Eco Piccolo als eerste heli ervaringen (filmpje included ;))

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Tadango, 6 mrt 2004.

1. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Okee, swashplate met ball zit erin :) Moest wel die stuurkogeltjes kleiner schuren, zat muur vast :( Wel spelingsvrij nu ;) Koelrib om staart zit er ook op. Bevestigings plaat voor de lipo accu ook net gelijmd ;) Totaal gewicht nu 232 gram met 3s1p 720. Hij vliegt heeeel stabiel nu. Ik laat hem gewoon 5 sec vrij vliegen, zonder sturen. Dat is erg stabiel. Hij vliegt veel directer. Ook veel minder wiebelig bij het landen en opstijgen. Net echt :) Alleen raakte ik op 2m hoogte de gordijnen. Dook voorover op de bank en stuiterde door op de grond. Bladen goed en weer vliegen :) Geweldig, dat vliegen in de woonkamer. Zoveel vangnetten :) Ik heb ook een Permax 280 BB Race geprobeert met 8t Team Orion chrome tandwiel Veel te veel vermogen en minder rendement :( Tandwiel paste perfect op de 280. Ik moest hem op de 310 slaan :( Naja, zit erg vast ;) Die tandwielen zijn lekker stil vergeleken met de messing dingen. Die moest ik van de 310 af breken. Zat ook erg vast na het slaan. Als het goed is hoef je die toch niet te vervangen dus... alleen een goed tandwiel van 2.50 kapot maken is toch zonde....

2. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    speling uit die originele swash halen scheelt alles in het vlieggedrag idd.

3. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Er zat ook niet echt speling op de kogels, deze liepe alleen net wat makkelijker. Tegen te gemakkelijk aan zeg maar.

4. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Dat is heel netjes. 5 seconde is echt lang en lukt niet bij mij thuis. te klein dus teveel turbulentie waardoor hij wegdrift.
    Vloog laatst in een gymzaal in Rotterdam en daar vloog hij zo stabiel dat ik rustig een accu zonder handen kon leeghoveren :D
    Hij bleef gewoon binnen een kader van 2-3 vierkante meter driften 8O

5. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    De gymzaal verslag had ik gezien, meteen jalours :) Hij begint wel heel lightjes 1 kant op te drijven maar soms is dat zo weinig dat ik niets hoef tegen te sturen voor 5 sec :) Toch zuigt hij zich naar de muur :( Mijn vriendin gaat ook niet aan de kant als dat ding haar kant op komt. De verwacht dat hij nog te besturen is. Ik hoop dat het goed gaat. Hoveren met de staart op 10cm van m'n neus wil ook :) Zometeen even op school proberen in de hal :) lekker de ruimte.... Hij is ook heel stabiel bij de grond. Soms lukt het om erg langzaam op de spinnen en dan perfect omhoog te gaan. Landen wil net zo. Als ik op 20 - 30cm blijf hangen op de lucht kussen dan is het goed stabiel nog. Lager begint hij opeens weg te slingeren :) Landen lukt perfect na wat oefening. Begint steeds leuker te worden :)

6. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Zo, dat vliegt lekker :) 14 min gespeeld in de hal. Alles gefilmd ;) binnenkort komt het filmpje hier wel te staan. Ging toch nog bijna fout toen in een een rondje probeerdje, nog maar meer oefenen denk ik ;)

7. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
  8. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Heb net alu flybar bevestigings dingetjes binnen gekregen :) Gelijk ook maar een stalen flybar erop gezet. Whow!!! Een stuk stabieler :) Trilling is ook compleet uit de kop verdwenen na wat plakband op de bladen :) Hij hovert nu echt lekker stabiel binnen. Buiten vliegen gaat tot windkracht 2 ook erg lekker. Rondjes vliegen is geen probleem. Alleen die staart was veeeeeeeel te gevoelig. Dat ook even veranderd.

