Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Inderdaad zoals eddie zeg sr3 maar met de trottle curve ben je er nog niet

Zorg dat alle servo's samen werken door ze te reversen, nog niet naar de richting kijken, maar als je pitch geeft alle servo's omhoog of omlaag. Als je rolt de twee achterste servo's tegen elkaar in, en als je nickt de acherste de andere kan op dan de voorste.

Vervolgens ga je naar je swash menu en zorg je dat de richting goed is, door de + of - te veranderen. Dus gaat de heli naar rechts terwijl je naar links stuurt zet je aileron van +50 naar -50. Zelfde doe je voor nick en roll

Maar kom anders een keer buurten in Doetinchem prutsen we het samen er in.

gr Remco
 
Bedankt voor het antwoord! Ik had altijd het idee dat de heli zihzelf weer corrigeerde maar dat is dus fout. Weer wat geleerd ;)

Ik ga denk ik maar een 10T tandwiel bestellen. Stuk goedkoper dan die andere shop overigens! Heb liever in het begin nog wat meer stabiliteit. Later komt er nog wel een keer iets anders. Enorm bedankt voor de info!

Edit: Gewoon allebei bestelt: 10T en 11T. En dat voor 3.95 incl. verzenden :)

Nog een vraagje: Waar kun je het beste de antenne monteren? Ik heb gelezen dat omwikkelen geen goed idee is vanwege de storing maar hoe kun je hem dan normaal kwijt?

35 Mhz antenne's zij inderdaad een probleem op de king.
Mede daarom gaan veel piloten snel over naar 2,4Ghz als ze over gaan naar een computer zender..
Ik heb de antenne draad eerst vast geknoopt bij de ontvanger aan de batterij houder en dan uitgespannen naar de vertikale vin en dan weer terug naar de skid. Niet mooi maar het werkt wel goed.
Elke andere opsteling gaf altijd storing bij mij, vooral als je wat grotere rondjes gaat vliegen..

Benno
 
Ik heb de servo's allemaal zo staan zoals je zegt. Met meer gas, meer pitch, rollen naar rechts gaan de servo's (Swash) naar rechts, nick naar voor, de servo's (Swash) naar voor, etc..
Maar de motor doet niet mee.

Ik heb net met die gare esky zender geprobeerd, die zorgt ervoor dat die servo's nogal maf reageren, maar dan doet de motor het wel gewoon.
(Ik had de heli aan een pallet getyripd, just to be sure)

Dus ik moet nu een manier vinden om de regelaar ook aan te sturen op de throttle stick. Want op de esky zender kan dit ook.

Ik had al wel een heleboel info op deze site gevonden:
(Ik weet niet of je mag linken, maar)
De Zender

Het aanbod van een dagje prutsen in doetinchem lijkt me ook wel interressant.
Eén blik zegt meer als duizend woorden, toch?

Groetjes Ricardo
 
Hoi Eddie,

Bedankt, ik ben alweer wat wijzer!

Maar wat ik niet begrijp is dat het motortje niet start. De bladen gaan wel netjes oppitchen, maar het motortje staat stil.
Hij maakt wel geluid (init piepjes) en draait een klein stukje als ik de accu aansluit, maar das dan ook alles.. :(
Hij zit via de esc op kan 3. Is er soms nog iets anders dat ik eerst moet veranderen ofzo?


Groetjes Ricardo

Ricardo, weet je zeker dat de esc op kanaal 3 moet ?
 
Ja in de handleiding van de zender staat dat de motor op kanaal 3 in de ontvanger komt. Dus daar ga ik dan vanuit.
Heb ook verder geen kanaal over.. 4 en 5 zijn voor de gyro.
 
Kanaal 3 klopt bij deze zender voor het gas.
Ik Vlieg zelf ook met de ff9 zeer fijne zender moet ik zeggen.

Kijk even goed naar de kanalen via SERVO in het menu. daar zie je een grafishe overzicht van je kanalen.

Standaard staat kanaal 3 op normaal en dit moet je bijna altijd reverse.
ligt er wel aan welke mode je gasstick vliegt als je dusgas vliegt moet je dit kanaal reversen.

met groet
Bobbert
_______________________________________
voor online modelbouw & indoorvliegen
*** 28 december indoorvliegen in Duiven ***
 
Laatst bewerkt:
Jeeeeeh!:yes:

Het is me gelukt!!
Ik moest inderdaad kanaal 3 reversen in het reverse menu.
Ik dacht dat die al goed stond, omdat dat grafiekje van 0-75% (50% onder 0 en 25% erboven) liep, maar nu ik die gereversed heb, doet de king het wel!

Allemaal hardstikke bedankt voor het meedenken en de tips!!:pc:

Groetjes Ricardo
 
Standaard staat kanaal 3 op normaal en dit moet je bijna altijd reverse.
ligt er wel aan welke mode je gasstick vliegt als je dusgas vliegt moet je dit kanaal reversen.

Op zich heb je gelijk van dat reversen alleen heeft dat niks te maken met geduwd of getrokken gas. Dit bepaal je namelijk bij het aanzetten van de zender met end en mode knop ingedrukt.

Je komt dan in een menu waar je de mode bepaalt maar ook staat er trottle. Als deze reverse staat heb je getrokken gas, als hij normal staat heb je geduwd gas.

gr Remco
 
Op zich heb je gelijk van dat reversen alleen heeft dat niks te maken met geduwd of getrokken gas. Dit bepaal je namelijk bij het aanzetten van de zender met end en mode knop ingedrukt.

