Een 3 in een dus.
We zijn een relatief jonge club (1,5 jaar) en het ontbreekt zo nog wel wat aan van alles, er mag enkel electro gevlogen worden, maar daar kunnen we mee leven.
Nadeel is dat we buiten een Piper Pawnee en kortelings bijgekomen Big Lift, niet over grote toestellen kunnen beschikken om te slepen, deze zijn ook uit veiligheid beperkt tot 3500 gr. zware toestellen.
http://
De Piper Pawnee.
http://
De Big Lift is gebouwd van een freespaket dat in Nederland werd besteld, weet niet of het hier om een toestel van Japie G gaat.
Nu werd het plan opgenomen om een all-rounder te bouwen met resterend materiaal van clubleden samengebracht.
Op een zolderkamer werden er nog een paar vleugels aangetroffen uit piepschuim gesneden en beplankt met een soort abachi.
Deze heb ik inmiddels bewerkt, rolroeren en flaps uitgehaald en voorzien van een aanvalsboord, hierbij enkele foto's.
http://
Het eerste werkje was een rolroer uitsnijden, was dit niet goed gegaan was het goedje gewoon reeds in de kliko beland, maar het lukte vrij aardig.
http://
Een balsa boord werd aangelijmd, ditto op het rolroer.
http://
Zo! nu de flaps op dezelfde manier maken.
http://
De aanvalsboord werd schaaf en schuurwerk.
http://
Een gedaan, nog een te gaan.
http://
Uiteinden ook voorzien van een balsa tip voor een propere afwerking.
http://
Alles een keertje samen gepast, ziet er goed uit, al zeg ik het zelf.
http://
Eventjes de romp van mijn Ka-7 er naast om een vergelijk.
Tot zover, de toegepaste techniek is misschien wel ouderwets te noemen, maar dit is mijn tweede vleugel in piepschuim, de eerste is al meer dan 30 jaar geleden.
Johan.
We zijn een relatief jonge club (1,5 jaar) en het ontbreekt zo nog wel wat aan van alles, er mag enkel electro gevlogen worden, maar daar kunnen we mee leven.
Nadeel is dat we buiten een Piper Pawnee en kortelings bijgekomen Big Lift, niet over grote toestellen kunnen beschikken om te slepen, deze zijn ook uit veiligheid beperkt tot 3500 gr. zware toestellen.
http://

De Piper Pawnee.
http://

De Big Lift is gebouwd van een freespaket dat in Nederland werd besteld, weet niet of het hier om een toestel van Japie G gaat.
Nu werd het plan opgenomen om een all-rounder te bouwen met resterend materiaal van clubleden samengebracht.
Op een zolderkamer werden er nog een paar vleugels aangetroffen uit piepschuim gesneden en beplankt met een soort abachi.
Deze heb ik inmiddels bewerkt, rolroeren en flaps uitgehaald en voorzien van een aanvalsboord, hierbij enkele foto's.
http://

Het eerste werkje was een rolroer uitsnijden, was dit niet goed gegaan was het goedje gewoon reeds in de kliko beland, maar het lukte vrij aardig.
http://

Een balsa boord werd aangelijmd, ditto op het rolroer.
http://

Zo! nu de flaps op dezelfde manier maken.
http://

De aanvalsboord werd schaaf en schuurwerk.
http://

Een gedaan, nog een te gaan.
http://

Uiteinden ook voorzien van een balsa tip voor een propere afwerking.
http://

Alles een keertje samen gepast, ziet er goed uit, al zeg ik het zelf.
http://

Eventjes de romp van mijn Ka-7 er naast om een vergelijk.
Tot zover, de toegepaste techniek is misschien wel ouderwets te noemen, maar dit is mijn tweede vleugel in piepschuim, de eerste is al meer dan 30 jaar geleden.
Johan.
Laatst bewerkt: