Net zoals met mijn zwevers, wil ook ik met een sleper naar een maatje groter. Niet dat ik ontevreden ben met mijn Toledo, ik blijf daar voorlopig wel mee slepen. Het is daar een goed toestel voor, zeker met de huidige setup. De meest gangbare zwevers gaan ermee omhoog. (tot 4,5 kg en 4,5 meter) Als ik mijn best doe zet ik ze tussen de 200-300 meter af. Meer dan voldoende zou je kunnen zeggen, en dat is ook zo.
Alleen zou ikzelf wel eens wat hoger willen gaan, en dan word de zichtbaarheid wat minder. Daarbij wil ik ook de wat zwaardere toestellen kunnen slepen, omdat het slepen erg leuk is om te doen. En als sleper heb je zowat de zekerheid dat je op een sleepdag wel aan je vlieguren komt...
Het betekend wel dat mijn hangar wat dunner gaat worden, het e.e.a zal dan de verkoop in gaan. Onvermijdelijk, maar ik heb nu toestellen in mijn hangar staan die nauwelijk tot niet gevlogen hebben. Op de een of andere manier begin ik daar steeds meer van te balen. In tegenstelling tot slepen, wat mij op de een of andere manier veel voldoening geeft.
Grote slepers zijn er genoeg, maar mijn oog wil ook wat. Ik vind een Robin 400 erg mooi en er zijn genoeg fabrikanten te vinden voor dit model. Als eerste vond ik deze van Eurolight. EuroLight - Fly First Class
Ai maar dan de prijs.. Voor mij aan de te hoge kant. Het zal ongetwijfeld goed zijn, maar voor een brug te ver.. Dan deze. ESM Robin DR400 (260cm, 13kg, 100cc) Het formaat is goed, en de prijs ook. Ik ga ff googlen, want er is genoef info over te vinden.
Of ik nog andere modellen op 't oog heb. Tot nu toe nog niet. Alhoewel ik de Racal 100 ook wel mooi vind... Electro of branstof, daar ben ik nog niet uit. Alhoewel de voorkeur toch richting electro gaat...
Alleen zou ikzelf wel eens wat hoger willen gaan, en dan word de zichtbaarheid wat minder. Daarbij wil ik ook de wat zwaardere toestellen kunnen slepen, omdat het slepen erg leuk is om te doen. En als sleper heb je zowat de zekerheid dat je op een sleepdag wel aan je vlieguren komt...
Het betekend wel dat mijn hangar wat dunner gaat worden, het e.e.a zal dan de verkoop in gaan. Onvermijdelijk, maar ik heb nu toestellen in mijn hangar staan die nauwelijk tot niet gevlogen hebben. Op de een of andere manier begin ik daar steeds meer van te balen. In tegenstelling tot slepen, wat mij op de een of andere manier veel voldoening geeft.
Grote slepers zijn er genoeg, maar mijn oog wil ook wat. Ik vind een Robin 400 erg mooi en er zijn genoeg fabrikanten te vinden voor dit model. Als eerste vond ik deze van Eurolight. EuroLight - Fly First Class
Ai maar dan de prijs.. Voor mij aan de te hoge kant. Het zal ongetwijfeld goed zijn, maar voor een brug te ver.. Dan deze. ESM Robin DR400 (260cm, 13kg, 100cc) Het formaat is goed, en de prijs ook. Ik ga ff googlen, want er is genoef info over te vinden.
Of ik nog andere modellen op 't oog heb. Tot nu toe nog niet. Alhoewel ik de Racal 100 ook wel mooi vind... Electro of branstof, daar ben ik nog niet uit. Alhoewel de voorkeur toch richting electro gaat...