Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Ja dat gas terugnemen dacht ik ook in het begin..
Zogauw mogelijk de motor uit zodra het drijgt fout te gaan echter zonder motor vermogen gaat het in ieder geval fout. Terwijl als je op zo'n moment toch vol gas durft te geven gaat het vaak nog net goed.

Ik moet toegeven dat de laatste tijd de meeste schades wat groter zijn omdat ik gewoon vaak veel te hard vlieg en dingen probeer te doen waar ik gewoon niet aan toe ben.

Mijn hele leercurve heb ik daar al last van. Gewoon verstand op nul en doorgaan tegen beter weten in. Ik weet dat mijn laatste 4 a 5 schades gewoon komt omdat ik zo lang door vlieg dat mijn concentratie weg is en dan maakt de king in eens een rare beweging en crash......

Maar ik sta dan ook al enige tijd bekend als brokken piloot.
Overigens denk ik dat mijn neven kosten als lipo's en electronica toch nog ver boven de vlieg kosten zijn.
Mijn Bladen krijgen vaak nog een 2e en 3e leven.. Mijn feathering shafts zijn onder tussen wel 5 a 6 keer recht gebogen net als de hoofd as.

benno

Doelde er meer op dat als het sowieso fout gaat je beter de motor uit kunt doen. Zoals toen ik tegen die bak aan vloog wist ik zeker dat het fout ging, op zo'n moment de motor uit beperkt de schade enigszins. Op andere momenten heb jij natuurlijk volledig gelijk en dat is dan ook een reflex dat je af moet leren.

Crash = motor uit.
Punt uit.

Als je de heli niet onder controle hebt en daardoor crashed, heb zeker ook niet de capaciteiten om de heli daarmee te redden.
Maar uit wat ik om me heen zie concludeer ik dat concentratie en overmoed meestal de grootste redenen zijn.

Baby-steps ;)

King bestellen

hai gasten,

Is alweer lang geleden gaat lekker hier he, blijft maar gaan dit draadje TOP! Ff een vraagje weet iemand waar ik in china een king kan bestellen?
en allerlei andere dingen. Wil even groot inkopen is weer hoog nodig.
Mailen mag ook.

bedankt alvast

hai gasten,

Is alweer lang geleden gaat lekker hier he, blijft maar gaan dit draadje TOP! Ff een vraagje weet iemand waar ik in china een king kan bestellen?
en allerlei andere dingen. Wil even groot inkopen is weer hoog nodig.
Mailen mag ook.

bedankt alvast

Ik zal de stilte maar doorbreken... Ik heb goede ervaringen met CyberPort888: Wij verkopen RC Helicopter Parts, LED Light, RC Helicopter. eBay Winkel lekker voordelig, ruim assortiment en levering in 7 dagen.

In plaats van een t-rex 250 te hebben gekocht, heb ik mooi nieuw frame voor de king gekocht.

Ga de king nu een beetje upgraden met extreme materialen.
Ziet er mooi uit allemaal.

Na hier en daar toch het een en ander te hebben gelezen over de rex 250, van wat is ie klein zeg ..... beetje te klein ben ik blij dat ik er geen gekocht heb.

De king vliegt ook supergoed vind ik, en is ook nog eens veel groter dan een 250.

Hier wat plaatjes van het frame, ook komt er nog een metalen kop (geen paarse) maar een mooie metaal uitvoering op.

kingcfk2.jpg

kingcfk1.jpg

Gr
Bobbert

Paar vraagjes over je frame bobbert?

Wat een gaaf frame, zit er zelf ook over te denken.
Hoe gaat de belt overbrenging bij dit frame, in mijn plastic frame komt af en toe een van de geleidingsrollers:( los.
Ook al lijm ik hem vast (schroefje) hij blijft een paar vluchten goed en dan weer helemaal uit elkaar om hem aan te draaien en vast te lijmen.
En krijg je standaart tailbuis goed vast????
Wil op mijn standaart frame ook nog wel eens naar voren komen zetten bij een hardere landing......
Is deze set compleet of moest je verschillende onderdelen erbij bestellen?
Ik weet dat er nog zo'n plaatje is om je battery boven op te bevestigen maar of dat met de standaart canopy kan????

In iedergeval S6 met opbouwen en blijf je volgen...

Groeten,

Dave

Wat een gaaf frame, zit er zelf ook over te denken.
Hoe gaat de belt overbrenging bij dit frame, in mijn plastic frame komt af en toe een van de geleidingsrollers:( los.
Ook al lijm ik hem vast (schroefje) hij blijft een paar vluchten goed en dan weer helemaal uit elkaar om hem aan te draaien en vast te lijmen.
En krijg je standaart tailbuis goed vast????
Wil op mijn standaart frame ook nog wel eens naar voren komen zetten bij een hardere landing......
Is deze set compleet of moest je verschillende onderdelen erbij bestellen?
Ik weet dat er nog zo'n plaatje is om je battery boven op te bevestigen maar of dat met de standaart canopy kan????

In iedergeval S6 met opbouwen en blijf je volgen...

Groeten,

Dave

De belt overbrenging gaat hier ook via rollentjes, alleen zitten deze nu onderin het frame.

kingframe2.jpg

Dat bij jou die rollentjes los komen vind ik erg vreemd....
Ik heb dit nog nooit gehad namelijk wel al eens dat de belt er af liep eens.
Of dat de staart wat terug was geschoten in het frame en mijn hekrotor ineens niet zo hard meer draaide.

Het frame wordt kompleet zo geleverd als op de foto (zonder motor).
Het kost wel wat maar als je ziet wat voor een stevigheid dit frame heeft tov het plastic frame.

