E-REVO topic

Wie kan mij helpen?

Heb gisteren avond even naar eindhoven gereden (2 uur rijden) en weer terug om een E-revo op te halen :grin: het was het wachten en rijden waard

Nu wil ik mijn ontvanger er in doen en nu kan ik niet sturen (alleen 1 kant op) Nu heb ik een Graupner xg-6i zender en standaard mee geleverde ontvanger. De draden zitten er goed in, zoals hieronder aangegeven. Hij begint ook opeens gas te geven :S zonder dat ik iets doe?

Wat doe ik fout??

volgens de gebruiksaanwijzing:

Poort 1 ch 1
Poort 2 ch 2 (esc)
Poort 3 ch 3
Poort 4 Battertij

Het zijn 2 Servo's die deze auto sturen. Moet ik draden misschien in 1 stekker maken?

MVG, sJimmy

Laatst bewerkt:
ik heb genoeg batterij. en de orginele zenderset heb ik niet.

Heeft de accu van de auto hier ook mee te maken?

Maar hij stuurd maar 1 kant op. Allebei de draden van de stuurservo aan elkaar maken en dan 1 stekkertje?

Zou ik niet doen dat met die draden hé .

Maar iets voor jullie :

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
hoe heb jij dit dan opgelost?

of heb jij er geen last van ??

Ik ken de Graupner verder niet maar ik zou beginnen om één servo aan te sturen en de andere even los te halen. Als hij dan met één servo goed werkt moet je de andere aan de gang zien te krijgen. Gebruik je een Y kabel om de servo's te koppelen of heeft de ontvanger hier een apart kanaal voor?

nice auto , spijtig dat ik geen geld heb ^^ anders toch wel een mooie auto , langste topic dat ik heb gezien hoor

Ik ken de Graupner verder niet maar ik zou beginnen om één servo aan te sturen en de andere even los te halen. Als hij dan met één servo goed werkt moet je de andere aan de gang zien te krijgen. Gebruik je een Y kabel om de servo's te koppelen of heeft de ontvanger hier een apart kanaal voor?

Ik heb 4 poorten ik ben er nu achter dat:

kanaal 1 voor sturen is
Kanaal 2 voor gas
Kanaal 3 ??? Geen idee
Kanaal 4 Zoals ook de omschrijving zegt batterij

Dus ik ga denk gewoon een Y kabel kopen. dan is het stuur probleem opgelost ;)

Maar dan is het probleem er nog dat hij zomaar gas geeft :S heeft iemand daar nog een verklaring voor?

Ik ga in me pauze ff naar de Modelsport in hoofddorp (3 minuten rijden van me werk) :D

Alvast bedankt

hij gaf ineens gas, zonder dat je iets met de zender deed?
dan zou ik even nakijken wat de accuspanning van de zender is, lijkt me namelijk storing te zijn.

hij gaf ineens gas, zonder dat je iets met de zender deed?
dan zou ik even nakijken wat de accuspanning van de zender is, lijkt me namelijk storing te zijn.

Op de zender staat 9.5 V is dit genoeg? (bijna Vol)

en heb je voor A123/life/lifepo/lifepo4 (volgens mij allemaal het zelfde) een balancer nodig? Zo een draad zit er wel op.

Laatst bewerkt:
Net bij de xxx geweest wat een K*T Winkel :S niet normaal 7.50 euro kosten voor nog een een 15 minuten kijken :S terwijl ik niet eens weet wat hij veranderd heeft. in ieder geval is het nog niet gelukt. ik moest ook nog een T stuk hebben en nieuwe schroefjes voor me ontvanger bakje totaal 20 euro kwijt :S niet normaal!! zo duur. Dus voor iedereen die dit leest zou ik persoonlijk niet naar de xxxx in xxxx in ieder geval niet als de baas er is. die andere werknemer(s) zijn toffe gasten.

iig Als ik nu me zender Achteruit druk rijd hij niet :D gelukkig.

De esc die erop zit waar ik helaas geen gebruiks aanwijzing van heb moet ik denk wat anders op instellen. nu heb ik wel een gebruiks aanwijzing gevonden op internet maar die snap ik niet helamaal.

