Dutch Tamiya Challenge 2012

Marten, gewicht bij de F1 is toch in de DTC vrij en bij Hotwheels 1050 gram?

Edit: zie net dat het bij de DTC ook 1050 is.

Marcel

ps. Mardo meestal is de baan om 8.00 uur open.

Marten, gewicht bij de F1 is toch in de DTC vrij en bij Hotwheels 1050 gram?

Edit: zie net dat het bij de DTC ook 1050 is.

Marcel

ps. Mardo meestal is de baan om 8.00 uur open.

marcel,

dankje, maar het gaat me er meer om tot hoelaat we ons kunnen aanmelden...

tot zondag,
marco

Het wordt een heel strak schema, dus uiterlijk 9 uur aanmelden. Ik ga ervan uit dat de wedstrijdleiding stipt 10 van start gaat, mogelijk zelfs eerder. Inschrijvingen staat op 52 in 8 klasse's! En de mmesten willen toch optijd naar huis :-)

Aanvangtijd vervroegd...

Zojuist is dit bericht op FB geplaatst door Martijn...

Beste deelnemers van de Dutch Tamiya Challenge / Clubwedstrijd 5,

De wedstrijd aanstaande zondag zal een half uur eerder beginnen! Dit in verband met het grote aantal deelnemers, totaal 52 man!

Helemaal super natuurlijk, maar om niet al te laat klaar te zijn beginnen we zondag met de wedstrijd om 9.30 uur, in plaats van 10.00 uur. Dus geef het aan iedereen door.

Morgen (zaterdag) is de baan vanaf 10.00 uur geopend om je trainingsrondjes te maken. De tijdwaarneming staat dan ook aan, je kan dan je rondetijden ook zien.

Tot zaterdag/zondag.

Wedstrijdleiding RC Hotwheels

voor de smachtende..

de rest staat op FB dus sorry als je dat niet hebt ;)

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.339437889477973.83312.153675571387540&type=1

_DSC3716.jpg

_DSC3684.jpg

_DSC3622.jpg

_DSC3612.jpg

_DSC3422.jpg

_DSC3370.jpg

_DSC3353.jpg

_DSC3324.jpg

groet ®

Even een vraag: ik heb in Deventer (technische baan) met de Formule 1 en de 32t motor gereden met een verplaatsing van ongeveer 60 mm (banden 58 mm, spur 93 en pinion 31). Met welke verplaatsing wordt er zoal met de Tamiya motor op de grotere circuits als MACH en Rucphen gereden?

Moet ik dan veel hoger gaan vertanden? Wat me opvalt aan de Tamiya motor ten opzichte van de Carson dat het koppel van de Tamiya hoger is, maar dat de top van de Carson Cupmachine hoger is bij een lagere verplaatsing (circa 48 mm in Deventer).

Groet
Marcel

Even een vraag: ik heb in Deventer (technische baan) met de Formule 1 en de 32t motor gereden met een verplaatsing van ongeveer 60 mm (banden 58 mm, spur 93 en pinion 31). Met welke verplaatsing wordt er zoal met de Tamiya motor op de grotere circuits als MACH en Rucphen gereden?

Moet ik dan veel hoger gaan vertanden? Wat me opvalt aan de Tamiya motor ten opzichte van de Carson dat het koppel van de Tamiya hoger is, maar dat de top van de Carson Cupmachine hoger is bij een lagere verplaatsing (circa 48 mm in Deventer).

Groet
Marcel

In Rucphen, 32T motor: max 70 mm/omw, Carson Cup: max 55mm/omw.
De Carson haalt dat net, Vorig jaar bleef die van mij bij 55 mm goed lopen, met 58mm heb ik er een opgestookt. Was ook de ervaring van anderen. Is dus vrij kritisch.

Ok dan moet je bij een rollout van max 70 mm en een bandenmaat van bijvoorbeeld 58 mm naar een Tamiya pinion van 35 of 36, past dat nog met een spur van 93?

Groet
Marcel

dacht niet dat dit paste.
Je kan wel een 64DP spur er op zetten met gear adaptor.
Deze zijn er in lagere tanden te krijgen en je Tamiya tandwielen die je voor de 93 spur gebruikt kun je daar ook voor gebruiken.

mvg Roy

Heb er reeds mee gereden zonder problemen en anders gewoon 48DP gebruiken.
Dat is eigenlijk de meest gangbare.

mvg Roy

48 dp kan, maar dan moet ik een set nieuwe pinions en spurs kopen, dat gaat me wat ver. Ik zou op de grote circuits ook met de Cup Machine kunnen rijden, dan kan het wel.

Dank voor de info.

Marcel

Richard,
Dank je voor de mooie foto's.
Je kan bij de mini's precies zien hoe close het gevecht tussen Martijn en Cees was :)

Het was weer een mooie race bij RC Hotwheels.
Voor de verandering was het eens een prachtige zomerse dag.
Omdat deze wedstrijd was gecombineerd met een clubwedstrijd van RC Hotwheels was het lekker druk in de pits en hadden we veel gevulde heats.

De F1 klasse konden we samenvoegen omdat het reglement van Hotwheels gelijk is aan de DTC. Dat resulteerde in een veld van 15 F1's. Als F1 fan was dat mooi om te zien.

Door de vele heats was het wel een drukke en lange dag maar door de pauze drastisch in te korten waren we toch nog om 17:30 klaar met de heats. Maar ja voordat alles is opgeruimd en de bekers zijn uitgereikt is toch weer laat ;)

RC Hotwheels bedankt voor de organisatie van de wedstrijd en Hugo bedankt voor de wedstrijdleiding / timekeeping.

De volgende wedstrijd is de wedstrijd bij de MACH in Heemstede. (9 september)
Inschrijven kan via MyRCM

Ook voor de BE-NL finale in Rucphen kan al ingeschreven worden. (23 september)
Neem het op tegen onze Belgische vrienden in een mooie afsluiting van het Tamiya Challenge seizoen.

Grt,
Michael

Leuk nieuwtje voor de race op de MACH in Heemstede.

We gaan de wedstrijd rijden met de chicane aan het begin van het rechte stuk.
Dat is gelijk aan de WK baan waar Jilles wereld kampioen is geworden.

De chicane is verwijderbaar en na het WK verwijderd.
Maar voor de DTC dus weer even in gebruik!

DTC in Heemstede 9 september.

Grt,
Michael

Ok, spannend.....

Al een idee welk deel van het cirquit de 'fighters' gaan rijden?
of gaan die ook het hele rondje?

Tot de 9-de
Winfried

Wie o wie heeft er nog een nette Tamiya Formula tuned motor liggen tegen een nette prijs?
Heb hem nodig voor de laatste DTC een de BE/NL finale.
Had wat problemen in Deventer en ben er achter gekomen dat de lagers best wel veel(s te veel) speling hebben.
Om nu voor deze laatste 2 wedstrijden een geheel nieuwe te kopen vind ik een beetje te veel van het goede, daar er volgend jaar waarschijnlijk brushless gereden gaat worden??

mvg Roy

Of je zet er een Carson Cupmachine in... Ik denk dat dit voor de lange banen niet eens een verkeerde keuze is. Alleen niet te zwaar vertanden, dan is het onherstelbaar gebeurt met de Cupmachine. Ik rij op Deventer met een maximaal verzet van 50mm. Dat ik de laatste finale niet mee kon komen lag aan mij en ik had ook nieuwe banden moeten plaatsen...

Back