---> Dragonfly 04 topic (verzamel alle info en vragen hie

dit lijkt me een leuke heli, maar is deze ook geschikt voor beginners?
en hoeveel mag het kosten?

k203n zei:
dit lijkt me een leuke heli, maar is deze ook geschikt voor beginners?
en hoeveel mag het kosten?

Yep, leuke heli voor beginners, als je crashed zijn de onderdelen goedkoop. Heli vliegen is best lastig, je kan ook voo een picooz gaan, maar dat is gewoon speeldgoed. Je kan hier kijken, is een dedicated forum voor walkera producten, veel info over de 04 te vinden
http://www.rcvliegshopforum.nl/viewforum.php?f=1

De kosten zullen rond de 100 euro inc verzending en inc heli+zender+accu+lader, compleet dus, zijn bij de diverse webshops

Heb je alleen throttle en elevator verandert? Dan heb je nog geen echte mode 1 heli zeder dacht ik....

de cyclic (elevator en liks rechts zwenken (aileron) ) horen bij mijn weten op de zelfde stick te zitten...De heckrotor samen met het gas. Voor jou misschien minder van belang, maar geef je zender niet aan een andere heli vlieger , want dan kon het wel eens heel er fout gaan.

gortjes,

Arno

Hoi :D , ben nieuw hier! Wel al bijna alles gelezen. Geweldig leerzaam voor beginnende piloten, en dat geldt ook voor mij.
Oke ik had een brandende vraag. Ik doe iets verkeerd maar mijn heli vliegt wel heel stabiel. Raar ja, daarom mijn vraag!!??
Ik heb mijn heli pas goed in balans gekregen(na twee weken stoeien), maar wel door uiteindelijk een contragewicht rechts onder het toestel te plaatsen. tevens heb ik de kleine gewichtjes verwijderd van mijn stuurpedels. He!! ja, hierdoor is hij minder schielijk in de lucht, dus rustiger te besturen. Veeeeel minder stress dus. Door dat contra gewicht, d.m.v. twee flinke ringen, is hij bovendien veel stabieler in de lucht(minder zwaberig). Ik blij want nu kan ik gewoon in mijn niet al te grootte huiskamer vliegen. Dit verhaal heeft mijn inziens niets met grondeffect te maken. Na ja hij vliegt nu heel rustig en stabiel. wel iets minder vliegtijd!! Eindelijk kan ik het hoveren gaan leren met de heli. Al veel geoefend met simulator.

p1010041gw2.jpg

Hallo Leroi,
welkom op het forum. Welke heli heb je.
Ik dacht altijd dat als je de gewichtjes van de stuurpeddels weg neemt de heli onrustiger wordt.
Ook dat gewicht onderaan rechts lijkt me een probleem, ik vermoed van afstelling van een servo.

Ik kan er niet veel van hoor, maar de echte jongens zullen ons wel het juiste antwoord geven.
Veel vlieggenot.

Ja vreemd maar waar. sinds ik die gewichtjes heb verwijderd heb ik eindelijk controle over mijn heli dragonfly 04. Heb zelfs geprobeerd het stangetje waar de peddels aan zitten heel kort te maken, maar dan stuurt hij bijna niet meer. Maar wel leuk om te proberen. Ach het is een beetje aanrommelen en experimenteren geblasen. Wel lol :P

ik heb eindelijk mijn helitje binnen.
ik heb alles zo goed mogelijk afgesteld en hij is redelijk trillingsvrij. misschien nog ff finetunen.

alleen 1 ding. de heckrotor schijnt het niet echt best te doen. hij draait te langzaam of soms zelfs helemaal niet. ik heb nog niet eens 1 batterijlading gevlogen, zijn er meer mensen met dit probleem?

