Durafly Tundra 1300mm bush plane info + review

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Justapoke, 10 dec 2015.

1. morgoth924

morgoth924

Lid geworden:
    28 jul 2005
    p. 15: busjes om ski's op te monteren.

2. Justapoke

Justapoke

Lid geworden:
    9 dec 2012
    Goed bewaren dus.. wie weet krijgen we hier ooit nog eens een keer wat sneeuw van betekenis.

3. Jan Belt-CP V2

Jan Belt-CP V2

Lid geworden:
    10 mei 2012
    Is er iemand die de instellingen van dit vliegtuig voor de DX8 heeft

4. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Helaas heb ik geen DX8 en kan je dus niet helpen.
    Maar vraag me wel af waarom deze Tundra nou zo flink geprijst is?
    Een soortgelijke kist van Multiplex kost met eigen keuze set-up net zoveel, maar is dan wel van het befaamde Elapor gemaakt.
    Niet dat ik nu zit te beweren dat de Tundra van slecht piepschuim is, maar het is ook geen Elapor.
    Ik vind deze Tundra wat over de top qua prijs.
    Of is dit wellicht een misplaatste gedachte?
    Vr Gr E

PS: wat ik dan zelf een nette prijs zou vinden die mij sneller over de streep zou trekken?
    maximaal 140 euro, want nu gaat het al snel naar de 180 euro toe met verzendkosten erbij.

5. Justapoke

Justapoke

Lid geworden:
    9 dec 2012
    De Tundra is PNF dus kant en klaar en compleet met drijvers. Voor wat je krijgt is de prijs niet te hoog, dat valt best mee.
    De prijs is overigens € 168,64 in NL inclusief verzenden, met een platinum account.

De RR Funcub kost +/- 300,- dus gewoon het dubbele als je de floats (+/- 40,-) er ook nog bij zou kopen?
    Je kan natuurlijk de KIT versie kopen, maar dan ben je lang bezig met bouwen. En dan heb je een Cub die er naar mijn mening lang niet zo goed uit ziet, slecht onderstel, slechte motor-mount die je moet verstevigen, en wat vlieg eigenschappen betreft is het de vraag welke beter is. De Tundra is wat beter geschikt voor wat hardere wind, wat ik een groot voordeel vind.

Het schuim van MPX is dan wel iets beter, maar bij normaal gebruik schiet je daar eigenlijk verder niets mee op?
    Slecht is de schuimkwaliteit van Durafly ook niet te noemen. Daarnaast zijn de servo's van Multiplex misschien wat beter, maar nogmaals: de RR Funcup kost gewoon het dubbele, en ik vind dan dus juist de MPX over de top qua prijs..

Misschien komt er nog een KIT versie van de Tundra, dan pas kan je de vergelijking maken.
    De complete set met drijvers maakt het inderdaad best kostbaar in aanschaf (als je de drijvers nooit gaat gebruiken) maar ik vind het de prijs wel echt waard.

Het Elapor verhaal vind ik wat meer van toepassing bij de zwevers bijvoorbeeld, daar vind ik de hogere prijs voor Duits schuim wel verantwoord.

6. Lennart O

Lennart O

Lid geworden:
    4 feb 2005
    Na een mid-air vorige week van mijn EFX was ik op zoek naar een nieuw, door-de-weeks kistje. Aangezien ik in een waterrijke omgeving woon heb ik de Tundra aangeschaft. Vanmorgen de maiden en ik moet zeggen, wat een leuke kist! Prima kwaliteit, voldoende power en vliegt prima! Ik ben om. Door de grote wielen en STOL capaciteiten perfect om vanaf het knollenveld te vliegen.

Ik kan niet wachten om de drijvers te monteren en vanaf het water te gaan vliegen. Vanavond nog een paar vluchtjes gemaakt met aanzienlijk meer wind. Hilarisch om met full flaps tegen de wind in achteruit te kunnen vliegen.

7. Justapoke

Justapoke

Lid geworden:
    9 dec 2012
    Vandaag ook flink wat wind-stoten op het veld, maar had eindelijk een 4S lipo bij, en mijn camera..

