Durafly Tundra 1300mm bush plane info + review

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Justapoke, 10 dec 2015.

1. Justapoke

Justapoke

Lid geworden:
    9 dec 2012
    Dat lijkt er inderdaad op. Die witte tubes zitten bijna bij alle chinese modellen.
    Doordat er geen label op zit is het echter wel afwachten wat je krijgt, de ene keer is de lijm zeer goed, maar soms is het ook rommel.

Ik vind het in ieder geval fijn spul om mee te werken, ook makkelijk van je vingers af te halen.

Even wat epoxy met je vingers er op smeren schiet niet echt op ;)

2. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    FPV cockpit vast echt super in elkaar. Prachtig laserwerk. Zouden ze meer mee moeten doen :) Ik denk dat ik de camera zo ga monteren:

Zo blijft het geheel mooi afneembaar en zit de camera zo hoog als het kan. Tilt ga ik er niet opzetten denk ik. Heb ook maar 1 kanaal over op de 6 kanaals ontvanger ;) Prop zit dan nog ruim 1/2 in beeld (Mobius type A, small angle). Het is niet anders :) Dan maar een ND filter erop.

3. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Heerlijk kistje :) Erg veel last van turbulentie maar in een woonwijk met deze wind en overal hoge bomen en huizen.... goh. onderstel is erg leuk :)

4. rc vlieger willem

rc vlieger willem

Lid geworden:
    5 feb 2016
    goede keuze ik zou ook voor de Tundra gaan:koud:

5. rc vlieger willem

rc vlieger willem

Lid geworden:
    5 feb 2016
    mooie foto's

coen_l vindt dit leuk.
  6. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Mooie verslagen!!
    Vliegt dan nou veel anders dan de Multiplex Funcub?
    Want ze benne beiden wel erg gelijkend toch qua formaat en vlieggewicht.
    Vr Gr E

7. Justapoke

Justapoke

Lid geworden:
    9 dec 2012
    Niet veel anders, de Funcup is net ietsje groter. Heb de Funcup al een tijdje niet meer, maar volgens mij was die juist wat meer gevoeliger voor wind.

8. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Aha en oke.
    Heb de Funcub zien vliegen van een maatje verleden jaar zomer.
    Vond die ook al windgevoelig zo te zien.
    Deze Tundra ziet er lekker uit zeg.
    Vr Gr E

9. Ewald

Ewald

Lid geworden:
    12 apr 2007
    Hele mooie en duidelijke verlagen !

10. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Vandaag de tundra afgemaakt. Led's op de vleugel tippen zijn van led strips gemaakt, had geen andere rood meer. Niet zo fel als je wilt maar het is leuk. De landingslichten zijn 1W led's die op iets van 0.3W branden omdat ik de bec gebruik als 5V voeding voor de led's. Nog leuk fel en de bec wordt zo niet te heet. Leuke uitdaging was het aantal kanalen. Ik heb er een 6 kanaals ontvanger in en wou de camera ook kunnen draaien dus blijft er voor de verlichting geen kanaal over. Deze parallel op flaps gezet. Bij vol flaps gaan de landingslichten aan maar blijven aan als je terug gaat naar half flaps. De navigatie verlichting is altijd aan.

Ook de FPV cockpit gebouwd. De camera kan pannen waarbij je net de vleugel randen in beeld krijgt. Prop zit goed in beeld als je naar voren kijkt maar daar moet je maar doorheen kijken. Mobius en de servo worden gevoed door een 5V bec zodat een 3 pins servo stekker genoeg was (-, + en servo signaal). De video zender heeft zo de volledige accu spanning beschikbaar. Via de zender kan ik schakelen tussen head tracker en een schuif op de zender.
    Nu even wachten op beter weer..........

11. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Tundra vlieg met dit weer heerlijk :) Lampjes doen het beter dan gedacht. Zon staat ook perfect op het veldje hier. Met rudder gaat hij lekker kort om. Met 1/2 flaps vliegt nog heerlijk stabiel maar aardig langzamer. Met vol flaps windmee landt hij nog prima.

12. Justapoke

Justapoke

Lid geworden:
    9 dec 2012
  13. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Dinsdag lijkt hier super....

14. Justapoke

Justapoke

Lid geworden:
    9 dec 2012
    Ja ziet er dinsdag inderdaad hoopvol uit. We wachten af :D

15. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
  16. Pieter

Pieter

Lid geworden:
    12 okt 2003
    leuk kissie vliegt ook nog best goed met meer wind full flaps kun je er gewoon naast lopen

17. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Tundra op een filmset......

18. Justapoke

Justapoke

Lid geworden:
    9 dec 2012
    Mooie foto ! :thumbsup:

19. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Gisteren en eergisteren wat opnames gedaan met de Tundra. Erg leuk kistje hiervoor. Vooral landen en opstijgen op een small weggetje langs sloten en hekken / huizen is een uitdaging. Uiteraard opstijgen richting camera en dan iedereen ontwijken is leuk. Aangezien de film 's nachts afspeelt is de verlichting super bevallen. Ik heb voornamelijk in de schemering gevlogen en heb ook video opgenomen met de mobius. Door de lange sluitertijd bij weinig licht valt de prop niet op :) Door de vele wisselingen uiteraard niet op de timer gelet (zender aan / uit dus timer reset) en een noodlanding in erg ruig land met veel water. Hij gaat dan makkelijk op zijn neus staan wind mee maar geeft er weinig om. Alleen de mobius pan servo brak los zoals ontworpen. Beetje tape (op een set is erg veel tape :)) en verder maar weer.

Vandaag nog wat opnames met wat vliegtuig onderdelen (na een crash) en dan zit het er op voor de tundra. Ben ik ook blij om, veel wordt 's nachts gedraaid en ik werk overdag gewoon......

Ben benieuwd of de film (kleine productie voor festivals edg) ergens te zien is straks. Zit wel een bekende acteur in van een grote Nederlands TV serie.

20. Tomsky

Tomsky verslagschrijvers

Lid geworden:
    13 feb 2014
    Het wonderschone en pittoreske Schipluiden
    Ik heb er behoorlijk veel lol mee.
    Eigenlijk gekocht omdat ik in de buurt veel leuke watertjes heb, en wel eens met floats wil vliegen, daar ben ik nog niet aan toegekomen.
    Ik had nog een Garmin Virb liggen, die heb ik er dus maar opge... na jah, monteren is een groot woord.
    Die velcro van HobbyKing is briljant.
    De camera zit er dus alleen maar op met dat blauwe spul...

En omdat het toch een review-draadje is, eigenlijk kan je het best meteen de servo's vervangen door MG's, je blijft trimmen met de standaard-servo's, blijft een dingetje...

First flights:

ff naar la Playa:

Vorige week was ik op de Winterfly bij Broken Wings, nog niet toegekomen aan editting, daarvan komen er nog leuke beelden aan van groepsvluchten met funcubs, cubs en Dries Neyrink z'n coole Porter...

startrex vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina