E-REVO topic

Je kunt er natuurlijk een thermo schakelaar op zetten die pas boven de 60 graden aan slaat maar volgens mij verbruikt dat ding 2x niets aan stroom.

Vraagje over die koelertjes, ik heb even gekeken en ik ga er van uit dat deze op een zelfde manier werken als het koelertje op de esc?

Nu ben ik nog niet in het bezit van een e-revo, maar ben me wel aan het inleven middels dit topic o.a. maar als ik van een vriend hoor dat het ventilatortje regelmatig ermee ophoudt omdat ie onder het stof, vuil, zand zit twijfel ik of in dat geval zo'n koelertje wel zin heeft?

heeft iemand daar overigens een oplossing voor om het ventilatortje wat meer buiten schot te houden van stof, vuil, zand?

Nee, koeler op de esc wordt wel door een thermostaatje geschakeld, de blower draait constant.
Over het schoon houden van de fan van de esc is in dit topic een paar weken geleden nog uitgebreid geschreven

wat is de beste vertanding voor de revo met normale motor.
ik denk zelf dat de tandwielen die er inzitten al erg snel zijn
ik ga binnenkort de brrushles motorset kopen.
daarna komen e lipo accus.
welke lipos zijn het snelste voor de brushless set.

YESSSSS, sinds vandaag de gelukkige eigenaar van een E-Revo Brushless Edition!
Morgen maar eens even 'uitlaten'! Ik heb dit topic al eens doorgelezen en zie iedereen hoog opgeven over de accu compartimenten. Ik heb zippys met aansluitingen aan de bovenzijde, ik heb geen idee hoe ik dat in de revo moet krijgen! Graag advies.

zijn die met van die losse stekkertjes??

Had ik ook ik heb zef nieuwe gemaakt zal het proberen uit te leggen.

je hebt van die gouden steker/plug hoe noem je die?? je moet daar de draad aan de boven zijde in solderen normaal.
Dat doen we nu ff niet je vijlt een hoekje weg zodat je het snoer er haaks in kan solderen en dan passen ze.
Gouden plug en stroom draad staan dus 90 graden op elkaar.

ik hoop dat je me snapt

Gr Ronald

Laatst bewerkt:
YESSSSS, sinds vandaag de gelukkige eigenaar van een E-Revo Brushless Edition!
Morgen maar eens even 'uitlaten'! Ik heb dit topic al eens doorgelezen en zie iedereen hoog opgeven over de accu compartimenten. Ik heb zippys met aansluitingen aan de bovenzijde, ik heb geen idee hoe ik dat in de revo moet krijgen! Graag advies.

Ik heb dezelfde accu's.
Voordat ik de accu erin doe steek ik de stekker die aan de buitenkant zit er al in. dan schuif ik de accu naar binnen en sluit ik de andere stekker aan via het ventilatiegat.

Blijft prima zitten zo.

Ik heb dezelfde accu's.
Voordat ik de accu erin doe steek ik de stekker die aan de buitenkant zit er al in. dan schuif ik de accu naar binnen en sluit ik de andere stekker aan via het ventilatiegat.

Blijft prima zitten zo.

Dat ga ik even proberen. Ik heb de indruk dat de aansluiting aan de binnenzijde dan niet goed zitten, maar dat is slecht te zien.

@ jeroen,

Geef je via het MVW forum door wanneer je er heen gaat? Ik probeer volgende week zondag ochtend vrij te maken. (komende zondag is het er druk met de "caravan race")

@ jeroen,

Geef je via het MVW forum door wanneer je er heen gaat? Ik probeer volgende week zondag ochtend vrij te maken. (komende zondag is het er druk met de "caravan race")

Hoe zit dat met 'vrijrijders'? Ik ben geen lid.

Verder kan ik wel wat tips gebruiken betreffende de Mamba set. Er zit geen pc-kabel en cd-rom bijgeleverd. Ik moet dus handmatig de esc instellen. Wat ik vooral belangrijk vind is de LVC instelling. Ik kom niet erg uit alle piepjes en lampjes.

Bovendien vraag ik mij af waarom er geen aansluitingen op de esc zitten voor de balancer kabels. Kan de escape zonder deze kabels toch het aantal cellen meten?

ook kan ik geen aansluiting op de esc vinden voor een eventueel nog aan te schaffen usb kabel. Zit die onder een sticker verstopt?

bedankt voor alle tips en reacties!

Back