Je komt dan in een menu waar je de mode bepaalt maar ook staat er trottle. Als deze reverse staat heb je getrokken gas, als hij normal staat heb je geduwd gas.

gr Remco


Ja klopt,
In dat menu kom ik niet zo vaak meer natuurlijk, daar staan wat basisinstellingen ook (Taal) en zo.
 
Hallo allemaal.
Ik heb een vraag (eigenlijk 2), nu ben ik zo'n verwende vlieger met alleen rtf spul en heb nu een probleempje.
Ik ben in het bezit van een MX 12 en een King en weet niet welke servo in welk kanaal geprikt moet worden en vind het ook te link om hiermee te experimenteren.
Nu vraag twee: de instellingen voor de king in de mx 12.
Sorry dat ik deze vraag stel want hij is vast wel duizenden keren zijn gesteld, maar de topics die hier over gaan zijn zo gigantisch geworden dat het weken duurt voor ik wat heb gevonden.
Ben ook zeer tevreden met een linkje naar de desbetreffende bladzijde.
Alvast heel erg bedankt.
Groetjes Ton..
 
Laatst bewerkt:
De mx12 hanteerd standaard de kanalen:
1 = throttle
2 = aileron
3 = elevator
4 = rudder
5 = rudder-gain
6 = pitch

De E-sky HB King II is ccpm dus je hebt 3 servo's voor de swash. Zoek even uit aan de hand van de kabeltjes welke servo voor pitch, aileron en elevator dienen en stop die in de bovengenoemde kanalen.
Als ik even een plaatje van de king opzoek dan zou de voorste servo die het dichts bij de motor zit de elevator servo zijn. De twee daarachter zijn dan de pitch en aileron. Het maakt niet uit welke pitch en welke aileron is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
AVS en plantjes hartelijk dank.
Nu ben ik een grote stap dichterbij voor de eerste voorzichtige hopjes.
Ik blijf wel lekker door oefenen met de fptjes. (heb nog wat moeite met nose in)
Groetjes Ton...
 
AVS en plantjes hartelijk dank.
Nu ben ik een grote stap dichterbij voor de eerste voorzichtige hopjes.
Ik blijf wel lekker door oefenen met de fptjes. (heb nog wat moeite met nose in)
Groetjes Ton...

Nose-in Moeilijk??
Hoe kom je er bij.. heeft mij 8 maanden gekost en toen 2 weken alleen maar oefenen en 5 setjes bladen voor dat het nu goed gaat.. Maar als je het kunt dan gaat er werkelijk een wereld voor je open..

Benno
 
Nose-in Moeilijk??
Hoe kom je er bij.. heeft mij 8 maanden gekost en toen 2 weken alleen maar oefenen en 5 setjes bladen voor dat het nu goed gaat.. Maar als je het kunt dan gaat er werkelijk een wereld voor je open..

Benno

5 setjes bladen maar? Zoveel heb ik er al bijna door gejaagd met enkel het hooveren :D Dus dat zal met nose-in nog wel lastiger worden. Nou zal iedereen dat waarschijnlijk wel hebben. Gelukkig kost het geen drol, helemaal niet als je zo'n setje van Ebay haalt.
 
Mischien ben ik wel te voorzichtig, het heeft mij tot nu toe maar 2 setjes gekost tijdens het hele proces.
Ik heb wel bijna alle plantjes in de tuin en raamkozijn gekortwiekt (boze echtgenote) en tig keren moeten weglopen omdat de heli wraak wilde nemen vanwege een verkeerde oog/hand coordinatie.
Ik ga nu lekker oefenen met de king en ervaren of het werkelijk iets makkelijker vliegt dan een fptje.
Ton...
 
5 setjes bladen maar? Zoveel heb ik er al bijna door gejaagd met enkel het hooveren :D Dus dat zal met nose-in nog wel lastiger worden. Nou zal iedereen dat waarschijnlijk wel hebben. Gelukkig kost het geen drol, helemaal niet als je zo'n setje van Ebay haalt.

Die 5 setjes waren alleen het nose-in leren..
Ik denk dat ik ondertussen een 20 tot 25 setjes verder ben.
even als 7 skids, 4 staartbuizen, 10 servo's, 6 flybar's, een body en een batterijbay, 5 main shafts, 15 bellcontroll armen en zeker 100 feathering shafts en wat ik nog meer zo verbruikt heb..

Benno

ps ik wil niet opscheppen, misschien moet ik me eerder schamen..
 
Zo Benno dat is een aardige kostenpost voor de king.

Ik heb in totaal 4 crashes gehad waarvan 2 echt erstige waarbij echt veel kapot was, 1 alleen de bladen en de bladas en 1 alleen de bladas.

Vlieg nu nose-in, moet echt naar buiten om goed ervaring op te doen (klote weer)

Hoe krijg iedereen het toch voor elkaar om de skids kapot te krijgen. Bij mij zit er nog steeds de eerste op.
 
Het helpt behoorlijk om direct alles te centeren en gas dicht te doen zodat er geen kracht meer staat op de servo's en motor tijdens een crash. Mijn King klapte vol op een metalen mand maar enkel de bladen waren kapot. Servo's doen het nog steeds allemaal hier. Voor de rest ook enkel bladen en een feathering shaft kapot gevlogen. Al die bladen opgeteld vormt toch wel een behoorlijke kostenpost maar het hoort erbij. Hobby's mogen wel wat kosten en opzich valt het allemaal wel mee natuurlijk. Gelukkig zijn de onderdelen van de king niet duur wat het imo een goede beginnersheli maakt.
 
Back
Top