Het is ook meer een algemeen phantom draadje geworden. misschien kan je een mod eens vragen om de titel te wijzigen?
Phantom Vision2 werkt niet Helaas maar mijn Vision 2 wil niet meer aan gaan. Na het aanzetten geeft de Vision een piepje en even gaan de leds branden maar vervolgens gaat alles weer uit. Lijkt of de accu leeg is. Maar heb deze opgeladen en het lampje op de oplader geeft groen aan. Heeft iemand dit eerder meegemaakt en is hier een oplossing voor.... De Phantom is een paar maanden oud en misschien zes keer mee gevlogen, ik denk dus niet dat de accu al op is.
Daar heb ik al meerdere topics over gelezen op diverse fora. Schijnt dat de contactpunten voor de lipo in de phantom niet helemaal 100% zijn.
Ik: newbie met naza en phantom. Beter bekend met naze acro. uitrusting: Phantom 1, zenmuse H3-2D gimball, 2200mah turnigy lipo, fpv, OSD(zonder Volt weergave wel aantal satelieten, tijd, home etc), Turnigy 9xR met rangelink UHF. Vraag: Hoe kan ik de naza het beste instellen (en zelf het beste handelen) zodat ik het veiligste kan vliegen. Ben namelijk als de dood dat ik mijn Phantom kwijt raak door een flyaway of door lege . lipo. Uitgangspunt: - ik vlieg altijd FPV - ik vlieg altijd atti of manual (geen GPS) - ik gebruik gps enkel (op een paar momenten tijden de vlucht) om bv stil te hangen om een goed beeld te schieten - ik vlieg max 1000 m weg (500 m is al veel) - doe volgende controles voorafgaand aan een vlucht: 1 Ik blijf op tenminste 200 meter afstand van zendmasten. 2 Ik check de schroeven van de props (helaas heb ik geen self-tightening) 3 Ik zet de TX aan - met GPS 4 Ik sluit de lipo aan en raak de Phantom niet meer aan daarna 5 Ik wacht op voldoende satellieten en GPS-lock 6 Switch de TX vervolgens van GPS naar ATTI 7 controleer alle waardes in mijn OSD van de fatshark bril 8 Stijg op en zet timer op bv 5 minuten (heb nog geen Volt weergave) 9 Na vijf minuten vlieg ik terug en land. Zit nog met een paar vragen: - is het zeer onverstandig om zonder voltage op de OSD te vliegen (ik kan namelijk geen waarschuwingsledjes zien als ik fpv)? Of kan ik met alleen een timer ook uit de voeten? - is het verstandig om in plaats van RTH, autoland in te schakelen? - is RTH echt onveilig of valt het mee? - wanneer ik mijn zender uitschakel (signaal verlies, hopelijk niet vanwege UHF wat ik gebruik) dan schakelt de naza automatisch door naar Failsafe (heb ik zo ingesteld). Kan ik zelf weer controle krijgen over de quad door de zender weer in te schakelen of is de failsafe procedure onomkeerbaar? Bij een mogelijk flyaway kan ik namelijk het vermogen van de zender in geval van nood boosten waardoor ik weer signaal zou moeten krijgen. Of bij een autolanding welke ik daar duidelijk niet zou willen (lees boven water). - gaat bij een second level low lipo warning de naza altijd over naar autlanding en kun je geen RTH instellen? Als ik namelijk de voltage level veilig zou instellen zou ik theoretisch namelijk best RTH willen kunnen gebruiken. Als ik bv dan de second warning nog 2 minuten zou kunnen vligen kan de quad namelijk wel op tijd terg komen. (gedachtenspinsel). Deze situatie zou namelijk wenselijk zijn als ik bv boven een bos zou gaan vliegen waarbij autolanding niet wenselijk is. Ik ben benieuwd naar jullie adviezen / meningen. Jeroen
Jeroen, Als de Phantom in failsave modus komt (bv buiten berijk zender) kun je hem weer terug halen om weer te kunnen besturen, dat gaat als volgt: De Phantom gaat naar 20m hoogte en gaat tot boven het punt waar hij gestart is klaar om naar beneden te komen. Draai gas terug naar nul (midden stand), Schakel om naar ATTI modus en zet de zender weer aan, Schakel een keer om tussen GPS en ATTI, Daarna heb je weer controle over de Phantom.
Okee.... gas terug naar nul en dan weer overnemen lijkt me niet slim...als je hem dan weer overneemt valt ie uit de lucht....of zie ik dat verkeerd? 123compi: is mis je deel dat je je zender ook uitzet.
ATTI mode is toch dat ie op dezelfde hoogte blijft hangen, dat de throttle dus genegeerd wordt? Dus dan valt hij als je het goed doet niet uit de lucht lijkt me.
Met de throttle naar nul bedoelt 123 compi throttle stick in het midden. Dan houdt ie zijn hoogte vast. Dus niet de throttle naar beneden! (Voor de mensen die een niet self centrerende throttle stick hebben). Atti mode is dus niet dat de throttle genegeerd wordt. Bij gps en atti mode is throttle in het midden hoogte vast houden.
Hmm.. Werkt dat ook zo op de Naza (lite)? Niet dat ik ooit nog een (onbedoelde) RTH heb gehad, maar toch handig om te weten. sent from a mobile device
camera phantom fc40 bij het opladen van de camera via de computer met bijgeleverde kabel blijft het lampje rood branden. is dat juist?
Even een aanvulling: Probleem is opgelost. Wat blijkt; Bij het verwijderen van de propeller beschermingen heb ik de schroefjes (die bij de beschermingen zaten) terug gedraaid in de "kale" Phantom. Deze schroefjes waren iets te lang en zijn door de motoren gedraaid. Ik had de oorspronkelijk schroeven van de Phantom moeten gebruiken. Helaas, dus vier nieuwe motoren moeten plaatsen. Schijnt vaker te gebeuren volgens de winkel. Ik heb mijn les in ieder geval geleerd.
Vandaag eindelijk een beetje tijd genomen om mijn Phantom 2 met iOSD mini, Immersion vtx en Zenmuse H3-3D in elkaar te zetten. En weet je wat, het werkt ook nog Hier het bordje op de print geplakt Kabeltjes gesoldeerd Zender geplaatst En getest. Beeld is er. Daarna gimbal geplaatst en met GoPro werkt hij ook natuurlijk. Straks even de maiden doen.
Dat klopt. Het duurt inderdaad een poos voor het lampje uiteindelijk groen wordt. De oplaadtijd is gemiddeld zo`n 3 a 4 uur. Groet, Elia
Mobiel en zonlicht Een vraagje; Ik heb veel last van zonreflectering op mijn mobiel tijdens een vlucht met de Vision 2. Vrijwel zo dat je niets meer ziet op het beeldscherm. Weet iemand of er een beter beeldscherm is zodat je niet meer de vervelende reflectie op het beeldscherm hebt.
Anti interferance board past PRACHTIG aan de andere kant. daar kan je hem met 2 schroefjes vast zetten. De kabel van de muze haal je door een ander "poortje" en dat lijkt nog netter ook.... Past allemaal precies.... Maar zo is het ook netjes, want je ziet enkel de buitenkant!
Hoi iedereen, Ik ga me begin volgende maand een DJI Phantom FC40 aanschaffen. Na wat 'ge-google' ben ik hier terecht gekomen en heb enkele vraagjes (hopelijk is dit de juiste thread om hier vragen over te stellen) 1) Is de DJI Phantom FC40 ready to fly? Kan ik 'm bij wijze van spreken uit de doos halen en 'm ineens in de lucht sturen? Of installeer ik best eerste de software? Zoja, welke aanpassingen moet ik dan via pc doorvoeren (of wijst dat zichzelf uit?) 2) zelfde vraag voor de controller. Ik las hier en daar dat je de TX ook op de pc kan aansluiten om de kalibreren. Is dit aangeraden vòòr de eerste vlucht of maakt dat niets uit? 3) Na heel wat YT-filmpjes bekeken te hebben, dacht ik dat GPS-mode het beste voor mij zou zijn als beginner (heb wat met micro-helicoptertjes gevlogen maar multicopters zijn nieuw voor mij). Hier wordt dat tegengesproken, waarom? 4) zijn prop guards aangeraden of verminderen ze de batterijduur? 5) zorgt het vliegen met een GoPro 3 voor problemen? Heb gelezen dat het WiFi-signaal (voor FPV via app) de verbinding met de controller kan verstoren. Hebben jullie nog belangrijke tips? Alvast bedankt voor de hulp!
Wifi problemen ... Hoi allen, Ik heb vorige week een dji phantom 2 vision gekocht, ben er zeer tevreden over, enkel heb ik het probleem men wifi helaas om de 3 a 5 min verbroken word, zelf gebruik ik een smartphone Samsung galaxy s5 voor de app, waar ik meeste al mee gewerkt heb, men eigen huis wifinetwerk heb ik al uit men ssid lijst gehaalt want daar wil hij telkens opnieuw mee verbinden, maar heb ook met men tablet geprobeerd en heb daar precies zelfde probleem, en deze is een samsung tab3 10inch, met men vriendin haar mobiel samsung galaxy s duos, steeds dezelfde problemen, of ik nu 20 meter of 200meter ver vlieg, zou het soms aan de versterker kunnen liggen? Of het signaal van drone zelf? Iemand ook al dit probleem gehad?
1) Ja, maar zou het niet doen ( zie 2 ) 2) Eerst software op je pc installeren en je FC40 instellen. Zie een ander draadje hier op het forum of de handleiding. 3) Je kan best op GPS vliegen om je FC40 goed te leren kennen. Later kan je altijd nog GPS uitschakelen. Je zal zien dat je af en toe het idee hebt dat je de FC40 minder onder controle hebt ( tenminste dat heb ik gehad), dan kan zijn dat je per ongeluk je s1 stick in atti mode hebt staan. Blijkt dus dat je dan niet in GPS mode gevlogen hebt. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik de FC40 niet al te ver bij mij vandaan laat gaan. En ik ben een rustige vlieger. 4) Is persoonlijk, ik heb ze er wel op. Vind het ook wel goed staan. Maar smaken verschillen. Batterij duur neemt wel wat af, maar ik vlieg nog altijd 9 tot 12 minuten op een 2200 mAh accu. 5) Weet ik niet. Veel plezier met je FC40. Nog een tip: De camera bevestiging zit wat knullig in elkaar. Ik heb door de dempertjes (3 stuks) een teirip gedaan. Niet te vast aantrekken. Als de dempertjes er nu uittrillen wordt die nog vast gehouden aan de teirips. Ook moet je wat vinden om het klepje van de cam dicht te houden. Ik ben bijna en cam verloren omdat met een (lichte) botsing met een boom het klepje open sprong en de cam eruit viel. Gelukkig niet van grote hoogte en hij viel in het gras. De FC40 kan heel wat hebben en vliegt heel behoorlijk. succes