DJI S800 Spreading Wings

  • Topicstarter Topicstarter AKruims
  • Startdatum Startdatum
Dit is gedaan om de yaw werking te versterken. Alle ccw motoren staan met de klok mee gericht. Alle clockwise motoren staan tegen de klok in gericht.
Als je de armen los hebt. Je hebt de aansluiting naar je toe gericht. De propeller omhoog gericht. Dan staan de cw motoren naar links gericht en de ccw motoren naar rechts gericht.


Hoi Ed, Dank voor je reactie, ik weet niet zeker of ik het goed begrepen heb.
Als de CW motoren (aansluiting naar me toe) propeller omhoog klopt het dan het stripje aan de rechterkant zit?
Groet Marcel
 
Hoi Ed, Dank voor je reactie, ik weet niet zeker of ik het goed begrepen heb.
Als de CW motoren (aansluiting naar me toe) propeller omhoog klopt het dan het stripje aan de rechterkant zit?
Groet Marcel

full


:rtfm: ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wow thanks!!! duidelijker kan niet.( jaja i know, RTFM:D, heb er gewoon over een paar keer overheen gekeken:-(
Ik zie dat er bij mijn s800 inderdaad twee verkeerd zaten, ik hoop dat ik nu van de laatste trillingen af ben en dat ie wat stabieler vliegt.
Groet Marcel



 
Laatst bewerkt door een moderator:
besturing

Tot nu toe ben ik een tevreden gebruiker van de S800, ik vlieg met een standaard S800, V1 Imu en DJI anti vibrationset, 2 6S 5000 mA Lipo's parallel en een Arris Zhao Yun Gimbal met een NEX 5R.
Tot windkracht 4 heb ik (redelijk) trillingsvrije beelden. De hele configuratie weegt ongeveer 6 KG.
Ik heb veel tijd besteed aan het balanceren van de motoren en de props, tijdens het balanceren van de motoren kreeg ik het idee dat ze eerst gebalanceerd zijn en dat iemand daarna pas het stickertje op de motoren heeft geplakt. Het viel mij in elk geval op dat na het verwijderen van het stickertje nog maar een minimale correctie nodig was.

Na diverse testvluchten gemaakt te hebben heb ik nog een paar dingen waar ik niet helemaal tevreden over ben. Als ik links, rechts, rechtdoor of achteruit vlieg wijkt hij iets af van zijn lijn, als ik de sticks loslaat blijft hij ook nog even doorvliegen om daarna naar links afwijkend tot stilstand te komen.Als de S800 stil hangt blijft hij ook echt stil hangen, zelfs met (heel) veel wind.
Ook als ik de neus draai raakt hij iets uit koers. Ik heb het compass diverse keren buiten (uit de buurt van magnetische invloeden) geconfigureerd. Ik vermoed dat het een instelling van de gains is maar welke ik dan moet bijstellen weet ik niet precies.Ik hoop dat iemand me verder kan helpen. Alvast bedankt. Marcel
 
Compas kalibreren

of iets verdraaien

Tot nu toe ben ik een tevreden gebruiker van de S800, ik vlieg met een standaard S800, V1 Imu en DJI anti vibrationset, 2 6S 5000 mA Lipo's parallel en een Arris Zhao Yun Gimbal met een NEX 5R.
Tot windkracht 4 heb ik (redelijk) trillingsvrije beelden. De hele configuratie weegt ongeveer 6 KG.
Ik heb veel tijd besteed aan het balanceren van de motoren en de props, tijdens het balanceren van de motoren kreeg ik het idee dat ze eerst gebalanceerd zijn en dat iemand daarna pas het stickertje op de motoren heeft geplakt. Het viel mij in elk geval op dat na het verwijderen van het stickertje nog maar een minimale correctie nodig was.

Na diverse testvluchten gemaakt te hebben heb ik nog een paar dingen waar ik niet helemaal tevreden over ben. Als ik links, rechts, rechtdoor of achteruit vlieg wijkt hij iets af van zijn lijn, als ik de sticks loslaat blijft hij ook nog even doorvliegen om daarna naar links afwijkend tot stilstand te komen.Als de S800 stil hangt blijft hij ook echt stil hangen, zelfs met (heel) veel wind.
Ook als ik de neus draai raakt hij iets uit koers. Ik heb het compass diverse keren buiten (uit de buurt van magnetische invloeden) geconfigureerd. Ik vermoed dat het een instelling van de gains is maar welke ik dan moet bijstellen weet ik niet precies.Ik hoop dat iemand me verder kan helpen. Alvast bedankt. Marcel
 
Handig filmpje mbt de Carbon Wrap Upgrade

Handig filmpje wat laat zien wat de Carbon Wrap upgrade inhoud en wat het verschil in stijfheid en gewicht met zich mee brengt!

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil ook nog graag even reageren op het negatieve commentaar betreft de S800 met WKM v2.

Wij hebben enkel de armen verstevigd met Secraft aluminium plaatsjes en er nog maar 1 keer een probleemtje mee gehad.
We hebben er 6 weken mee in de tropen gevlogen met 37gr. Veel boven water met veel vochtige lucht. Er zijn denk ik wel 200 tot 300 vlieguren mee gemaakt.

Het enige probleem dat we een keer hebben gehad is een contact probleempje bij het klik systeem tussen distributieboard en een arm. Dit kwam door licht oxidatie en was na schoonmaken ook weer weg.

Mijn vermoeden is dat je motoruitval soms kan voorkomen door de contact punten schoon te maken of vervangen.

Tip voor de professionals: zet in je operational manual dat je deze contact punten iedere bv. 100 vluchten vervangt. Of maak ze regelmatig school.

Voor de rest is vind ik het een super machine! Er worden er tien duizenden van verkocht en je hoort maar van een paar daarvan dat ze een probleem hebben.
 
reken maar dat je lang met je spullen moet slepen voor je een shot kan maken haha;)

zal me echt niks uit maken hoor
nu sleep ik soms ook 100mtr tot 1kilometer voor een leuk plekje in het Bos
vindt het wandelen ook niet erg door het bos en natuur (is heerlijk)
want langs de weg of parkeerplaats vindt je geen mooie plekjes
heb een soort rugzak gemaakt waar alles ingaat op me rug en heb we handen vrij ;)
 
haha dat snap ik, maar een s800 met alles erbij meeslepen is wel wat zwaarder dan en quad met gopro;) en waarschijnlijk moet je ook wel wat verder lopen dan een paar 100 meter, dus dat zal vast wel flink gesleep zijn.

desalniettemin is de locatie natuurlijk erg gaaf;)
 
Spek met ei doet me terugdenken aan het vliegen voor heineken op sint maarten, daar was dat inderdaad de traditie, elke ochtend ei met spek!

Kan niet wachten, ga waarschijnlijk dit jaar weer;)
 
Prachtig om daar te vliegen. Echter, waar zij vliegen is het lang niet altijd eenvoudig een machine terug te vinden. Een goede beeper lijkt me dan ook onmisbaar.
 
Back
Top