Castle link even bij advanced de ruimte van De nul positie op large gezet, en kon dus weer rijden. Na 10 min, ratelend geluid uit de aandrijflijn. Wielen gedemonteerd, op n bokje. komt duidelijk uit t achterdif. Nog nix opengemaakt, Alles is orgineel, zijn er ook Vervangende, betere diffs te krijgen. Rijd op 4 s en ongeveer 5 x gereden . Is wel erg snel voor n diff lijkt me
Vanmiddag even gaan spelen met de Revo, 21/54 4S Stalen cvd's en rear True track ophanging (Past dus wel na sommige tegenstrijdige posts op verschillende fora) Proline Trenchers zijn volledig getaped en leveren goed werk. Het probleem is nu het volgende, Bij stevig doorgassen hoor ik geen geraltel) maar telkens een luide 'klak'. Ook bij lastwissel komt de luide 'klak', wanneer je van vooruit te rijden naar achteruit rijden gaat dus, of andersom. Ik kan niet zeggen of het geluid van de voor of achterkant komt en beide diffs draaien goed rond, met en zonder wielen. Ik voel geen gekraak ofzo. Maar iets is zeker niet zoals het moet zijn. Iemand een idee waar te beginnen? Ik zal morgen eens beginnen met de stock Talons eronder te hangen en kijken of het probleem zich nog voordoet want ik denk dat de Trencher te zwaar zijn voor de aandrijving.. Ik krijg maandag ook wss de castle link toe. Mss dat ik het vermogen wat moet laten zakken? Tips meer dan welkom! Ik zal toch 2 diffs kopen op ebay, kan iemand mij zeggen welke shims ik moet hebben? een HowTo zal ik wel vinden op youtube. Ik zal me maar voorbereiden..; Greetz!
Vraag aan de specialisten hier... Van beide Revo's de achterste differentieel verwijderd. I dacht dat er nog 1 goeie bij was en die wou ik overzetten in de bulkhead die niet stuk was. Van 2 slechte 1 rijdende maken terwijl ik op wisselstukken wacht.. Maar, Beide diffs doen net hetzelfde, ze hebben allebei toch wel enkele mm's speling op de uitgaande assen en een 3tal mm op de ingaande. Ik heb beide open gemaakt maar ik zie eigenlijk niet dat 'stuk' is. Geen afgebroken tanden, vijlsel,...Alleen veel (teveel ?) speling. Ratelen doen ze ook niet, al heb ik wel het gevoel dat ik ze door met de asjes te spelen ze een tandje kan doen overslaan. Hoe kan ik de differentieel eigenlijk testen? Thanks!
Kunt u niet een shim achter het tandwiel van de outdrive plaatsen? Tussen het tandwiel in het diff en de het lager? Maar 3MM is wel heel veel, dan zou het inderdaad best kunnen dat hij onder druk ( wat u eerder schreef ) wat tanden overslaat, alleen lijkt het me wel dat de tandwielen dan meer slijtsel zouden moeten vertonen, Ruud
Bedankt voor de reacties, zou het dan kunnen dat de diffs eigenlijk niet stuk zijn en dat ik ze kan redden door ze te shimmen of is het al te laat? Ik heb ondertussen een nieuwe diff van ebay onderweg alsook de rebuild kit en diff olie. Voor shims heb ik deze onderweg: Car Parts 6 Size 01 Shim Pack 2 3 4 5 6 8 mm W100X1 | eBay Google leert me dat ik 6 en 8mm nodig heb. Als het niet zo'n pretje was om 'even' de diff te wisselen zou ik nu al terug aan het monteren zijn. Greetz!
Ik zou eerst proberen de speling weg shimmen, als de tandwielen er nog goed uit zien, lijkt het mij dat het nog wel even mee kan. Ook even nieuwe olie erin natuurlijk. Let er met shims even op dat het om de binnen of buiten diameter gaat. Ik had een setje HotRacing shims besteld waar 8mm stond, maar dan was de buitenmaat. Hopelijk kan u er wat mee, Ruud
Idd, eerst proberen te shimmen en daarna als dat niets helpt, de nieuwe diff. Maar wel goed shimmen. Heeft mij ook een tandwiel gekost
Ok, bedankt voor de tip. Wordt vervolgd. Nog enkele bedenkingen, Heeft het zin om stalen aandrijfassen, center assen, te monteren als dan de diffs eruit vliegen? Waar blijkbaar geen (betaalbare) alternatieven voor zijn... Kan de zender opgeladen worden zonder de batterijen te verwijderen? er staat toch een laadplug op? maar volgens mij werkt doet die niet veel... Heeft er iemand goede Castle link settings voor 4S waar ik kan van vertrekken? Ik bedoel dan vooral Punch control, brake amount, throttle / brake curve ?
