Het ziet er allemaal prachtig uit. Daar valt niet over te twijfelen. Net als al je voorgaande werk.
Helaas moet ik je echter aanraden om al dat schuim terug te verwijderen.
Elke RC vaarder zou moeten weten dat je pur enkel kan gebruiken om een mal te maken.
Of je het even tueel verweiderd na het beplanken dat maak je zelf uit. Al zie ik eigenlijk het nut niet in van je actie, met zoveel spanten is beplanken echt wel haalbaar.
Pur schuim heeft namelijk de vervelende eigenschap water aan te trekken en zich te vullen als een spons.
Gevolg, schip gaat vrij snel enkele kilo's meer wegen, het hout begint te schimmelen en te rotten.
Kortom al je noeste arbeid van de volgende maanden is binnen enkele weken naar de vaantjes als er ergens ook maar 1 haarscheurtje in de romp komt.
Nu ik toch bezig ben

waarom plaats je ook nog eens isolatie plaat als dubbele wand?
Je verhoogt hiermee de kans dat je een eventueel lek later niet opmerkt met alle eerder reeds beschreven miserie.
En je verhoogd het drijfvermogen van je schip, ik vrees dat je al gewicht genoeg gaat moeten toevoegen om ze op de waterlijn te krijgen.
Ik hoop dat je bovenstaande niet ervaart als kritiek maar als een wijze raadgeving, Ik zou het zonde vinden mocht dit prachtige schip later niet kunnen varen door de handelingen die je nu uitvoert.