Dx3s ombouwen naar lipo !!!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pipi, 6 nov 2011.

1. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Mja, denk datk er mee moet leven tot ik ooit beter spul heb.
    Ja voor speedruns heb je graag groot bereik maar daar gaat het opzich niet om.
    Je moet je voorstellen dat mijn standaard bashplek enorm groot is.. open veld eigenlijk verlaten weggetjes.. echt gewoon een groot terein.

Als racer gear je je wagen voor een baan, als basher misschien wel voor je favoriete locatie.. aleen op de meeste bash locaties is gwn meer ruimte.

Waar ik rij is een zeedijk die ik eventueel als stelling kan gebruiken zegmaar.
    Moet zeggen dat ik het echt nie okee kwa bereik kan noemen als een lullige traxxas rtr zender het al evengoed of zelfs beter doet.
    Zal er nog wat meer induiken om het eventueel op te lossen.

Mocht je nog een keer willen testen hoe ver je nou komt met de sanwa, liefst in vergelijking met de dx3c die je hebt dan hoor ik dat erg graag.
    Ik kan namelijk moeilijk wat zal het zijn 400+ euro gaan betalen voor zon zender als het dan blijkt dat ze allemaal even sterk zijn omdat ze onder een bepaalde eu standaard vallen.
    Erg bedankt voor het meedenken

2. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Na nog een beetje kijken Q Racing.. moet ik zeggen dat jou zender dan stukken beter doet dan de mijne denk ik. Denk jij 400 meter te halen?
    Dit is namelijk de range claim van dat m11x reclamefilmpje dat ik op de vorige pagina had geplaatst..
    Ik zal mijn zender nog een keer vol gooien en dan nog eens kijken (het gat bij mij trouwens om een 1/8 auto maar buggy dus net zo groot als een 1/10 shortcours bijv)
    Grts

3. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Als de zender een CE merk heeft is het zendvermogen ook beperkt , in theorie zou elke zender dus hetzelfde zendvermogen hebben , cq bereik.Tuurlijk heb je de dsm en dsm 2 modulaties , en korte of lange antenne , en goed of slechte batterijen, wel of geen heuvels , ect ....

Er zijn dus een aantal factoren variabel , maar het toegestane zendvermogen niet .

Of ik de 400 mtr haal ? , mjah zou ik echt moeten gaan meten en proberen, de meeste stukken waar ik rij , zijn meestal rond (geschat) 200~250 mtr . Verslik je niet in 400 mtr! das een behoorlijk stuk , en ik vindt het dan knap dat je dan nog je auto kan zien , als je op dezelfde hoogte staat. Tuurlijk sta je op een dijk , dan heb je beter overzicht , maar je denkt dat je dan de auto nog goed kan besturen op die afstand?

Ik denk dat je misschien eens moet kijken in de batterijen , en de externe bec in de auto . (misschien al geprobeerd), maar denk dat je bij een sanwa ook hiervoor moet waken ......En tenslotte maak je antenne draad ongeveer 12 cm lang , ik heb hiervoor gewoon soepel draad gebruikt , geen coax(slechte ervaring mee).En dan heb je ook nog de "beercan "methode voor de zender .....:D

Laatst bewerkt: 7 nov 2011
  4. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Bedankt ik ga nog wat dingen proberen.. een BEC zowieso wou de castle bec pro halen.
    Sanyo eneloop penlites zijn volgens mij toch wel best goede batterijen, zal ze voor de volgende run weer eens helemaal vol laden.
    De beercan methode ken ik ni als het is zoals het klinkt dan lijkt me dat wel wat knullig :p
    Misschien post ik binnenkort mijn bevindingen na dit te proberen

Mja je ziet de auto dan nog wel op 400 meter, maar je moet zowieso op een hoge plek staan anders kan je hem inderdaad niet meer goed besturen
    Grts

5. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    je kan de castle bec halen,maar ik heb de 5A van hobbyking , kost een stuk minder......;)
    Igg suc6

6. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
  7. DJLeonardo

DJLeonardo

Lid geworden:
    24 jun 2009
    Dat is geen BEC maar een Cap(acitator)
    Ik zou toch maar een BEC nemen. Zo'n capacitator (ofwel condensator) slaat stroom ahw op voor het moment dat het nodig is (als een soort accu) dus pieken kan hij dus aan. Maar voor een grote vraag die constanter is heb je d'r dus niks aan. Een BEC levert gewoon voortdurend meer stroom. Zeker die Castle. Ik heb zowel de Hobbywing als de Castle BEC. Werken allebei. Maar ik weet wel dat een Hitec 7955TG al meer dan 4 A trekt bij volle kracht. Een Savox 1258TG zelfs nog meer. Als je servo dus zo veel stroom trekt gaat dat ten koste van je zwakke ontvangertje.

