Dutch Tamiya Challenge 2012

Hey Rick,
Erg mooi filmpje wat je hebt gemaakt.
Als deze ergens te downloaden is of je kunt hem eens op memory stick mee nemen zodat ik hem kan kopieren graag.

mvg Roy

@Roy, ben nu bezig om het filmpje in dropbox te zetten. Zal de link (als hij klaar is) naar je doorzetten.

Ik vind het wel leuk te filmen. Ik ga nog wel even kijken hoe ik het met die wind kan oplossen voor de volgende keer.

Weet iemand waar de uitslagen staan?, ik weet dat Maaike ze heeft door gemaild
Heb al bij Rapidhobby gekeken en op Myrcm, maar helaas.......

Of ik kijk niet goed, gebeurt wel eens. :oops:

@ Rick, is het op jouw camera mogelijk om een windkapje te monteren?
zo'n los schuimhulsje.

Mooi die filmpjes, wat een snelheidsverschil overigens. Topstock klasse is TT01 met cupmotor toch.. Lijkt me een leuke klasse om in mee te gaan doen.

Top stock is idd de TT01 met Carson motor en standaard banden.
Een goede leerschool om een auto af te stellen en te leren rijden in een low budget klasse.

mvg Roy

Als eerst wil ik nog vertellen dat ik een topdag heb gehad. Was erg gezellig en ook vooral leerzaam. Ook vind ik de filmpjes die gemaakt zijn erg leuk. Is er toevallig ook een filmpje gemaakt van de stock feature race?

Ronden tijden van de stock klasse heb ik gefotografeerd:

m4C7SA.jpg
msrIDB.jpg
mFp6xs.jpg
m1LUEF.jpg
m0gkbp.jpg

Omdat ik zelf in de stock klasse reed heb alleen foto's gemaakt van deze klasse.

Mooi die filmpjes, wat een snelheidsverschil overigens.

Dat snelheidsverschil zit hem hoofdzakelijk in hoe mensen de lijnen rijden. De auto's gaan in mijn optiek echt niet veel sneller dan elkaar.

Als je een bocht niet goed aanstuurt en uitkomt neem je minder bochten snelheid mee uit die bocht en zal je een paar meter meer nodig hebben om op je top te komen. Iemand die die bochtensnelheid wel meeneemt zal dus wat sneller op zijn top zitten en daarom lijkt het alsof iemand harder gaat.

Zeker bij dit soort klasses is het héél erg belangrijk om je lijnen correct te rijden. Hoe beter je bochtenwerk is hoe sneller je bent.

@Silverpijl....Ook tussen de top stock rijders onderling kon je goed zijn wie al wat meer ervaring hebben dan de beginners.
Dit is dus erg goed te merken ivm het snelheids verschil.
Hebben we ook in de F1.
Op het rechte stuk valt dit reuze mee maar in de bochten merk/zie je het wel.
Tevens is er ook wat jij zegt.
De Euro-GT rijd met een stuk snellere motor als de Top Stock.
Zelfs de F1 was al sneller als de Top Stock;)

mvg Roy

Bedoelde inderdaad het verschil in de twee klassen, hoe zit dat met de F1 met de body's. Zag in de filmpjes wel wat botsingen in de twee klassen, lijkt me dat een F1 body dan snel kapot is, voorvleugel weg of... Net als in het echt?

Bedoelde inderdaad het verschil in de twee klassen, hoe zit dat met de F1 met de body's. Zag in de filmpjes wel wat botsingen in de twee klassen, lijkt me dat een F1 body dan snel kapot is, voorvleugel weg of... Net als in het echt?

valt wel mee, heb "maar" 2 achtervleugels zien sneuvelen, waarvan 1 live,
die van Roy :(

Gr. rene

Back