Met dank aan Mario voor het filmen!

Leuk om eens te proberen :D

Laatst bewerkt: 11 apr 2016
  8. Tomsky

Tomsky verslagschrijvers

Lid geworden:
    13 feb 2014
    Het wonderschone en pittoreske Schipluiden
    Leuk om te horen!
    De kogel is inmiddels door de kerk, we hosten dit jaar opnieuw de HobbyKing Fly In.
    We gaan proberen om de groepsvluchten te promoten, dat was ideaal, zo kwamen zowel grote als kleine modellen aan bod en kon iedereen veel vliegen. (En de piloten die met 15 foamies tegelijk stonden te vliegen hadden nog de grootste lol ook...
    Ik hoop op een grote groep Tundra's, dan kan ik voorop met de camera naar achter gericht :koud:
    Probleem met zo'n camera is dat je dan automatisch een soort vliegende schietschijf wordt...

Nog steeds erg tevreden met m'n Tundra, als de wind er eens uit wil gaan ga ik de floats proberen!
    Daar maak ik wel weer beelden van denk ik.

Ik heb begrepen dat het best een populair model is.
    Staat nu ook bij de twee beste modellen op een verkiezing op RC Groups: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2647495
    Op het moment van posten onder de Bushmaster van Extreme Flight, STOL'letjes zijn kennelijk populair!

9. Justapoke

Justapoke

Lid geworden:
    9 dec 2012
    Zag het afgelopen week ook bij de weekly update en de Shows/Events Announcement 2016

Voor wie het nog niet gezien heeft:

Gaaf dat ze Rozenburg weer gekozen hebben, maar het was dan ook een super event!
    Vorig jaar hadden ze heel wat meer locaties in diverse EU landen, blijken hebben ze nu enkel voor de beste gekozen, NL en Engeland.

Zou geweldig zijn als het net zo'n goed weer wordt als vorig jaar, ik kijk er in ieder geval naar uit en hoop aanwezig te zijn. :)

10. dries_neyrinck

dries_neyrinck

Lid geworden:
    14 aug 2013
    Het was idd een geweldig event en ik ben er normaal gezien dit jaar weer bij

11. Tomsky

Tomsky verslagschrijvers

Lid geworden:
    13 feb 2014
    Als je dan om 6u 's ochtends skypend met China (aan de keukentafel met een keurig overhemd maar verder nog wel in je boxershort onder tafel) hoort dat ze niet naar Joe Nall gaan maar wel naar jouw clubje komen ben je wel een beetje trots :)

12. dries_neyrinck

dries_neyrinck

Lid geworden:
    14 aug 2013
    Picture or it didn't happen. Bij nader inzien: laat maar :)

13. Tomsky

Tomsky verslagschrijvers

Lid geworden:
    13 feb 2014
    Het is dat je jezelf al corrigeert, careful what you wish for...

dries_neyrinck vindt dit leuk.
  14. Tomsky

Tomsky verslagschrijvers

Lid geworden:
    13 feb 2014
    Ik kon het niet laten...

startrex vindt dit leuk.
  15. Justapoke

Justapoke

Lid geworden:
    9 dec 2012
    Prachtige beelden Tom! Die brug was wel de druppel! :thumbsup:

startrex vindt dit leuk.
  16. dries_neyrinck

dries_neyrinck

Lid geworden:
    14 aug 2013
    Nu nog dat filmpje van op rbw ;-)

17. bdoets

bdoets Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    6 aug 2006
    Gave film Tom, en de muziek vind ik ook prima...

18. Tomsky

Tomsky verslagschrijvers

Lid geworden:
    13 feb 2014
    Ik had mezelf voorgenomen om het niet te doen...
    De verleiding was te groot...

startrex vindt dit leuk.
  19. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Ik heb hem ook binnen, prachtkistje !
    Hoe zetten jullie de accu vast ? stukkie klittenband is leuk voor de regelaar maar de accu in die grote ruimte ?

20. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Klittenband is prima. Accu zit na een klap nog op zijn plek.

Deel Deze Pagina