Dat laden van de zender had ik ook maar je hebt meerdere laadplugs voor laders. Je hebt JR en Futaba en misschien wel meer. De ene deed t bij mij op jr en de andere op futaba
Bedoelt u dan gewoon een starre as, zonder diffs? Zoja, dan zou u zelf een tussenstuk moeten maken om in de diff houses te doen, bovendien zou het rijgedrag er niet op vooruit gaan. EDIT : of bedoelt u om stalen centerassen er in te zetten? Zoja, als de standaard assen het goed doen, zou ik ze mooi laten zitten. Aan de andere kant kan de speling ook uit de assen komen. Daarbij vindt ik 30 euro incl verzenden nog wel mee vallen hoor. Zie ook deze link. Met die winkel heb ik nog nooit invoerrechten hoeven te betalen. Groeten, Ruud
De aandrijfassen hebben wel zin, in zoverre, die assen krijgen vrij veel te verduren afhankelijk van de wielen waarmee je rijdt. Als je je diffs wat meer wilt sparen, zou ik een center diff overwegen. sinds ik die er in heb zitten, heb ik in m'n revo iig geen diff meer kapot gereden. (moet ik wel even bij zeggen dat ik een erg vloeiende rijstijl heb. daarom gaat het ook goed op 6s ) Ik zou de punch control iig laag zetten. brake ammount of 60% en de throttle en brake curve zou ik gewoon lineair laten.
Tja, kun je doen. Maar imo is het meer voor de mensen die de wijsvinger niet in bedwang kunnen kouden. Ik ben zelf toch graag de limiterende factor in hoe ik rijdt, en niet de auto die besluit hoeveel gas ik 'mag' geven. Maargoed, daar is iedereen natuurlijk vrij in. Wel een mooie guide trouwens.
Ik bedoelde idd de stalen center assen. Ik heb ze op één vd Revo's, samen met de stalen aandrijfassen. Ik wou de aandrijving versterken omdat ik de grote/zware wielen wou gebruiken. Maar het heeft niet zoveel zin als de diffs het toch niet heel houden. De aandrijfassen logica begrijp ik wel, die krijgen rechtstreeks wel wat te verduren. De Liquid prijs is niet mis, maar US pakjes hebben naar Belgie altijd inklaring dus achteraf krijg je de rekening. Ook hun website vind ik niet echt gebruiksvriendelijk.... Toch bedankt. Ook bedankt voor de Castle guide, duidelijk! Hoewel het zoals reeds aangehaald is, belangrijker is om te doseren met de wijsvinger.. Ik ga maar een paar kleinigheidjes veranderen via de link. Diffs zijn gekuist en klaar om te shimmen en af te vullen. Weerom bedankt voor de tips!
de center assen krijgen het meest te verduren. die moeten immers de kracht van beide wielen doorgeven. de aandrijfassen bleven bij mij best lang heel, de center assen had ik voordietijd al wel versleten. toen waren er nog geen assen van Traxxas beschikbaar (is al wat langer geleden. ) en zijn er center assen van Kershaw designs in gekomen. die zitten er nu nog in. Mocht je je diff's verder nog echt willen sparen, zou je een center diff van traxxas kunnen monteren. die doet ook wonderen voor de levensduur van de diffs. (alleen optrekken gaat dan iets minder spectaculair, als je veel ga geeft gaan de voorwielen behoorlijk baloonen. Je bent nog steeds erg snel weg met de auto, alleen gaat het dan allemaal nog wat gecontroleerder.
Revo 2 is terug in orde! Differentieel kunnen redden en speling netjes weggekregen. Net terug van een uurtje knallen. Revo 1 had beide diffs kapot, achteraan is terug genezen maar vooraan kost het een nieuw tandwiel en tandring. Helaas zit in geen enkel repair setje de lagertjes waar deze in moeten. de locale hobbyshop heeft deze niet op vooraad dus nog een weekje geduld. Eigenlijk stelt het verwijderen vd diffs niet zoveel voor éénmaal je het eens gedaan hebt. Bedankt voor de tips! Bijkomende vraag: vullen met olie of met vet? Origineel zat er vet in maar veel mensen zeggen dat ik moet afvullen met 30 of 50k olie... Deze is ondertussen ook binnen, alleen staat er op het etiket: schokbrekerolie. Is dit dezelde? Greetz!