E-REVO topic

Ben je begonnen met de bijgeleverde pinion?
Die is echt waardeloos, was bij mij na een half uurtje al verdwenen.
Los komen van de pinion ligt meestal een het schroefje, dat die een beetje gaar is. Probeen eens een nieuwe schroefje.
Een beetje blauwe locktite kan overigens ook geen kwaad

(p.s., de schroef zit toch wel op het vlakke stukje van de as?)

Ha Bricks, even uit nieuwsgierigheid, rij jij met 18/54? dat doe ik tenminste, en de motor en regelaar blijven tot nu toe - ongeacht het terrein - maximaal 52 graden celcius halen. Zit nu te overwegen om naat 19t of 20t te gaan.

Even aan de ERBE bezitters, is er animo voor de nieuwe CC Blower om de motor te koelen? ik vind het een leuke en praktische gadget maar de verzendkosten zijn buiten proporties als ik er maar één bestel. Als ik er vijf bestel, komt hij net onder de €20,00 per stuk dus als er mensen geïnteresseerd zijn laat ik er een paar komen.
Castle Creations | CC Blower Fan Shroud

vanavond de revo laten zakken in de rij hoogte.
ik heb de zilveren stangetjes bij de ophanging lager gezet.
zit op het uiterste gaatje van de 3.
ik had er last van dat hij nog wel eens op de kop lag.
nu ligt het zwaartepunt nog net iets lager.
ik ga van de week wel een keer testen op het rembrandveld in almelo

@lievenwa,

Ik heb het zelfde probleem. Bij mij was hij ook losgegaan en doordat het tijdens het rijden gebeurde is de pinion helemaal aan gort gedraaid. Ik had zeker weten de schroef op het platte stuk vastgezet en toch kwam hij los. Zodra de nieuwe pinion binnen is ga ik hem zeker met loctite vast zetten.

@egbert,

waarom wil je de motor koelen? Dat ding wordt toch nauwelijks warm?

hmmm, als die nauwelijks warm word doe je iets niet goed. :p Ik heb hem normaal gesproken op 70 graden. ( 18/54 vertanding op 6s Lipo)

Tja, twee redenen. 1 hij is heel leuk en 2, hij is heel leuk (of had ik dat al gezegd? :-) )
Anyways, de motor wordt nu 52 graden. Dat is niet heet, maar ook niet comfortabel om je hand op te houden. Sommigen noemen dit koel, ik niet.
Verder is het vooral bij elektro zo dat zo dat warmte veel verliezen oplevert dus koeler = beter. EN dat voor die paar knaken....

Ik draai 20/44. Maar ik heb een Flux. Misschien maakt dat ook nog wat uit. En ik rijd meestal op 4S. Op 6S wordt 'ie warmer maar ik schrik er nog steeds niet van.

Ik schrik er ook niet van want ik weet dat 52 graden erg netjes is. Een Savage vertanding kun je inderdaad niet vergelijken. Op de Flux past natuurlijk wel zo'n mooie koeler! ;-)

Alle warmte die je met die koeler wegneemt is alsnog verlies hoor Egbert ;)

Je systeem blijft alleen wat koeler om te voelen , het verlies blijf je echter houden aangezien die warmte toch ergens van moet onstaan ;)

Ahhh is dat het? ik ga morgen meteen de radiator uit mijn 1:1 auto slopen. Scheelt weer een hoop gewicht vooral al dat water. Gaat hij nóg harder! ;-)

Ja, eventjes :)

Met fan het je theoretische gezien nog veel meer verlies:
Je vermogen wa de fan gebruikt, het extra gewicht. Warme lucht stijgt op, en maakt de wagen lichter, dan koude lucht;)

2 compleet verschillende dingen ..........

Die radiateur is om te voorkomen dat je blok smelt ;)

Om bij een electro je verlies te beperken zul je je set-up efficiënt moeten maken en je vertanding daarop aanpassen , alleen maar een koeler plaatsen is niet efficiënter maken ;)

Ben jij vertegenwoordiger van die dingen of zo?? ;)

Ja, dat zou mooi zijn! word ik straks nog van dit forum gebanned :-) nee, CC rekent nogal wat aan verzendkosten maar die blijven gelijk als je er een stuk of 5 bestelt.

Maar let op, hij wordt er wel een stuk trager van. (zie vorige reacties) :rolling:

2 compleet verschillende dingen ..........

Die radiateur is om te voorkomen dat je blok smelt ;)

Om bij een electro je verlies te beperken zul je je set-up efficiënt moeten maken en je vertanding daarop aanpassen , alleen maar een koeler plaatsen is niet efficiënter maken ;)

...maar wel probleem oplossend denken, wat boeit nu dat mijn setup niet effecient is!
Ik wil gewoon raggen! en als daar 2 koelers ervoor opmoeten, so be it!

Daarnaast praten we natuurlijk over modelbouw, niet echt iets als een 1:1 auto.....
Daar zijn de verliezen , in verhouding natuurlijk veel kliener, en niet echt van dienst doende.

Btw je blok zal niet smelten, je zult eerder een vastloper krijgen, door het te veel aan warmte aan de zuiger,kleppen, en (krukas)lagers..

Laatst bewerkt:
Back