DJI Phantom Review

Maar je hebt wel gps toch.
Kan die niet uitvallen dan? :confused:

Ja tuurlijk. Was ook een grapje vandaar de => ;)

Overigens op mijn hobby multi's niet.
Zou niet weten wat ik met een gps moet

Op mijn comercieele multi zit ie er alleen maar op voor de failsave.
Ik vlieg er nooit mee

Hallo allemaal,

heb tijdje geleden een Quadframe 2 Axis gimbal gekocht en deze vandaag aangesloten, heb 2 Hobbyking micro servo's met extention wire's gemonteerd op mijn naza V1.

nu heb ik de gimbal gewoon naar mijn phantom liggen en alles aangesloten via de pc maar de gimbal reageert helamaal niet!? hoe kan dit? alle instellingen van Gain/pitch/roll/ output freq heb ik al geprobeerd te veranderen maar die servo's reageren gewoon niet! ook niet met draaiende motoren ook niet als ik hem beweeg.

heb hem opnieuw gekalibreerd, nieuwste firmware en een volle lipo gemonteerd

wie kan mij helpen? :)

alvast bedankt!

Hallo allemaal,

heb tijdje geleden een Quadframe 2 Axis gimbal gekocht en deze vandaag aangesloten, heb 2 Hobbyking micro servo's met extention wire's gemonteerd op mijn naza V1.

nu heb ik de gimbal gewoon naar mijn phantom liggen en alles aangesloten via de pc maar de gimbal reageert helamaal niet!? hoe kan dit? alle instellingen van Gain/pitch/roll/ output freq heb ik al geprobeerd te veranderen maar die servo's reageren gewoon niet! ook niet met draaiende motoren ook niet als ik hem beweeg.

heb hem opnieuw gekalibreerd, nieuwste firmware en een volle lipo gemonteerd

wie kan mij helpen? :)

alvast bedankt!

Ook gimbal op ON gezet in de Naza software?

Vandaag is mijn phantom gecrasht in het water, ligt voor het ogenblik op de bodem samen met mijn gopro hero3 er aan. Hopelijk is de gopro nog in perfecte staat, deze zat in zijn waterdichte behuizing. Met de drone zal het waarschijnlijk anders gesteld zijn. Maandag aanstaande gaan vrienden van mij deze opduiken. Ik heb ook al youtube filmkes gezien waar de drone na 2 weken onder water nog werkt. Laat hopen dat de schade alsnog meevalt, ik zit vooral in met mijn gopro. Iemand ervaring mee. Thx op voorhand.

voor de GoPRO hoef je je geen zorgen temaken,,
heb al filmpjes gezien dat ze weken onder water liggen en droog van binnen zijn
hopelijk doet je phantom het nog als je em vindt.. (lekker warm föhnen erna)

Voor de GoPro hoef je je inderdaad geen zorgen te maken

Mijn GoPro is al vele keren in het water terecht gekomen (windsurf filmpje), en nog niet eens vochtig vanbinnen:)

Bedankt mannen voor de reactie, spijtig hebben ze hem (nog) niet gevonden. Zaterdag poging 2... wordt vervolgd. Het meer is redelijk groot, ik heb hem te water zien gaan maar hij kwam redelijk schuin aangevlogen, dus perfect de plaats bepalen is niet al te eenvoudig, na de paniek kwam de ontgoocheling en dan pas de plaatsbepaling, tegen die tijd kan je er al makkelijk 50 meter naast zitten. Hopelijk lukt het zaterdag dan wel, eff duimen. ;-) het meer is ook een 5 tal meter diep, maar redelijk helder, het zou dus moeten lukken.

mijn phantom heeft nieuwe graupner props. Ik heb dit gedaan in de hoop de bewegingen in de yaw weg te krijgen.
Resultaat is yello (klein beetje) en de links rechts bewegingen blijven bestaan. Maakt niet uit hoe de gain settings staan.
Wat nu?

Vandaag heb ik een Phantom 1.1.1 gekocht, mede na deze review en reacties gelezen te hebben. Bedankt allemaal voor de informatie.
Nu heb ik me op dit forum ingeschreven, mocht ik tegen dingetjes aanlopen en een beroep willen doen op de kennis die hier aanwezig is.

Morgen testvlucht nummer 1, tevens mijn eerste vlucht ooit...

Laatst bewerkt:
Even een typische beginners vraag:oops:

Ik heb sinds kort de DJI Phantom met 5 originele accu's en 2 laders
Nu vlieg ik niet steeds de accu's leeg (dat mag ook niet eens), maar kan ik ze zomaar gewoon weer aan de lader leggen, ook al zijn ze nog misschien halfvol ?:confused:

Dankjewel Lennart voor die link en dankjewel ORR voor het stellen van die vraag: ik vroeg me precies hetzelfde af.

Gevlogen heb ik nog niet: ik wilde prop-guards bevestigen maar 2 van de 8 torx schroeven laten zich niet uitdraaien. Omdat ik bang ben de schroefkoppen kapot te draaien heb ik mijn pogingen gestaakt en ga ik morgen met m'n Phantom bij de winkel langs. Tenzij iemand nier al de gouden tip kan geven :)

Back