PH_AJH
Forum veteraan
Het is al begonnen 
Staart van de oude ga ik toch maar gewoon zo overzetten. Eigenlijk mankeert er niks aan. De struts heb ik doorgeslepen. Straks een kort en dun amunilium hulsje eromheen en het zit weer.
Ook leuk dat tijdens het schuren het richtingsroer er spontaan af viel. Scharniertjes duidelijk niet geborgd. Oh well...is toch makkelijker met schuren en vastlijmen van het kielvlak, als het er even af is
Droog passen:
Daarna de neus er af. Ik ga het afgezaagde stuk wat lichter maken (is nu bedoeld om een dikke elektromotor in te hangen) en dan kan het dienst doen als motorkap. Komt allemaal mooi uit met de afmetingen van mijn motor denk ik.
Het motorschot komt 2cm naar binnen te staan. Dan kan ik er triplex plaatjes voor lijmen, die naar voren uitsteken en twee functies hebben; spant tegenhouden en de motorkap op vast schroeven.
Het hele motorschot staat trouwens een paar centimeter verder naar achter dan origineel omdat mijn DLE30 een stuk langer is. Bij mijn eerste romp zag je dat de prop een heel eind vóór de motorkap (die al wat langer was dan origineel) uit stak. Een spinner was daardoor geen gezicht. Misschien gaat dat nu wel lukken.
Positie van het gat voor de kelk en de gaten voor de motorsteuntjes afgetekend. Ik zet de motor 7mm naar links, dan komt de prop-as door de zijstelling toch weer in het midden uit de motorkap.
(schot zit nog niet vast, zit er zo even in gedrukt)

Staart van de oude ga ik toch maar gewoon zo overzetten. Eigenlijk mankeert er niks aan. De struts heb ik doorgeslepen. Straks een kort en dun amunilium hulsje eromheen en het zit weer.
Ook leuk dat tijdens het schuren het richtingsroer er spontaan af viel. Scharniertjes duidelijk niet geborgd. Oh well...is toch makkelijker met schuren en vastlijmen van het kielvlak, als het er even af is

Droog passen:

Daarna de neus er af. Ik ga het afgezaagde stuk wat lichter maken (is nu bedoeld om een dikke elektromotor in te hangen) en dan kan het dienst doen als motorkap. Komt allemaal mooi uit met de afmetingen van mijn motor denk ik.

Het motorschot komt 2cm naar binnen te staan. Dan kan ik er triplex plaatjes voor lijmen, die naar voren uitsteken en twee functies hebben; spant tegenhouden en de motorkap op vast schroeven.
Het hele motorschot staat trouwens een paar centimeter verder naar achter dan origineel omdat mijn DLE30 een stuk langer is. Bij mijn eerste romp zag je dat de prop een heel eind vóór de motorkap (die al wat langer was dan origineel) uit stak. Een spinner was daardoor geen gezicht. Misschien gaat dat nu wel lukken.
Positie van het gat voor de kelk en de gaten voor de motorsteuntjes afgetekend. Ik zet de motor 7mm naar links, dan komt de prop-as door de zijstelling toch weer in het midden uit de motorkap.
(schot zit nog niet vast, zit er zo even in gedrukt)
