E-REVO topic

Ik gebruik zelf deze : Turnigy 5000mAh 2S 20C Lipo Pack naar volle tevredenheid in mijn Flux (welke standing backflips doet, dus voldoende power lijkt me). Temperatuur en voltages zijn dik in orde.

Andere opties:
Turnigy 5000mAh 2S1P 20C hardcase pack $19
Turnigy 5000mAh 2S 30C Lipo Pack $32
ZIPPY Flightmax 5000mAh 2S1P 20C $28
ZIPPY Flightmax 5000mAh 2S1P 20C hardcase pack $32
ZIPPY Flightmax 5000mAh 2S1P 30C hardcase pack (DE Warehouse) $50
ZIPPY Flightmax 5000mAh 2S1P 30C hardcase pack $45

heb nu een paar weken mijn ERBE en ben er zéér tevreden over! Heb 1 probleempje en dat is de fan van de regelaar. Deze werkte nieuw uit de doos, maar na de 1e run zat er denk ik zand in en dat heb ik er niet meer uit gekregen. Als je een compressor op de fan zet, gaat hij wel draaien maar je hoort de weerstand. Meestal werkt ie dan wel weer even, maar niet lang. Nodig heb ik de fan nog niet gehad omdat de regelaar nauwelijks warm wordt. Maar het hoort natuurlijk niet. Heb nog niet kunnen ontdekken hoe ik die fan van de regelaar af kan halen om hem eens goed schoon te maken. Weet iemand hier hoe dat moet?

Ik heb het zelfde probleem en ook nog geen oplossing. Ik heb de vraag hier al eens gepost maar kwam niet veel verder, dus als je meer weet hoor ik het graag!!!!!

Ja, die moet je inderdaad gebruiken. Ik heb deze overigens aan de velg gezet door op drie punten een klein drupje secondenlijm te doen en dan goed aan te drukken. Zo zitten ze gelijk goed op hun plaats.

Vanmiddag de Dirt Claws (eerst getaped) op de beadlocks gezet. Is even een klusje, maar het filmpje met uitleg op de website van Maximizer is erg handig http://www.maximizerproducts.com/instructional-v.cfm

Net even een testrondje gedaan. Wielen doen het goed en géén baloonen :) Even kijken of ik dit weekend nog ergens even wat bagger op kan zoeken voor de echte test

Dank voor alle tips.

Ik gebruik zelf deze : Turnigy 5000mAh 2S 20C Lipo Pack naar volle tevredenheid in mijn Flux (welke standing backflips doet, dus voldoende power lijkt me). Temperatuur en voltages zijn dik in orde.

Andere opties:
Turnigy 5000mAh 2S1P 20C hardcase pack $19
Turnigy 5000mAh 2S 30C Lipo Pack $32
ZIPPY Flightmax 5000mAh 2S1P 20C $28
ZIPPY Flightmax 5000mAh 2S1P 20C hardcase pack $32
ZIPPY Flightmax 5000mAh 2S1P 30C hardcase pack (DE Warehouse) $50
ZIPPY Flightmax 5000mAh 2S1P 30C hardcase pack $45

Ik heb net de Turnigy's binnen gekregen, en vind ze wel erg strak! passen. De accu's passen exact in de breedte (51mm), maar de draadjes steken nog iets uit de zijkant, waardoor je het klepje met kracht dicht moet doen.

Turnigy past inderdaad moeilijk, maar je kunt het makkelijker maken.

Haal alle bevestigingen uit je accu houder, zodat alleen nog het foam voorin zit.
Schuif de accu er dan zo in:
2r3l0ys.jpg

Zorg dat de uitsparing voor de draden groot genoeg is en dan kun je het deurtje redelijk goed sluiten:
2ibi78o.jpg

Zelf heb ik er nog een randje klittenband tegen de achterkant van de accu en de accuhouders geplakt, zodat de draden beschermd zijn en de accu niet van zijn plaats kan schuiven.

Er zijn ook mensen die de schroefjes van het deurtje iets losser zetten (of een paar ringetjes ertussen), je hebt dan wat meer ruimte.