----------------
edit:
hmm, ik heb de batterij weer ff opgeladen hoewel hij nog halfvol zou moeten zitten, en hij schijnt het nu weer ok te doen. dat is dan makkelijk :P

mijn staart motortje is gister gewoon uitelkaar gevallen,..... bij mij is zon beetje alles al kapot gegaan wat er maar kapot aan kan, terwijl de crashes best mee vallen....eigelijk vind ik t maar een groot pruts ding....en ben er een beetje klaar mee,.... tis dat ik m gekregen heb maar anders had ik m al weg geflikkerd!

ach, van die staartmotor is een bekend probleem

en je moet een beetje van sleutelen houden met deze hobby toch.
ik heb de 1e batterij een beetje serieus leeggevlogen net. (van vorige post telt niet :P) toch ook wel wat dingetjes geraakt maar het is wel gaaf hem voor het eerst in de lucht te hebben

Bartjuuuhhh, als je hem niet meer hoeft stuur hier dan maar heen... 25€ inc verzend als de electronica nog goed is op de staartmotor na dan :wink: (en 35mhz).

Kan iemand mij zeggen of het bij deze heli ook mogelijk is om de bijgeleverde zender te veranderen zodat de gas met de rechterstick te bedienen is? Met de linkerstick zou ik dan vooral willen links/rechts leunen en vooruit/achteruit leunen. :roll:
Is dit mogelijk met de bijgeleverde zender, anders zal ik moeten zien voor een andere heli, want ik vlieg niet met gas links :lol:

volgens mij is het makelijker om gewoon een met een rechtse module te bestellen ik weet dat je dat bij RCvliegshop kan. moet je even in je mail vermelden dat je een 04 wilt met een gas module die rechts zit :D

greetz RC_junk

L4nc3r zei:
Kan iemand mij zeggen of het bij deze heli ook mogelijk is om de bijgeleverde zender te veranderen zodat de gas met de rechterstick te bedienen is? Met de linkerstick zou ik dan vooral willen links/rechts leunen en vooruit/achteruit leunen. :roll:
Is dit mogelijk met de bijgeleverde zender, anders zal ik moeten zien voor een andere heli, want ik vlieg niet met gas links :lol:

Het vereist een beetje handigheid maar is zéker goed te doen, het meest lastige is nog het van rechts naar links verplaatsen van het kunsttof plaatje wat de middenstand van de stick bepaald en het bijbehorende veertje, verder alleen wat stekkers van de sticks omsteken en mogelijk 1 of meer functies ompolen met behulp van de schakelaartjes achterop de zender.

Succes en Groeten,

André.

Wel, als het omschakelen net zo moet gebeuren als in elke zender, is het zeker geen probleem ;)
Ik heb wel al eerder zo'n veertje verwisseld van plaats :P
En ik heb mij de Dragonfly 04 besteld, maar dan wel bij 4RC.NL
Nu blijkt dat de eigenaar van die winkel hier ook op het forum zit :lol:
Dus het zal wel betrouwbaar zijn hoop ik :wink:

P.s.: bedankt voor de reactie's ;)
Nu maar wachten tot ik hem ontvang, en ondertussen wat verder oefenen op de simulator :P :)

L4nc3r zei:
Wel, als het omschakelen net zo moet gebeuren als in elke zender, is het zeker geen probleem ;)
Ik heb wel al eerder zo'n veertje verwisseld van plaats :P

Ja het omschakelen is ongeveer gelijk aan de meestte andere zenders, maar,
Rover zei:
het meest lastige is nog het van rechts naar links verplaatsen van het kunsttof plaatje wat de middenstand van de stick bepaald
zoals ik al eerder zei is het meer als alleen het van plaats wisselen van een veertje.

Groeten, André.

Ok, kheb vandaag van 4RC.NL dus een mail teruggekregen dat de Walkera Dragonfly 04 niet meer leverbaar is, dus kies ik voor de Esky Honey Bee FP (daar heb ik toch ook al goeie commentaar over gehoord) dus ik hoop dat het ook een goede is :lol:

L4nc3r zei:
Ok, kheb vandaag van 4RC.NL dus een mail teruggekregen dat de Walkera Dragonfly 04 niet meer leverbaar is, dus kies ik voor de Esky Honey Bee FP (daar heb ik toch ook al goeie commentaar over gehoord) dus ik hoop dat het ook een goede is :lol:

Is deze wèl verkrijgbaar in MODE-3 ???,, anders zul je nog steeds hetzelfde klusje aan de zender moeten opknappen.

Groeten, André.

Dat weet ik niet, maar da is geen enkel probleem... ;)
Da kan verandert worden (normaal toch ook door kanalen te veranderen in de ontvanger). :wink:

Back