Er zit een 5.5t novak motor met een hv pro (oranje met zwarte koelvinnen) esc op.

heeft iemand hier ervaring mee?

Ik zal deze ook op het electronica forum plaatsen.

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal!
Ik heb gisteren voor het eerst de E-Revo brushless gezien en ik moet zeggen dat het er wel erg gelikt uit ziet.
Nu heb ik geprobeerd dit topic eens compleet door te lezen, maar dat valt niet eens mee.

Ik zit er aan te denken om eens zo'n e-revo te proberen.
Aangezien ik uit de tijd kom van tamiya grasshoppers en hornets, is het allemaal behoorlijk nieuw. Voordeel is wel dat ik wat boten heb (benzine en electro). In de electro boot vaar ik met een lehner 1930/6 brushless, 90A seaking esc en Turnigy 3S 5000mAh accu's. Deze accu trek ik hiermee in 10 min. compleet leeg, waarbij hij net handwarm wordt. Snelheid ligt dan zo rond de 70km/u.

Nu las ik dat deze accu's ook in de e-revo passen, maar alleen met wat modificaties. Zou iemand mij kunnen vertellen (misschien zelfs met fotootjes) wat er dan precies aangepast moet worden?

Op de accu gebruik ik 5.5mm Bullet-connectors. Kan ik deze ook aan de esc van de e-revo solderen, of is het juist beter de standaard traxxas connectors te gebruiken?

Dan als laatste vraag. 2x 3S 5000mAh is behoorlijk extreem, maar aangezien ik deze accu's al heb zou ik ze graag gaan gebruiken. Wat moet ik aanpassen aan de e-revo om er zo veel mogelijk plezier van te hebben, zonder dat er van alles kapot gaat? Daarbij denk ik aan metalen assen, etc...

Edit:
Oh, weet niet of dit filmpje al eens voorbij is gekomen, maar de brushed versie van de e-revo ziet er toch wel redelijk waterdicht uit:
_765SpNjdcM[/media] - Traxxas E REVO Water Test

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan als laatste vraag. 2x 3S 5000mAh is behoorlijk extreem, maar aangezien ik deze accu's al heb zou ik ze graag gaan gebruiken. Wat moet ik aanpassen aan de e-revo om er zo veel mogelijk plezier van te hebben, zonder dat er van alles kapot gaat? Daarbij denk ik aan metalen assen, etc...

Valt wel mee. je moet op 6s gewoon een beetje met beleid rijden, want je kunt de aandrijftrein ermee slopen.
Ik heb m'n revo inmiddels wel geupgrade met de stalen traxxas assen (bij het bashen op demodagen gingen bij mij de kunststof assen snel kapot, maar op eht circuit slijten ze bijna niet. (zoals ik al zei.. met beleid rijden :) )
ik rijdt nu zo'n half jaar met m'n ERBE op 6s 5000mAh, en werkt echt perfect. (gewoon de 18/54 vertanding aanhouden, is er niets aan de hand. :D )

Ok, dus in principe kan ik hem zo uit de doos met mijn 2 lipo's rijden?!
Alleen hoe zit het dan met de aanpassing? Aangezien ik las dat de turnigy accu's wat krap zitten.

Het enige wat ik wel erbij zou kopen is de wheelie bar en misschien toch het extra setje metalen assen.
De vertanding zit er wel bij toch?

ja, er zit een 18T pinion op de motor. standaard zit er een 65T spur op, en het 54T spur zit er bij. :) (ik zou zelf alleen de long wheelbase achter draagarmen. )

Geweldig.
Begin toch behoorlijk enthousiast te worden. Misschien moet ik het gewoon maar doen. Maar het is toch weer een bak geld...

Is er nog iemand die mij kon helpen met de grootte van de turnigy 3S 5000mAh accu's? Gaat dit passen en, zo niet, welke modificatie moet ik doen om het passend te maken.
Gebruiken jullie allemaal het traxxas systeem van connectors? Of zijn er mensen die de voorkeur geven aan bv. goudcontacten of "bullet connectors"?

Wat zijn exact de afmetingen van de batterij houders? Kan ik dit misschien ergens vinden?

Laatst bewerkt:
Back