pietsan
Forum veteraan
Ik heb een voor mij nieuwe houtvuller aangeschaft, die superfijn is, dus absoluut niet korrelig en zeer geschikt voor het vullen van kleine kiertjes en gaatjes in hout. Je kan het met een vochtig plamuurmesje glad strijken en daarna hoef je het zelfs niet te schuren. Eén nadeel, je kan het alleen gebruiken op hout wat geschilderd is of geschilderd moet worden omdat het wit van kleur is, dus ongeschikt voor huid- en dek beplanking. Na 2 uur kan je het al over schilderen met acrylverf.
Ik gebruikte voor dit doel altijd laminaat vuller, maar dit is eigenlijk nog een stuk beter met als kanttekening dat je laminaat vuller in diverse houttinten kan krijgen. Het is maar een klein tubetje van 8 cm lang, dus echt voor het kleine werk en wat mij betreft een aanrader!
Voor kleine kiertjes in huid en/of dek beplanking kan je het evengoed wel gebruiken als je het direct schuurt terwijl het nog vochtig is omdat dan het schuursel van het hout zich dan mengt met de vuller. Maar in principe is het dus voor hout met schilderwerk.
(gezien de tekst op de tube, misschien ook iets voor de tandarts...
)
Ik gebruikte voor dit doel altijd laminaat vuller, maar dit is eigenlijk nog een stuk beter met als kanttekening dat je laminaat vuller in diverse houttinten kan krijgen. Het is maar een klein tubetje van 8 cm lang, dus echt voor het kleine werk en wat mij betreft een aanrader!
Voor kleine kiertjes in huid en/of dek beplanking kan je het evengoed wel gebruiken als je het direct schuurt terwijl het nog vochtig is omdat dan het schuursel van het hout zich dan mengt met de vuller. Maar in principe is het dus voor hout met schilderwerk.
(gezien de tekst op de tube, misschien ook iets voor de tandarts...

Laatst bewerkt: