Een Statenjacht

Pur is eenmaal geschuurd aardig poreus. Alvorens met keperweefsel te beginnen eerst een liter epoxy met glass bubbles weggesmeerd.
20200429_171947.jpeg
20200429_181613.jpeg

Heb je de kiel ook helemaal 'omlijst' met polyester (als het dat is).

Ben benieuwd hoe je dat straks daar weer een kiel en beplankingen tegen zet. Heel leuk project om te volgen!

De kiel wordt dan omlijst. Er komt geen beplanking tegen de epoxy, maar het wordt wel de bedoeling het op beplanking te laten lijken. De kiel wordt nog bekleed.

haar jasje zit als gegoten, doe jij dit binnen? niet bang om allergie op te lopen?
Ik doe dit alleen buiten en met een masker op.

Leuk om te volgen! En als ik een nijptang weer kwijt bent dan meld.ik me bij jouw. Je hebt er zat. Ik wordt altijd een beetje jaloers als ik dit zo keurig zie hangen. Ik moet er altijd ergens naar zoeken;)

Dag Marc,
Ik doe het ook zoveel mogelijk buiten, maar het was gister iets te vochtig. Dus dan maar binnen.....met masker. In werkuren mag ik hvk achter m'n naam zetten....daarbuiten af en toe ook maar rekening mee houden.[emoji854][emoji6]
haar jasje zit als gegoten, doe jij dit binnen? niet bang om allergie op te lopen?
Ik doe dit alleen buiten en met een masker op.

Bij moeilijke stukken werkte ik vaak met karton (ook afgekeken hoor). Eerst een goed passend kartonnen malletje maken en dan dat gebruiken om hout uit te zagen.
Werkte altijd goed. Karton is veel makkelijker op maat te bewerken.

Maar het is netjes gelukt!

Ja, het karton is hier ook al wat langer ingeburgerd.
Toch nog een stukje verder gegaan met het onderste berghout. Geen proxon , maar de zaagtafel en bandschuurmachine. Het was even voor het gevoel, later weer verder. De strook is nu 6x26 mm.

Het blijft een vreemde ervaring voor iemand die altijd vliegtuigen bouwde en in de winkel de balsa latten af stond te wegen om maar zo licht mogelijk te bouwen.
20200505_120347.jpeg
20200505_114231.jpeg
20200505_120411.jpeg

Back