Nog even wat anders: Heeft iemand de Spektrum Marine ontvangers al eens geprobeerd? Die hebben zo'n mooie lange antenne en zijn bovendien waterdicht (wat wel lekker is als je in de nattigheid gaat bashen, de meeste receiverboxen zijn niet helemaal waterdicht immers)

8. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Duidelijk bedankt, gaat dan toch een echte BEC worden. Ik dacht mij er even makkelijk van af te maken :p
    Heb trouwens ook zon saxov 1258TG ^^ (was nog even terug aan het lezen en het is een 1256TG, niet dat het uitmaakt maar moest het toch verbeteren :p)
    Jou eigen vraag kan ik helaas niets over zeggen

Laatst bewerkt: 10 nov 2011
  9. pipi

pipi

Lid geworden:
    18 dec 2010
    vanmiddag de nieuwe antenne uitgeprobeerd. Ik heb de eerder genoemde tutorial gewoon maar geprobeerd. Het is een beetje pielen maar het is goed te doen. Het bereik is veel beter geworden. Hoeveel beter kan ik niet zeggen maar normaal valt het bereik op 2/3 van mijn bashveldje weg en nu kan ik vrij heen en weer rijden zonder dat hij ook maar 1 keer onderbroken is. Het bereik is dus zeker 1,5 keer zo goed geworden en mss wel veel verder maar dat kan ik gewoonweg niet testen op de plek waar ik bash. Het aantal meters weet ik niet maar hij kan nu wel zover dat ik het meer dan zat vind. Hier nog wat piccas :cool:

even voor de duidelijkheid: deze tutorial heb ik gedaan

Tutorial: how to increase your DX3S range

10. DJLeonardo

DJLeonardo

Lid geworden:
    24 jun 2009
    interesting :D dat ga ik ook eens proberen

11. FireFrenzy

FireFrenzy

Lid geworden:
    22 jun 2009
    ik heb iets enorm vergelijkbaars gedaan met mijn gt3b helemaal prima echt 0 problemen!

12. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    @pipi:waar zit jouw mantel aan gesoldeerd?, of heb je geen coax genomen?;)

13. pipi

pipi

Lid geworden:
    18 dec 2010
    Zoals op deze foto zo heb ik het ook gedaan. Gewoon een stukje groen van de printplaat weg krabben en dat dan vertinnen.

let wel even op bij het laatste stukje tekst. Ik vond het nogal verwarrrend. Het is dus de bedoeling dat je de mantel scheid van de kern en dan de mantel vertint. De mantel buig je naar beneden en de kern houd je overeind staan. Ze moeten beide afgeknipt worden op 30,6mm. Dit is iig mijn interpretatie van de engelse tekst.

14. Stoomstrijkijzer

Stoomstrijkijzer

Lid geworden:
    24 aug 2009
    Ik rij zelf met de M11x en daarmee rij ik 150m van me weg op straat zonder enige hapering.
    Met m'n dx3s had ik na 60-70m al last van vertragingen en haperingen. In Mol had is soms ook ongewenste bewegingen maar die waren niet zo erg als die wanneer je ver van je af rijdt. Met de M11x heb ik nog nooit een storing of hapering gehad.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  15. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Bedankt voor het delen van je ervaring, ik moet nog wat dingen proberen.
    Misschien haal ik wel zowel zon ontvanger capicitor als een bec om bijde te testen.
    Antenne verlengen blijft voor mij een last resort
    Grts

16. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Beter geld in je zak houden van de condensator, bec en de elco(condensator) zijn twee verschillende dingen en werken ook anders , daarvan is de bec de beste oplossing , en valt de condensator in het niet, heb ze beide ......;)

Btw mijn lipootje is ook onderweg

17. pipi

pipi

Lid geworden:
    18 dec 2010
    +1

ik ben ook eerst gaan kl..... met een condensator en dat hielp een klein beetje maar de bec is echt een wereld van verschil. Ik heb eerst de 3A bec van Hobbyking erin gehad maar samen met de savox 1258tg was dit niet genoeg. Nu met de castle 10A bec ben ik volledig probleemloos. Ik moet er wel bij zeggen dat anderen zonder problemen de 3A bec samen met de savox gebruiken.

Trouwens leuk om te zien dat ik er iemand mee op pad geholpen heb. :D

18. DJLeonardo

DJLeonardo

Lid geworden:
    24 jun 2009
    Heb al wel gemerkt dat de SR3100 DSM2 ontvanger een stuk beter werkt Heeft ook een speciale langere coax antenne. Dat strookt dus wel met de de verbetering die hier wordt bereikt met een SR3300

19. pipi

pipi

Lid geworden:
    18 dec 2010
    de traxxas 2.4ghz set heeft ook een coax en daar had ik zeker 400 meter bereik mee. Ik heb dit een keer op strand getest. Ikzelf stond bovenop een duin en de de auto ver onder me op het strand. Ik vermoed dat de coax de antenne afschermt van interferentie door het brushless systeem.

20. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Mijn vapexjes doen het prima , maar het idee van de lipo spreekt me wel aan, echter 1 verschil ik ga er een voltlimiter tussen hangen en de spanning op 6V begrenzen , ondanks de interne bec.;)

Deel Deze Pagina