Goeden avond (of zal ik morgen zeggen?)
De laatste paar weken heb ik een heleboel RC spulletjes incl. 3 modellen (FunCub, Parkzone Icon A5 en een Starmax Skyraider A1) voor een leuke prijs kunnen verkopen.
Er zit dus weer een aardige duit in de hobby-kas
Ik heb vorige week in de Aufwind 03/12 een advertentie gezien, dat Lindinger (.at) een Wilga met 2,2 Meter als ARF verkoopt.
De Wilga van Lindinger
De Kist is van Hobby Planet Hobby (China) en is een Hout/Ribben Constructie.
Omdat ik de Wilga altijd al een hele mooie en ook heel aparte Kist vond, ben ik eens gaan kijken wat dat alles moet gaan kosten.
Op het RC-Network.de heb ik ook al het eerste draadje gevonden en na een 4 glaasjes Pernod (hips) heb ik vorige week spontaan op "kopen" geklikt.
De Wilga is onderweg en wordt vermoedelijk woensdag geleverd.
Mede door de 20% BTW die ik kan aftrekken word deze kist best wel betaalbaar.
De Wilga wordt een sleper met een electro motor (10s).
Ik ben al heel het weekend bezig wat voor een setup ik nu nodig heb, maar ik kom er eerlijk gezegd niet aan uit.
Daarom een paar vraagjes aan jullie.
De Wilga gaat vliegklaar ongeveer 7 - 7,5 Kg. wegen.
Slepen wil ik onze F3J vloot (max 4 Meter, max 3 Kilo) en af en toe een grotere zwever (max 5 Meter, max 8 Kilo).
Ik had al een Hacker A60-20m uitgezocht met een 22 x 10 schroef en een 100A ESC (Opto).
Als Akku neem ik dan 2 x 5s Lipo 5000mAh, dus 10s.
Ik heb hiermee ca. 9753 gr. "Statischer Schub" (Trekkracht)
Is dat wel genoeg voor een 7,5 Kg. Wilga met een 8 Kg. zwever? (totaal ca. 15Kg.)
Omdat het Hacker Set toch behoorlijk duur is, en ik ook nog eens 7 Servo's nodig heb, ben ik eens gaan "rondneuzen" wat er zo aan de andere kant van de wereld word gemaakt.
Ik ben dan bij toeval op dit set gestoten in een Duitse Webwinkel.
Antriebsset mit Torcster motor A5330/11-225 596g, ESC, UBec etc...
Met 10s en een APC 20x10 E heb ik ca. 66,8A ca. 2470 Watt, ca. 10087g Standschub, ca. 73% Wirkungsgrad.
Dat hoort zich op papier allemaal heel goed aan, maar is het wel genoeg voor mijn doel?
De prijs in in ieder geval heel goed, als je bedenkt dat de Hacker motor al bijna zoveel kost.
Als Servo's neem ik Savöx SC-0252MG (10,5Kg/6 Volt).
Die zijn best wel betaalbaar, of kennen jullie (voor de zelfde prijs) betere Servo's?
10,5 Kg. is zeker genoeg, toch?
Zo, weer een lange tekst geworden.
Ik hoop dat jullie me een paar tips kunnen geven mbt. Servo's en Aandrijving.
Groetjes en welterusten,
Jordy
De laatste paar weken heb ik een heleboel RC spulletjes incl. 3 modellen (FunCub, Parkzone Icon A5 en een Starmax Skyraider A1) voor een leuke prijs kunnen verkopen.
Er zit dus weer een aardige duit in de hobby-kas

Ik heb vorige week in de Aufwind 03/12 een advertentie gezien, dat Lindinger (.at) een Wilga met 2,2 Meter als ARF verkoopt.
De Wilga van Lindinger
De Kist is van Hobby Planet Hobby (China) en is een Hout/Ribben Constructie.
Omdat ik de Wilga altijd al een hele mooie en ook heel aparte Kist vond, ben ik eens gaan kijken wat dat alles moet gaan kosten.
Op het RC-Network.de heb ik ook al het eerste draadje gevonden en na een 4 glaasjes Pernod (hips) heb ik vorige week spontaan op "kopen" geklikt.

De Wilga is onderweg en wordt vermoedelijk woensdag geleverd.
Mede door de 20% BTW die ik kan aftrekken word deze kist best wel betaalbaar.
De Wilga wordt een sleper met een electro motor (10s).
Ik ben al heel het weekend bezig wat voor een setup ik nu nodig heb, maar ik kom er eerlijk gezegd niet aan uit.
Daarom een paar vraagjes aan jullie.
De Wilga gaat vliegklaar ongeveer 7 - 7,5 Kg. wegen.
Slepen wil ik onze F3J vloot (max 4 Meter, max 3 Kilo) en af en toe een grotere zwever (max 5 Meter, max 8 Kilo).
Ik had al een Hacker A60-20m uitgezocht met een 22 x 10 schroef en een 100A ESC (Opto).
Als Akku neem ik dan 2 x 5s Lipo 5000mAh, dus 10s.
Ik heb hiermee ca. 9753 gr. "Statischer Schub" (Trekkracht)
Is dat wel genoeg voor een 7,5 Kg. Wilga met een 8 Kg. zwever? (totaal ca. 15Kg.)
Omdat het Hacker Set toch behoorlijk duur is, en ik ook nog eens 7 Servo's nodig heb, ben ik eens gaan "rondneuzen" wat er zo aan de andere kant van de wereld word gemaakt.
Ik ben dan bij toeval op dit set gestoten in een Duitse Webwinkel.
Antriebsset mit Torcster motor A5330/11-225 596g, ESC, UBec etc...
Met 10s en een APC 20x10 E heb ik ca. 66,8A ca. 2470 Watt, ca. 10087g Standschub, ca. 73% Wirkungsgrad.
Dat hoort zich op papier allemaal heel goed aan, maar is het wel genoeg voor mijn doel?
De prijs in in ieder geval heel goed, als je bedenkt dat de Hacker motor al bijna zoveel kost.
Als Servo's neem ik Savöx SC-0252MG (10,5Kg/6 Volt).
Die zijn best wel betaalbaar, of kennen jullie (voor de zelfde prijs) betere Servo's?
10,5 Kg. is zeker genoeg, toch?
Zo, weer een lange tekst geworden.
Ik hoop dat jullie me een paar tips kunnen geven mbt. Servo's en Aandrijving.
Groetjes en welterusten,
Jordy