Hallo Mensen,

ik weet het ff niet meer wil een paar andere wielen en banden voor mijn revo hebben maar weet niet meer wat ik het beste kan doen:confused:

die maximisers lijken me wel wat maar nu hoor ik ook weer dat met de MMM set de banden los kunnen gaan en moet ik dan met of zonder off set nemen.

Banden de HPI Dirt Claws Tire???

dank Ronald(diver)

Wat wil je met je banden doen ? Offroad, bashen, racen, onroad?
Allrounds en bashen : ProLine Mashers
Offroad en bashen : ProLine BadLands
Racen : LPR of ProLine Bowties en consoorten
Onroad : HPI Phaltline

Kwa velg ligt er aan wat je zelf wilt. Die Maximizers moeten wel goed werken i.v.m. brushless kracht al lees ik af en toe nog wel eens wat problemen. Zelf heb ik dish wielen gelijmt, deze zijn ook een stuk lichter (gewicht) dus komt er wat minder kracht op de aandrijving.

Offset kun je wel doen, verbeterd de handling (vooral op hoge snelheid).

Kwa velg ligt er aan wat je zelf wilt. Die Maximizers moeten wel goed werken i.v.m. brushless kracht al lees ik af en toe nog wel eens wat problemen. Zelf heb ik dish wielen gelijmt, deze zijn ook een stuk lichter (gewicht) dus komt er wat minder kracht op de aandrijving.

Offset kun je wel doen, verbeterd de handling (vooral op hoge snelheid).

Ik zou voor de 1/2 offset velgen gaan. en over het loskomen van de velg, Ik heb zelf proline Epic beadlocks op m'n Slash en Slayer zitten. en ook over deze velgen hoorde je genoeg over loskomende banden.
is gewoon een kwestie van goed in elkaar zetten, dan is er niets aan de hand. als ik m'n Bow-Ties versleten heb, ga ik ook voor een setje maximizer beadlocks voor m'n ERBE. op de Slayer was het zo'n verbetering, ik verwacht zelf hetzelfde met deze velgen. :)

Heeft er iemand een idee hoe de balancerkoppelingen heten, zoals te zien op de Turnigy-lipo van PIR3lly?
Ze zitten ook op de Graupner accu's/laders.

't is een optie die je moet ingeven bij maxamps. Weet er trouwens iemand of die duurdere lipo's dan ook werkelijk beter zijn?

Thanx

Heeft er iemand een idee hoe de balancerkoppelingen heten, zoals te zien op de Turnigy-lipo van PIR3lly?
Ze zitten ook op de Graupner accu's/laders.

't is een optie die je moet ingeven bij maxamps. Weet er trouwens iemand of die duurdere lipo's dan ook werkelijk beter zijn?

Thanx

Ga toch voor zippy's zijn top kosten geen drol. Over maxamps hoor je inderdaad niet veel goeds (ze hebben wel mooie maten!).

Ik heb hier een MA 3s/5000 1 jaar oud is niets meer, 2s/5000 zippy half jaar oud zit meer power in kan ik dus weg gooien.

Zippy's krijgen over het algemeen goede recensies. Echter is het wel zo dat de kwaliteitscontrole niet super is. Het komt weleens voor dat er een slechte cel tussen zit en dat is een risico voor je setup(mn je regelaar). Houd dat in je achterhoofd als je zippy's bestelt.

De hyperion g3 accu's zijn een uitstekende optie als je iets meer te besteden hebt (en dat heb je, want je zat eerst naar veel te dure maxamps te kijken).

turnigy is hetzelfde als zippy volgens mij. turnigy is de nieuwe merknaam.

ik weet niet welke balancer aansluiting op de turnigy zit, maar je kunt altijd een adaptor kopen voor jouw balancer. mijn neu-energy lipo's passen rechtstreeks op mijn graupner balancer en voor mijn hyperion lipo moet ik een adpator gebruiken.

ps. het is niet per sé turnigy óf hyperion. er zijn meer goede lipo's:
-polyquest
-neu
-thunderpower
-flightpower
-....

De hyperion's zijn echter net wat goedkoper dan bovengenoemde en krijgen erg goede reviews.

Back