E-REVO topic

revo-probleem

hoi iedereen.een vraagje voor iemand die geen internet heeft.
hij heeft dus een revo met een probleem.als hij zijn 2voorste wielen in gelijke richting draait dan draaien de achterste tegenovergesteld.
dus als je wilt rijden gaan de voorste wielen vooruit en de achterste achteruit.ook niet handig;).na het opendoen van de voorste middelste en achterste bak waren er enkel 3 roullementjes die kapot waren.deze vervangen en weer opnieuw samen.en je raad het nooit.nog steeds hetzelfste .zelf ik met mijn ervaring geraak er niet aan uit.(ik heb dan ook geen ervaring met revo)
iemand tips waar er nog kan gekeken worden??

greetz

Misschien een diff verkeerd om gemonteerd?

Of een kapot centerdiff (als hij die heeft)

Draaien de assen die van het midden naar de voor en achterdiff lopen het zelfde? Zo ja dan moet je het bij 1 van je voor/achter diffs zoeke of in de buurt daarvan.

Als je aan de spur draait gaan de wielen dan wel alle vier de juiste richting uit ?
De middendiff zorgt nml precies voor het effect dat jij beschrijft, volgens hoort dat zo hoor.

Vandaag is mijn ERBE eindelijk binnen gekomen.
Wat een gaaf ding.
Gelijk maar wat traxxas connectors aan mijn Turnigy 3S 5000mAh lipo's gesoldeerd. Dat viel niet eens mee met dat ontzettend dikke draad, maar ze zitten er op.
Toen rustig aan de slipper clutch in proberen te rijden en af te stellen.
Dat is uiteindelijk ook goed gelukt.

Ben alleen nu nog even op zoek naar de goede instellingen van veren en draagarmen. Heeft iemand misschien tips wat de betere instelling is voor wat alround bash gebruik en race gebruik? Ik vind namelijk dat ie nu behoorlijk duikt aan de achterkant bij accelereren.
Welke veren kan ik het best gebruiken en waar moet ik bij de auto (als ie net uit de doos komt) goed op letten?

ik had er heel snel andere veren op gezet stugere daar had ik dus al heel snel spijt van klapte heel snel om! Ben snel weer terug gegaan naar de orginelen. Het inuiken aan de achterkant hoort een beetje bij de REVO

Wat wel op te lossen moet zijn, is het uitveren van de voorkant. Heeft iemand daar al iets op bedacht?. Hoe beperk je dat de neus zo omhoog komt?

Volgensmij als je de veerweg beperkt aan de voorkant dan veert hij minder ver uit...

Alleen komt hij dan sneller met de voorwielen van de grond af.. en ik weet niet of dat is wat je wilt.

Eventueel kun je wat gewicht aan de voorkant doen maar het beste dat je kunt doen is een centerdiff plaatsen.

Ik denk juist dat hij daarmee een stuk stabieler zal sturen. Ik denk niet dat er meer wheelie's van komen. Ik heb zondag in Purmerend een tijde gereden, en toe kwam die tip van een nitro rijder. De nitro's kunnen dit instellen met een schroefje. En inderdaad, als je die over de baan ziet gaan, komt de voorkant niet omhoog. dat ziet er gewoon een stuk contoleerbaarder uit. Ik heb zelf al wat zitten prutsen, maar ben benieuwd of er al andere revoers mee bezig zijn, en hoe die dat dan doen

ik had er heel snel andere veren op gezet stugere daar had ik dus al heel snel spijt van klapte heel snel om! Ben snel weer terug gegaan naar de orginelen. Het inuiken aan de achterkant hoort een beetje bij de REVO
Heb er ook de stuggere op gezet. Ga eerst maar eens kijken hoe dat rijdt.
Mocht ie echt snel omklappen, dan kan ik altijd nog de ride-height iets verlagen om te kijken of dat helpt.

Via het traxxas forum heb ik al wat tips gekregen. Ben benieuwd of het allemaal helpt:
New ERBE, what's the best "out of box" setting??? - Traxxas Online Community

Laatst bewerkt:
Wat wel op te lossen moet zijn, is het uitveren van de voorkant. Heeft iemand daar al iets op bedacht?. Hoe beperk je dat de neus zo omhoog komt?

Long wheelbase draagarmen er op, dan komt de neus al een stuk minder ver omhoog. ook een middendiff helt er aardig mee. :)

Ja, die moet je inderdaad gebruiken. Ik heb deze overigens aan de velg gezet door op drie punten een klein drupje secondenlijm te doen en dan goed aan te drukken. Zo zitten ze gelijk goed op hun plaats.

Vandaag HPI dirt claws en Maximizer beadlocks binnengekregen.

In de verpakking zitten 2 'inner rings' bijgevoegd met een aparte instructie. Zie http://www.maximizerproducts.com/instructional-v.cfm Heb ik deze ringen ook nodig bij de dirt claws?

Omhoog komen voorkant;
Ik heb aan de achterkant al "gekozen" voor de RPM True-track draagarmen. Deze hebben een vaste toe-in van 1,5 graad.
Deze zijn beter bestand tegen botsingen met de baanafzetting. De standaard draagarmen met toe-link verschoot steeds van maat.
Een center diff helpt voornamelijk tegen wheelie's. Daar heb ik nu niet zo'n last meer van (gewoon minder gas geven?)
Ik overweeg echter nog wel een center diff, omdat dat de handling in het algemeen schijnt te verbetern (alle brandstof truggy's hebben er immers een)

Wheelie is de voorkant los laten komen. Wat ik wil is dat de auto wat vlakker blijft. Dat zou moeten kunnen door te voorkomen dat de auto teveel uitveert.

hmm.. dus de voorkant omhoog komen, en de wielen net niet van de grond kunnen tillen is niet hetzelfde scenario als een wheely? het enige wat je mist dat dat een wheely zou zijn is een beetje meer grip op de achterwielen lijkt me. (mja, kan er ook gewoon naast zitten hoor. :) )

anyways, mijn Revo blijft ook niet erg vlak, als je hem vlakker wilt zul je iig de veerweg naar beneden moeten zien te begrenzen. (ik geloof dat de meeste truggies hiervoor een stelschroef in de onderste draagarm hebben. helaas heeft de revo deze optie niet. :( )

Laatst bewerkt:
aan de onderste draagarm aan de voor en achterkant heb je bij de wielzijde 3 gaten zitten.
met die 3 gaten kun je de rijhoogte mee verstellen.
mijne trok alleen maar wheelies
heb hem lager afgestelt
hij ligt beter op de baan
hiij trekt ook geen wheelies meer
zwaartepunt ligt dan ook nog lager.
nog beter handelbaar op gras zoals bij mij.
ik denk dat ik nog even hou voor mezelf.
ik wil hem wel eens harder zien rijden.

Laatst bewerkt:
Back