De accu kan nog steeds mooi onderin gelegd worden.
Je kan er een plaatje voor kopen om hem schuin te plaatsen net als een T-rex evt.
maar waarom zou je dat doen.

Laatst bewerkt:
Phoe tijdje niet in dit topic geweest, god wat mis ik "mijn actieve topics"
Dan maar een abbo:)

Dat frame ziet er erg goed uit zeg! Waar heb je hem weg gehaald als ik vragen mag? Ik ga ook maar mijn King upgraden, goedkoper dan een T-rex 450 oid. te kopen. Zo'n frame maakt het dan wel af. Ik zie ze wel op Ebay staan, ook maar weinig, maar ook daar zijn ze best prijzig.

Carbon Frame voor king 2

Hee Chanq,

Ik zag het frame voor rond de 47 euries staan bij heliguy, misschien dat andere ergens nog betere deals weten.
Op ebay komen ze erg weinig voor en bij aerotronic zit je op 59 euries....misschien heb je hier wat aan..

Groeten,

Dave

PS. bedankt voor je goede foto's van het frame Bobbert!!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de tip! Heliguy doet het hier op het moment niet, het forum wel maar zal er morgen even verder naar kijken. €47 is niet veel i.v.m. de andere aanbieders.

Edit: En werkend. Ook maar direct bestelt: Frame + Xtreme landing gedoe voor €55 incl. verzenden. Geen geld als je het mij vraagt. Te samen met mijn Carbon upgrade set van Ebay en alle Alu upgrades hoop ik toch een mooi Kingetje te krijgen. Foto's volgen uiteraard.

Laatst bewerkt:
Een keer met de ogen en....

Hee Chanq,

Wat is dat nou, kan niet eens met mijn ogen knipperen en je hebt straks de mooiste uit de omgeving?????
Wel Foto's maken he....laat ook even weten hoe het aan is gekomen bij jou....(de bestelling)
Ga er vanuit dat je bij heliguy besteld hebt?????

Groeten,

Dave P.

www.nitro2100.hyves.nl

Jup, bij heliguy bestelt. Order staat momenteel als packed te boek dus ik neem aan dat ie morgen wordt verzonden. Zaterdag of anders begin volgende week hopelijk dan binnen. Dan uiteraard foto's maken en eindelijk weer eens vliegen. Heb ik eindelijk een leuke heli, kan ik nog steeds nauwelijks hooveren :rolleyes: Maar ach, het is toch allemaal veel te mooi om te laten liggen.

Hee Chanq

Nou dat moet wel een mooi king'tje worden.
Ik heb zelf besloten om zolang ik in de leercurve zit (en ja wanneer ben je daar uit he????) gewoon met plastic op de kop en koper op de staart te blijven vliegen.
Ik heb wel de 43t upgrade gedaan en een Belt-cp gear eronder gezet.
Daarnaast een t-rex canopy met daarin de lichten van de Liposafe'r.
Maar hou je projectje in de gaten....ben benieuwed hoe het jou bevalt!!

Ik heb zelf ook de eerste 25 lipo's en ~8 setjes bladen helemaal standaard gevlogen en dat wil prima. Het upgraden is dan ook meer voor het oog dan voor de functie. Hoewel bepaalde dingen wel een verbetering zijn: CF frame en staartbuis > niet steeds opnieuw de staart afstellen bij elke landing, CF fins > breken hopelijk ook niet meer, alu rotorkop: voor en nadelen. Voordelen zijn de hier en daar betere bevestigingssystemen, nadeel is het moeten borgen van alles, andere as, slechte borging op de hoofdas (daar de plastic variant weer gebruikt) maar het valt wel iets beter af te stellen. Niet echt dingen die nou de heli stabieler maken maar wel wordt alles een stuk duurzamer. Enkel de HH gyro is goed voor beterevliegeigenschappen. Ook heb ik de 43T en 10T upgrade wat ik een goede verbetering vindt: de staart is echt merkbaar sneller geworden.

Overigens nog een tip als je nog veel crasht: haal de bladen uit China/Ebay. Ik had 10 sets voor €22. Ze zijn wel iets minder van kwaliteit te zien aan het dunne folie en slechte afwerking op de hoeken maar wel veel goedkoper en er valt prima mee te vliegen.

Laatst bewerkt:
Ik heb gelukkig het beginners crashen nu wel een klein beetje achter de rug, maar misschien voor andere de tip van je goedkopen bladen.
Ik vlieg met xtreme bladen, goed uitbalanceren en tracking eruit is perfect om mee door te lessen.
Zit nu op het niveau dat ik al aardig "hoekig" mijn tuin kan doorkomen, zonder al teveel forward speed.
De 10t as voor de tail heb ik zo mijn vraagtekens bij gehad. Ook op de site king2 punt NL vind je hier een draadje over.
Vlieg je trouwens nog met de esky servo's of heb je deze ook vervangen???

Moet nu nog kijken of mij Lipo's en belt het gaan houden met de kou, kan er niet echt een antwoord op vinden.
Ik weet dat je Lipo niet bij 0 of eronder moet opslaan maar gebruiken kon ik zo snel niet vinden wel/niet doen enz.....
Trouwens net te vroeg je frame besteld....(sorry) bij rcmods in de uk 39 BR. pondjes en aangezien de euro bijna 1 op 1 is met dat engels speelgeld is UK nu ook een intressante markt geworden.

groeten,

Dave

carbon hing

hallo ik zou jullie graag mijn hing2 laten zien maar weet niet hoe ik foto's in deze topic moet zetten heb wel een aantal foto's in mijn album gezet.
alles is geupgrade eskyframe (zeer mooi) neem gerust een kijkje heb er aardig wat tijd in zitten om deze TURBO king te bouwen:D

Back