Easy Star als sleper

Nog maar pas geleden een poging gedaan om het slepen onder de knie te krijgen met een Easystar als sleper van een 2,2 m 2 kanaals zwever(tje).
De motor is in de neus van de ES geplaatst en de sleepkabel op de plaats van de motor.
De motor is ca 450 watt. prop is 10 x 6 3S 3000mAh

Misschien inspiratie voor vliegers die hun beginnerskissie onder het stof op zolder hebben liggen.

Easy Star als sleper on Vimeo

Zeker, maar let er ook op dat de easystar zeker niet meer origineel is, en dan bedoel ik niet de moter upgrade.
Jakko

klopt, de vleugel heeft wel de zelfde span 1.6 maar is afkomstig van een zwever(schuimpje).
Ik denk dat de originele ES vleugels misschien wel beter zijn omdat de huidige vleugel sterk de neiging hebben om te overtrekken bij hogere snelheden. De huidige vleugels hebben een hol profiel. Ik moet continu down trimmen om geen looping te maken:D
Ik ga de volgende keer de originele ES vleugels monteren om het verschil vast te stellen.
Voor de rest is de ES origineel(ander kleurtje en rolroeren).

@max...ik heb hier veel gelezen en opgelet tijdens bijeenkomsten. Echt strak was het niet altijd hoor..wat ik uit de film heb geknipt is een looping als sleper en vervolgens gewoon door gegaan:D
Ook moet ik de staart verder aanpassen omdat de sleepdraad tussen het hoogteroer vast komt te zitten en vervolgens vreemde situaties ontstaan.
De motor kan ook nog 4S aan waardoor e.e.a. nog vlotter kan verlopen

Laatst bewerkt:
Back