Eerder deze week had ik het zwaartepunt berekend en de roeruitslagen ingesteld. Verder het model even op vol vermogen laten draaien om alles te testen. Er waren geen bijzonderheden aan het licht gekomen dus nu was het wachten op goed weer. Vanmiddag zag het er goed uit dus ik ben samen met mijn zoon Lucas naar het Oostvoornse meer gegaan . . . . .
Bij aankomst eerst de romp op lekken gecontroleerd en wat rond gevaren. Nog steeds verliep alles naar behoren dus nu was er geen reden meer nog langer te wachten :
Maiden :
Dit was veruit de meest ontspannen maiden die ik ooit gedaan heb. Het toestel heeft maar weinig nodig om op step te komen en snel daarna het luchtruim in. De rompvorm functioneerd uitstekend! eerste start was met ongeveer half gas.
Na op hoogte te zijn gekomen de trim en cg gechecked en ook dit behoefde geen aanpassing. Model vliegt mooi rechtuit. Na wat circuits was het tijd voor de éérste landing. Rustig met een beetje gas aangevlogen en soepel op het water neergestreken (met grote glimlag natuurlijk). Het valt op dat dit model erg mooi langzaam en rustig kan vliegen. Het is zeker geen hotrod .
Na een paar minuten spelen weer geland en het model naar de kant getaxiëd , maiden geslaagd !
Nog even andere propjes monteren want de GWS drieblads geven veel vibratie , de hk cloon props zijn beter.
Genoeg gepraat , hier de foto's en video. Bij 04:20 is de éérste landing.
Morgen zal ik de .pdf tekening uploaden . . .
Mvg,
Bart
Foto's gemaakt door mijn zoon Lucas ( 9jr)
En natuurlijk ook een video :