal pas raar doen bij het hoveren waar hij echt keihard moet stil staan. Dat zal je eerder merken als je je sticks los laat. Maar ja, als je IOC vliegt met GPS modus onder een brug en de GPS dus niet meer weet wat links of rechts is en CL moet vliegen... Dit is echt onwijs dom, anders kan ik het niet noemen :cry:
Zonde man.. Tja, het leren vliegen gaat niet zonder vallen en opstaan, maar helaas heb je nu wel de ultieme prijs met je Phantom betaald.. Succes in het vervolg, als je nog met de hobby doorgaat .. En maak je niet druk om de wijsneus-reactie's ..
@Savio... natuurlijk is het 'dom'. Anders crash je niet. Voor de record toch nog even wat dingen op een rij. - Ik had 'm bij nadere bestudering NIET op course-lock staan. - Ik had 'm inderdaad WEL in GPS staan - De opmerking dat ik er niemand op straat was, maakte ik niet in relatie tot de vlucht. Maar als antwoord op eerdere suggesties dat ik onverantwoord zou vliegen (en misschien wel op het hoofd van iemand zou crashen). Dat niet dus. Het gebeurde allemaal letterlijk in een split second... van volkomen, gecontroleerde, langzame vlucht tot 'verdwijning' du minut hij onder de brug kwam. Voor hetzelfde geldt hangt hij nog ergens tussen het steen en metaal (maar dat is helaas niet te controleren). Een plons heb ik niet gehoord namelijk. M'n grote fout was de GPS. Punt. Mag je best lacherig over doen. Maar zet me ook niet verder te kakken dan nodig is. Heb in de afgelopen vier weken namelijk ongelooflijk veel vlieguren gemaakt en kon op centimeters nauwkeurig vliegen. Fouten maken we allemaal. Een enkeling uitgezonderd blijkbaar.
Slecht nieuws voor Savio want het geluk is met de dommen. Krijg zojuist te horen dat er namens m'n bedrijf een moet aanschaffen... met camera. Ik ben voorlopig dus nog niet uit de lucht.
Zonde man! Extra tip, koop naast de nieuwe phantom ook een goedkoop hobbyking quadje. En ga daar eens mee leren vliegen, dus zonder allerhande autopilot GPS functies. Wie weet scheelt je die 150 euro extra nu je een hele boel duiten in de toekomst. Succes!!! Want zo'n dure crash gun je niemand.