Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door pa5ca, 19 mei 2007.

1. FranDaMan

FranDaMan Guest

LOL....was even lekker aan het buiten vliegen vanavond.
    Dochter van 10 was aan het filmen en fotograferen. Ging heerlijk, meter of 10 de lucht in. Beetje side in oefenen.
    Aan het einde wordt hij wat onrustig en je wordt zelf ook moe. En dan kan er dit gebeuren !!

2LKXQz_4iNo[/media] - Flying the honeybee King 2

Altijd blijven oppassen dus !! ;)

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. pa5ca

pa5ca

Lid geworden:
    13 mei 2007
    Watttttttt onrustig... WOW... bijna gescalpeerd!

Was bijna een barebone... :lol:

Frans

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. FranDaMan

FranDaMan Guest

LOL....heb ook nog wat filmpjes waar hij wel lekker stabiel is.
    Heb zelfs even met Iddle up gevlogen. Maar in plaats van stabieler wordt hij onrustig.
    Moet zowiezo weer even naar de swash kijken, want ik moet hem bijtrimmen, anders komt ie naar achteren gedenderd.

4. pa5ca

pa5ca

Lid geworden:
    13 mei 2007
    Komt dat niet door de wind???!!! Die swash gaat natuurlijk niet uit zich zelf verkeerd staan!!!!
    Of je hebt weer de servo kaduuuuuk....

Frans

5. FranDaMan

FranDaMan Guest

Dat zeg jij, ik heb toch echt de swash zien wegzwalken door enigzins hardhandige landingen. Even de swash nakijken is nooit verkeerd lijkt mij.
    Servo's zijn prima, geen problemen mee.
    Er stond echt heel weinigwind, maar het zou natuurlijk altijd kunnen.....geen tijd om op te letten natuurlijk....moest teveel op de heli letten ;)

6. pa5ca

pa5ca

Lid geworden:
    13 mei 2007
    Mmmmm... Maar Francis... als de swash mechanisch staat afgesteld kan ze natuurijk niet zomaar veranderen.. tenzij er een servo defect is, tandje versprongen of zo.
    Het lijkt meer op dat de zender trim iets verlopen is... Offfff er zit een bal linkje niet goed ... hebben we bij jou al eens eerder gezien.

Ik heb van de mijne nog nooit de swashplate af moeten stellen na een crash, wel bladspoor, maar dat komt ook wel door stijtage.

We zijn benieuwd... :lol:

Frans..

7. FranDaMan

FranDaMan Guest

Die ball-links waren mijn eigen schuld. Die had ik er gewoon te ver opgedrukt.
    Onervarendheid heet dat.

Ik ga tussen de middag weer indoor vliegen op het werk, en dan zullen we wel zien of hij weer recht blijft.

8. plantjes

plantjes

Lid geworden:
    12 aug 2003
    Zo heb ondertussen ook de eerste (negative) ervaringen met de HBK2.
    Ik heb de king in hongkong besteld en dat ging toch wel razend snel.
    Kreeg voor het zelfde geld (140 euro) een extra accu pack en een brushless er bij.
    Jammer alleen dat ze de accu los in de doos er bij gepropt hebben de brushless was niet voorradig..

Affijn, na het recht zetten van de staart servo en het nastellen van enkele links zag het er toch wel goed uit. Heb de orginele accu netjes opgeladen en toen aangesloten.
    PANG.... en rook pluim... uit de ESC...
    Snel weer los gehaald en nagemeten... 12,3 Volt en polariteit ok...
    Niets mis dus maar weer aangeloten en nu gaat alles goed.
    Voorzichtig opgestart maar.. Gyro locked goed en motor loopt netjes. De fabrieks instellingen leken prima en na enkele snelle metingen lijkt alles gewoon goed.
    Dan verschuif ik iets de zender wat tot gevolg heeft dat de battery klep los laat en een battery er uit valt. Zender uit en eigenaren weten wat dat inhoud.
    Heli wordt kompleet gek en valt op z'n kant nog steeds vol draaiend...
    Met gevaar voor eigen leven de accu weten los te nemen.

Daar wordt je wel even stil van......

Alle links op de kop los en item 41 aan beide zijde afgebroken....
    Die schroefjes bleken niet lang genoeg te zijn zodat die alleen in het dunne gedeelte geschroeft waren. Ze konden zeker 2 mm langer zijn.
    Dus dat is wel een hele zwakke plek.