Meer foto's : http://foto.ccme.nl/view_album.asp?albumNr=69

9. Gunskes

Gunskes

Lid geworden:
    18 aug 2003
    Hoe krijg jij je heli veilig en zonder brokken op school ?
    In je rugzak ? :roll:

Op second +/- 20 passeert er gewoon iemand, zonder zelfs maar even te kijken. die weet niet wat er gaande is denk ik :?

De mensen boven hebben al meer interesse :thumbsup:

Mag dat zomaar, vliegen op school ?

Leuk filmpje.

10. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Er zit een kartonnen koffertje bij waar hij mooi in past :) En of het mag... zolang ze me niet weg sturen mag er veel ;) en ik doe geen gekke dingen dus.....

11. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Waarom vliegt die staart prop er toch altijd af net als hij goed vliegt :) (en ik ook ;))!!! Was net 8tjes aan het vliegen, gaat erg goed :) opeens sweep, en weg is ie. Schade : lijmnaadje los van het landsingestel en 2 lagers weg :( Alu hub uit engeland is nog niet binnen dus maar even besteld bij hobbydeals ;) Maar wat vliegt dit ding nu goed met al die upgrades :) Je kan gewoon rustig rondjes vliegen en ook goed snel.

12. Muxje

Muxje Guest

Ha ha, dat komt ervan! :wink: Ben je een beetje happy met de Direct Drive setup?

Ik heb het zelf ook eens geprobeerd, maar ik vond het zoemende lawaai irritant (en harder dan dat van de tandwielen), de staart reageerde wat zenuwachtiger, en de motor werd veel warmer dan in de standaard setup. (In beide gevallen de HA-tailmotor, wat met 3 cellen wel noodzakelijk is).

Ik ben dus maar teruggegaan naar de constructie met tandwielen. Misschien wat kwetsbaarder, maar ik crash toch niet zo vaak :)

13. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    DD met Hat werkt echt super :) Ik heb de staart op 60% uitslag met 30% expo gezet en dat stuurt een stuk beter. Ik heb met volle uitslag een piroutette gedaan, dus met volle staart kracht. Man dat draait hard rond!! ongeveer 10 keer per seconde om zijn as :) Wel lache..... Vraag me wel af hoelang het duurt voordat hij uitelkaar schiet :) Ik heb nu als accu's 3s2p 350 a 60g en 3s2p 700 a 98g. Ook heb ik de 410 powerhouse besteld :) eens kijken of hij met 300gram nog beter vliegt buiten. In iedergeval wel toeren genoeg!!! Ik heb ook met 3s1p 2000 HD geprobeerd. Kwam net los maar ik had wel volgas nodig :) accu van 168 gram ;) eens kijken of het met de 410 motor beter gaat....

Btw, dit is echt een leuke trainings heli :) gaat toch niet veel stuk bij een crash. Ben al druk aan het sparen voor een lipoly....

14. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Okee, eerste hat motor is naar de maan. Het draad van de wikkeling zat los op de strip van de collector. Iets buigen en wat soldeer hielp 5 min. Gelijk maar 2 besteld :) Gelukkig geen schade.

15. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Pfuh! Ben al toe aan mijn 5de 8)

Hahaha, bij een crash breek ik telkens een stuk rondje uit het grijze plastic aan de achterkant :oops:

16. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    maar die van jouw is ook veel zwaarder en dus word je hat veel meer belast ;) Ik heb op mijn bell 222 romp een hat met goede koeling. Ik durf alleen nog niet echt te vliegen met die romp. Is van piepschuimt en ook nog niet helemaal klaar.

17. P@trick

P@trick Guest

Is het niet mogenlijk om een grotere prop op de DD te zetten. scheelt een hoop herrie

18. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Nee, dan brand de motor door.
    Wil je een grotere prop dan moet je hem vertragen.

19. P@trick

P@trick Guest

ah ok das duidenlijk. :D bedankt voor de info

Deel Deze Pagina