E-REVO topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 20 apr 2008.

  1. Bask04

    Bask04

    Lid geworden:
    17 jul 2012
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Omg, ijsselstein
    ik heb de erevo ook gevonden met de andere regelaar en motor
    schijnt iets minder bokkiger te zijn als de mmm
    wat zijn jullie meningen daarover
     
  2. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Ja de xerun versie. De mmm is goed maar de xerun ook. De xerun loopt soepeler op lage snelheden? Ga je het merken bij bashen en rond crossen denk het eigenlijk niet.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  3. Bask04

    Bask04

    Lid geworden:
    17 jul 2012
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Omg, ijsselstein
    ik denk t ook niet,
    wel is de prijs beter
     
  4. Bask04

    Bask04

    Lid geworden:
    17 jul 2012
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Omg, ijsselstein
    maar klamath

    jij zegt dus die 18/54 erin en op 6s
    gecontroleerd rijden is ook geen probleem?
    ik las iets over de slip koppeling?
     
  5. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    Er is iemand in het Summit topic die Hobbyking low size (ofzo) 4s lipos gebruikt in een summit parallel dus misschien kan je uitvissen hoe hij dat doed en dan zou het misschien kunnen...
     
  6. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Ik rijdt zelf al 3 jaar rond op 18/54 met 6s lipo.
    Maar hier moet ik dus bij zeggen dat ik een erg vloeiende rijstijl heb. Extreem hard optrekken doe ik zelden. (ik kon op de baan iig de nitro truggies gewoon bijbenen. voor een hobby-rijder niet verkeerd leek me. iig rijdt ik er dus ook weer niet langzaam mee. alleen het onbenullige laat ik achterwege. (zoals standing backflips willen maken, en de auto door gas geven weer op de wielen krijgen als die op de kop ligt. )

    Zelf heb ik de slipperclutch nagenoeg helemaal vast gedraait. er zijn veel mensen die hem als torque limiter gebruiken voor het optrekken. dus als je teveel gas geeft, gaat die doorslippen. dat is een idee, maar persoonlijk vind ik het niks. de slipperclutch is een beveiliging om de aandrijving heel te houden bij doodsklappen, en niet om te compenseren voor kramp in de wijsvingen. ;) (maargoed, dat is dan weer mijn mening.)

    Nu moet ik er wel bij zeggen dat het rijden een stuk mooier gaat met het center diff er in. bij hard optrekken baloonen de voorbanden dan wat meer, en geeft ik weer iets minder gas. ga je best hard mee, en alles blijft heel.
    Heb ook de aandrijfassen vervangen met de stalen variant. want na een tijd onder het brushless geweld te hebben geleden beginnen de originele kunststof assen toch vrij vlot uit te lubberen bij de kruiskoppelingen.

    Rijdt zelf met de Mamba set, en kan er erg langzaam mee rijden zonder dat die last heeft van coggen. Moet alleen toegeven dat ik de firmware nog wel op een wat oudere versie heb staan. werkte altijd goed, dus had geen zin om te gaan 'updaten' als het niet nodig is.
     
  7. kez

    kez

    Lid geworden:
    17 sep 2010
    Berichten:
    509
    Locatie:
    heerlen
    Ik reed in mn summit met 2 x 3s parallel, met de maxtraxen die ik te koop heb staan.

    Vergeleken met de 4s waar ik mn erevo mee reed is t verschil wel merkbaar, maar niet zo groot als met Nihm's...

    Ik vind t wel veel relaxter rijden en power heeft die meer dan zat...
    Als ik nog eenerevo bezat zou ik t ook zo doen.

    En als je eens wilt imponeren zet je er n seriekabeltje op; zelf nooit gedaan.. kost teveel geld...!!
     
  8. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.382
    Locatie:
    Zwolle
    Een serie kabeltje zit toch al standaard op een MMM esc?
     
  9. kez

    kez

    Lid geworden:
    17 sep 2010
    Berichten:
    509
    Locatie:
    heerlen
    Oh ja, mmh, volgens mij alleen op de erevo, anders niet..
     
  10. Bart Bever

    Bart Bever Guest

    Hey Mannen,

    Ik heb de jconcepts wielen met harakiri banden. De velgen hebben geen gaatjes en de banden baloonen niet zichtbaar bij volgas op 4s. De banden zijn ook verschrikkelijk licht en dunnetjes vergeleken met de Desperado/Trencher combinatie...

    Is het nu nog aangewezen om gaatjes te maken in de banden of niet ?

    De Harahiri's zijn niet getaped, de Trenchers zijn wel getaped maar niet voorzien van gaatjes. Ze ademen wel als je erin knijpt omdat de velgen wel 2 gaatjes hebben.

    Greetz!
     
  11. Bask04

    Bask04

    Lid geworden:
    17 jul 2012
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Omg, ijsselstein

    Hoi klamath

    Ga even op jou advies af,

    Een e revo aanschaffen, en direct de 18/54 inbouwen.
    Ik ga eerst maar eens op 4s rijden.
    Er staat hier al een goede lader,
    Slipper kan dus helemaal vast?
    Center dif ook aanschaffen ?
    Ik lees dat de erevo geen swaybars heeft.
    Rijd dit een stuk beter als je deze aanschaft?


    bedankt
     
  12. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Center diff moet je zelf weten. het rijden word er iets minder spectaculair van, maar je gaat wel sneller (mijn beleving. ) Vooral als je op hobbelig terein rijdt, rijdt de auto rustiger met het center diff.
    Plus dat ik nog geen diff kapot heb gereden met het center diff ingebouwd.

    Iig bij gebruik voor Lipos meteen de meegeleverde 54T spur inbouwen ja.
    Slipper kun je strak aandraaien (lees, veer gecomprimeerd, vast is vast. )
    en dan draai je hem een kwart tot halve slag terug. Dan zul je de slipper alleen moeten horen als je vanuit stilstand veel gas geeft. (vrijwel volgas.)
    dan hoor je een hoog fluitend toontje, net een rem die net begint te pakken.

    De Swaybars zijn wel een aanrader. :) Moet je alleen wel 2 gaatjes boren in de achterste rockers om deze te monteren.
     
  13. Bask04

    Bask04

    Lid geworden:
    17 jul 2012
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Omg, ijsselstein
  14. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Dat zijn swaybars van tekno. De voorste swaybar van de traxxas werkt niet super. Echter werkt de achterste wel goed. De tekno schijnen beter te zijn, maar ook duurder.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  15. Bask04

    Bask04

    Lid geworden:
    17 jul 2012
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Omg, ijsselstein
    je levert nix in off road en on road word hij beter
    bestuurbaar dus ??
     
  16. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Je auto gaat minder snel omvallen, je hebt minder 'body-roll' . Je kan wel meer onderstuur krijgen met de stock servo's, maar dat is niet heel veel oid. Je mag je afvragen of je het gaat merken.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  17. Bask04

    Bask04

    Lid geworden:
    17 jul 2012
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Omg, ijsselstein
    meer onderstuur kan ik begrijpen omdat je hem iets stijver maakkt
    maar wat heeft dit met de orginele servos te maken
     
  18. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    orginele servo's zijn niet echt krachtig. als je sterkere servo's eri zet zal het onderstuur ook minder worden.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  19. Bask04

    Bask04

    Lid geworden:
    17 jul 2012
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Omg, ijsselstein
    welke servos moet ik dan aan denken

    en even een hele andere vraag
    met 18/54 en goeie lippos 4 s
    is dan 80 kmh te doen?
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2012
  20. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    een savox 1256tg moet het goed doen, 20kg moet ruim voldoende zijn.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015

Deel Deze Pagina