ik heb de erevo ook gevonden met de andere regelaar en motor schijnt iets minder bokkiger te zijn als de mmm wat zijn jullie meningen daarover
Ja de xerun versie. De mmm is goed maar de xerun ook. De xerun loopt soepeler op lage snelheden? Ga je het merken bij bashen en rond crossen denk het eigenlijk niet.
maar klamath jij zegt dus die 18/54 erin en op 6s gecontroleerd rijden is ook geen probleem? ik las iets over de slip koppeling?
Er is iemand in het Summit topic die Hobbyking low size (ofzo) 4s lipos gebruikt in een summit parallel dus misschien kan je uitvissen hoe hij dat doed en dan zou het misschien kunnen...
Ik rijdt zelf al 3 jaar rond op 18/54 met 6s lipo. Maar hier moet ik dus bij zeggen dat ik een erg vloeiende rijstijl heb. Extreem hard optrekken doe ik zelden. (ik kon op de baan iig de nitro truggies gewoon bijbenen. voor een hobby-rijder niet verkeerd leek me. iig rijdt ik er dus ook weer niet langzaam mee. alleen het onbenullige laat ik achterwege. (zoals standing backflips willen maken, en de auto door gas geven weer op de wielen krijgen als die op de kop ligt. ) Zelf heb ik de slipperclutch nagenoeg helemaal vast gedraait. er zijn veel mensen die hem als torque limiter gebruiken voor het optrekken. dus als je teveel gas geeft, gaat die doorslippen. dat is een idee, maar persoonlijk vind ik het niks. de slipperclutch is een beveiliging om de aandrijving heel te houden bij doodsklappen, en niet om te compenseren voor kramp in de wijsvingen. (maargoed, dat is dan weer mijn mening.) Nu moet ik er wel bij zeggen dat het rijden een stuk mooier gaat met het center diff er in. bij hard optrekken baloonen de voorbanden dan wat meer, en geeft ik weer iets minder gas. ga je best hard mee, en alles blijft heel. Heb ook de aandrijfassen vervangen met de stalen variant. want na een tijd onder het brushless geweld te hebben geleden beginnen de originele kunststof assen toch vrij vlot uit te lubberen bij de kruiskoppelingen. Rijdt zelf met de Mamba set, en kan er erg langzaam mee rijden zonder dat die last heeft van coggen. Moet alleen toegeven dat ik de firmware nog wel op een wat oudere versie heb staan. werkte altijd goed, dus had geen zin om te gaan 'updaten' als het niet nodig is.
Ik reed in mn summit met 2 x 3s parallel, met de maxtraxen die ik te koop heb staan. Vergeleken met de 4s waar ik mn erevo mee reed is t verschil wel merkbaar, maar niet zo groot als met Nihm's... Ik vind t wel veel relaxter rijden en power heeft die meer dan zat... Als ik nog eenerevo bezat zou ik t ook zo doen. En als je eens wilt imponeren zet je er n seriekabeltje op; zelf nooit gedaan.. kost teveel geld...!!
Hey Mannen, Ik heb de jconcepts wielen met harakiri banden. De velgen hebben geen gaatjes en de banden baloonen niet zichtbaar bij volgas op 4s. De banden zijn ook verschrikkelijk licht en dunnetjes vergeleken met de Desperado/Trencher combinatie... Is het nu nog aangewezen om gaatjes te maken in de banden of niet ? De Harahiri's zijn niet getaped, de Trenchers zijn wel getaped maar niet voorzien van gaatjes. Ze ademen wel als je erin knijpt omdat de velgen wel 2 gaatjes hebben. Greetz!
Hoi klamath Ga even op jou advies af, Een e revo aanschaffen, en direct de 18/54 inbouwen. Ik ga eerst maar eens op 4s rijden. Er staat hier al een goede lader, Slipper kan dus helemaal vast? Center dif ook aanschaffen ? Ik lees dat de erevo geen swaybars heeft. Rijd dit een stuk beter als je deze aanschaft? bedankt
Center diff moet je zelf weten. het rijden word er iets minder spectaculair van, maar je gaat wel sneller (mijn beleving. ) Vooral als je op hobbelig terein rijdt, rijdt de auto rustiger met het center diff. Plus dat ik nog geen diff kapot heb gereden met het center diff ingebouwd. Iig bij gebruik voor Lipos meteen de meegeleverde 54T spur inbouwen ja. Slipper kun je strak aandraaien (lees, veer gecomprimeerd, vast is vast. ) en dan draai je hem een kwart tot halve slag terug. Dan zul je de slipper alleen moeten horen als je vanuit stilstand veel gas geeft. (vrijwel volgas.) dan hoor je een hoog fluitend toontje, net een rem die net begint te pakken. De Swaybars zijn wel een aanrader. Moet je alleen wel 2 gaatjes boren in de achterste rockers om deze te monteren.
ik kwam deze foto tegen van een e revo dit is niet orgineel toch die stangetjes aan de pushrod vering http://www.mijnalbum.nl/Foto-E4W8V4V7-D.jpg
Dat zijn swaybars van tekno. De voorste swaybar van de traxxas werkt niet super. Echter werkt de achterste wel goed. De tekno schijnen beter te zijn, maar ook duurder.
Je auto gaat minder snel omvallen, je hebt minder 'body-roll' . Je kan wel meer onderstuur krijgen met de stock servo's, maar dat is niet heel veel oid. Je mag je afvragen of je het gaat merken.
meer onderstuur kan ik begrijpen omdat je hem iets stijver maakkt maar wat heeft dit met de orginele servos te maken
orginele servo's zijn niet echt krachtig. als je sterkere servo's eri zet zal het onderstuur ook minder worden.
welke servos moet ik dan aan denken en even een hele andere vraag met 18/54 en goeie lippos 4 s is dan 80 kmh te doen?