Dutch Tamiya Challenge 2013

En welke FDR of roll-out voor een F1 met een 18T is een goed uitgangspunt om mee te beginnen in Rucphen?

Helaas heb ik mijn 18T de laatste race opgeblazen en heb er niet mee kunnen testen in Rucphen. De Carson Cup rij ik op 58mm/omw, de 32T boven de 70mm/omw, en met de 21.5T zit ik rond de 100mm/omw
Wellicht heb je hier iets aan.

Jammer trouwens dat we in de F1 niet met de 12T mogen rijden was pas echt knallen geweest en die motor is veel beter verkrijgbaar.

Wij hebben op AMCA (waar iets lichter dan op Rucphen gereden wordt) met 73mm rollout de 18T gereden, dit zou voor Rucphen mssn tegen de 80mm kunnen worden, gewoon goed de temperatuur in de gaten houden....

Nog maar een paar dagen tot de finale tussen de Belgische en Nederlandse Tamiya piloten.
De wedstrijd is ook wel omgedoopt tot "Battle of the Lowlands" :)

We zitten inmiddels al over de 90 inschrijvingen.
Maar daar kunnen er best nog een paar bij.

Inschrijven gaat via TamiyaCup
Kijk bij kalender voor de inschrijvingen.

We hopen jullie op 15 september te ontmoeten in Rucphen.

Grt,
Michael

Wow, dat wordt een druk dagje!
Moeten we eigen tafels mee nemen of is er genoeg plek voor iedereen?
tot zondag!

Helaas heb ik mijn 18T de laatste race opgeblazen en heb er niet mee kunnen testen in Rucphen. De Carson Cup rij ik op 58mm/omw, de 32T boven de 70mm/omw, en met de 21.5T zit ik rond de 100mm/omw
Wellicht heb je hier iets aan.

Jammer trouwens dat we in de F1 niet met de 12T mogen rijden was pas echt knallen geweest en die motor is veel beter verkrijgbaar.

Merci voor het antwoord, dan weet ik waar beginnen.

momenteel staan er 118 ingeschreven.
de plek is er wel geen probleem. ;-)
ik zie wel een hoop namen dubbel in de lijsten staan dus die kan je wegstrepen als 1 plek.
verder hoop ik dat het weer mee mag zitten.
en we gaan er een gezellig weekend van maken.
oja en voor dat ik het vergeet; de kantine is ook op zaterdag vanaf 10uur open.

groetjes lex

Het zal er vast en zeker een zeer drukke dag worden.
Ik vermoed door het grote aantal inschrijvingen dat er maar 2 qualifs gereden worden.
Via buienradar lijkt het erop dat het heel de dag toch droog zou moeten zijn.
Ik kijk er alvast naar uit om zondag te kunnen rijden :)

Let the battle begin :D:D

Spullen staan klaar, morgen 7:15 in de auto.... tot morgen

dtc-be-nl.jpg

Geweldige dag gehad, al was ik later dan gedacht thuis.

Ik zou graag de groepsfoto in hoge resolutie hebben .
Neem even contact met me op per PM als je er een hebt.

Het was inderdaad uitermate geslaagd!! Lekker kunnen rijden ondanks een bui voor de laatste serie finales. De GT-klasse was erg gaaf met de 12T, enorm leuke snelheid en het sensorloos rijden is prima te doen, snelheden waren ook erg close!!

De mini-klasse was ook close, in de kwalificatie zat de top 6 binnen 5 seconden en lagen de snelste rondes van deze rijders binnen 0,2s!!

De uitslagen staan hier: Event results - details - MYLAPS Sports Timing

Was inderdaad een leuke dag, lekker kunnen rijden in de Mini klasse en de stock. En gelukkig voor het grootste deel van de dag droog, jammer voor die paar heats die wel in de regen moesten rijden.

Organisatie voor zowel de belgische als nederlandse TamiyaCup bedankt voor deze leuke afsluiting en voor het eerdere seizoen... op naar volgend jaar!

Winfried en Daan

uitslag

Idd een hele leuke (maar zeer lange dag) gehad en goed geamuseerd :-)

Heeft er iemand ook een totale einduitslag of weet iemand waar ik die kan vinden.

Foto's zijn ook altijd welkom hier he ;-)

thanks aan de organisatie voor weer een leuk jaartje rijden en op naar de volgende tamiyacup, misschien wel in een nieuwe klasse voor mij ;-)

thanks.

Had niemand een FaceBook accountje waar de foto's geupload worden direct na het maken??? Da's vrij normaal toch tegenwoordig??

Was erg geslaagd, organisatie bedankt voor dit weekend en voor alle andere wedstrijden van het afgelopen seizoen. Ik heb ze helaas niet allemaal kunnen rijden, maar alles was weer prima geregeld. Dit weekend ging best goed, voor het eerst gereden in de Euro GT en dit weekend de allereerste meters met de 417 gereden met de 12t. Tijdens de kwali 3e in de B, eerst finale 2e, tweede finale helaas door iemand geraakt en uitgevallen (lag tweede) en toen ging het net voor de derde finale spetteren. Op een natte baan heb ik goede herinneringen aan Rucphen, en dat kwam nu ook weer uit, de laatste B-finale winnend afgesloten.

Volgend jaar weer verder!

Mvg
Marcel

Had niemand een FaceBook accountje waar de foto's geupload worden direct na het maken??? Da's vrij normaal toch tegenwoordig??

Haha, die tijd is wel een beetje voorbij dat men alles klakkeloos direct op FB kwakte, iedereen heeft alles wel eens voorbij zien komen, dus heerst er eerder FB-moeheid…

De rijders en het rijden bij de DTC is …“chill”…dus het plaatsen van de foto’s, zal ook wel “relaxed” verlopen… :rolleyes:

Back