Zo, de motorverbouwing is gebeurd:
Motor ingepakt in tape:
As afgeslepen:
Oude en nieuwe set-up:
Oude set-up, 750kv, 35A ESC, 11x7x4 prop:
Nieuwe set-up, 1800kv NTM 3536, 60A ESC, 8x6x2 prop:
Draden met een trekdraadje door de romp voeren:
't Is even proppen, maar het past zonder snijwerk:
Doorgevoerd. Je kan er net bij:
Net de draairichtingtest op z'n plaats:
Past op de originele positie.
De prop zit er inmiddels ook op. Het vermogen is lijkt zo statisch niet erg indrukwekkend, ik denk dat de prop te hard draait om zo in de hand hard te trekken. Eenmaal op snelheid hoop ik dat het veel snelheid oplevert. Ik heb ook nog een 8x8x2 liggen, dat schijnt de max te zijn. De spinner moet ik nog even bestellen.
[EDIT]Net even gemeten met de watts-up meter, en de ESC gecalibreerd. Hij voelt nu goed sterk, en hij trekt 61,43A! Piekvermogen 660,3W, pack was bijna vol, net geen 12,6V meer na een paar keer gasgeven en proberen. Dat is denk ik wel genoeg! De stock set-up is geloof ik ongeveer de helft van dit vermogen. In de lucht zal het net ietsje lager uitvallen, net onder de 60A, due de 60A Turnigy Plush ESC zou het ook goed moeten houden bij langere speed runs.[/EDIT]
Hugo