Na een uurtje bouwen kreeg ik toch weer alles goed. Batterij klep met schoefjes vast gezet (dacht dat dat tegenwoordig binnen CE regels verplicht was). Altijd handig om een rommel doos met onderdelen te bewaren. Het was ondertussen bedtijd dus verdere experiment waren voor de volgende dag. Ik had zowiezo genoeg opwinding voor 1 dag.
    De volgende dag de accu weer aangesloten Knalllllll..
    En rook...
    De ESC is nu geheel opgebrand..
    dus nu toch maar wachten op de brushless..

Benno

9. pa5ca

pa5ca

Lid geworden:
    13 mei 2007
    Hoi Benno, nou dat is wat je noemt een invlieger.. balen man.
    Ja dat van die batterijenklep had ik al eens gepost hier, Francis heeft nu mijn zender in gebruik en ik had er voor de zekerheid een stukje tape op geplakt, is gewoon een must!
    Niet om te zeuren maar dit is dan wel een van de nadelen als je rechtstreeks besteld.
    Ik heb een F4U (warplane) in bestelling staan komt ook rechtstreeks uit HK. Dus ook een risico!
    De BL upgrade is zo wie zo de juiste beslissing.... maar doet niet af aan het feit dat wat jou overkomen is gewoon extreem balen is.

suc6.. Frans.

10. plantjes

plantjes

Lid geworden:
    12 aug 2003
    Ach ja frans, ce la vie,

Omdat ik toch een zelfteacher ben zal ik ook altijd leergeld moeten betalen.
    Vreemder vindt ik het dat Esky, na ruim 2 jaar dat de hbk2 op de markt is, niets aan de bekende problemen lijkt te doen.
    De belt pulley zit nog steeds scheef en het battery klepje valt er nog steeds af...
    Ik heb een mailtje naar esky en hk verkoop, eens kijken of ze wel willend zijn en in iedergeval de onderdelen gaan vervangen.

Blijf in iedergeval wel door hobbieen...
    PS ben jij ook nog actief met die call???

Benno

11. pa5ca

pa5ca

Lid geworden:
    13 mei 2007
    Off topic:
    Benno, bijna dagelijks.... op HF

Frans

12. Kuk

Kuk Guest

heeft er iemand nog lipo's in de aanbieding???

mzll

13. pa5ca

pa5ca

Lid geworden:
    13 mei 2007
    He Francis,
    Hoe is het met de swashplate??? ben je er nog achter gekomen wat daar aan schorte.

Frans

14. FranDaMan

FranDaMan Guest

Nog niet. Heb sinds die tijd niet meer gevlogen.
    Erg druk op het werk en thuis vlieg ik ook van hot naar her.

Hopelijk kan ik vandaag weer even de lucht in.

15. FranDaMan

FranDaMan Guest

Net terug van een kwartiertje "Fun in the park" !!!

nou, hij neigt toch echt behoorlijk naar achteren. Vanavond maar eens naar de swash kijken en kijk of het zwaartepunt wel goed ligt met de 2250 accu.
    Ik moet nu echt trimmen met de zender om hem niet naar achter te laten komen. Toch mechanish iets niet helemaal in de haak denk ik.

Vliegen ging heerlijk. Heb hem lekker hoog de lucht in getrokken. Meterje of 10-12 de lucht in. Had wel moeite om hem onder controle te houden, maar geen schade, dus.......mission accomplished.

Ook de eerste bochtjes geprobeerd. Was nog niet echt om over naar huis te schrijven, maar ja....alle begin is moeilijk zullen we maar zeggen :zon:

16. mietse

mietse

Lid geworden:
    28 mrt 2008
    Lipo's

Ik heb laats op ebay bij 'cyberport888' lipo's gekocht, ben best tevreden over deze lipo's 11.1V 2100mAh 20C voor 18,- Euro voor in de king II.:D
    Was eerst bang dat ze te zwaar waren (166g), maar kan er best goed mee hoeveren:rolleyes:

17. pa5ca

pa5ca

Lid geworden:
    13 mei 2007
    166Gr is helemaal niet slecht... ik zelf heb een Hi Model 1700 die weegt 164Gr. Prijs is zeker okay..

Frans

18. pa5ca

pa5ca

Lid geworden:
    13 mei 2007
    Tja dan misschien toch maar het voorste ballinkje een of halve slag korter maken... Natuurlijk pas als je zeker weet dat de balance goed is..

19. FranDaMan

FranDaMan Guest

Eens kijken waneer ik daar weer tijd voor vind....druk druk druk.

Things to do: Swash levelen, COG afstellen, algehele check op schroefjes en moertjes, de boel even smeren. LIPOS bestellen......

20. AMIGO

AMIGO

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    contact

he wilhelm jan heb pas een kingII gekocht maar het ooveren wil nog niet echt lukken.......waar woon je precies.. miischien dat we er samen eens uit komen he
    groetjes,rinie

Deel Deze Pagina