Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

De standaard gyro doet er hier wel 10s over om te initialiseren. Geen probleem maar in die tijd moet je idd. niet de heli bewegen, ook geen stuurbewegingen met de zender.

het probleem is niet het inraliseren maar na het tien seconden wachten
gaat het ledje aan , uit aan , uit met telkens ongeveer een halfen seconden tussen het geknipper

Gr marien

Dit betekent dat de gyro dus niet kon initialiseren.
Even het volgende checken:

Geen trim op je rudder staan ?
stick niet bewogen tijdens initialisatie ?
Gas helemaal dicht inclusief de trim ?

Zo ja, dan is waarschijnlijk je gyro aan gort.

Sorry ik kan even niet thuisbrengen wat een rudder is ???
wel bedankt voor de snelle reactie

Gr Marien

Je rudder is je staartroer. Dus de servo die de staart aanstuurt.
De trimschuif hiervan moet gecentreerd staan, anders zal de gyro niet initialiseren.

ik heb het net nog een keer geprobeerd maar nu slaan alle servo's op hol
duidt dit erop dat de gyro compleet naar z'n vaantjes is ??
snap er niks van ben niet eens gechrasht met dat ding
ga maar eens garanti aanvragen bij aerotronic

Gr marien

Als alle servo's staan te biberen kan het zijn dat je gewoon een storing oppikt.
Is je zender vol ?
de E-sky ontvanger laad normaal geen signaal door wanneer je de zender bv uit hebt en de heli toch aan hebt staan.
maar het kan zijn dat hij wel wat oppikt.
Kristal in de ontvanger kan ook defect zijn.
zendkristal te los in de houder controleren.

servo's bedrading nakijken.
even eraan zitten tijdens het bibberen of het dan op houd.

Onstoringspoel die tussen het signaal naar de regelaar en de ontvanger gaat controleren
deze wil ook nog wel eens een draad los laten.

gr
bobbert

het is niet meer nodig,
ik heb een vriend gebeld met een belt cp waar dezelfde gyro opzit
en die zei dat ik met een ruber hamertje een klein tikje op de gyro moest geven
en dat dee ik dus en hij deed het weer een aanrader dus
maar bedankt voor de hulp

gr Marien

het is niet meer nodig,
ik heb een vriend gebeld met een belt cp waar dezelfde gyro opzit
en die zei dat ik met een ruber hamertje een klein tikje op de gyro moest geven
en dat dee ik dus en hij deed het weer een aanrader dus
maar bedankt voor de hulp

gr Marien

:rolling: Nou... een gyro waar ik eerst met een rubberen hamer op moet tikken om de servo stil te krijgen zal zijn beste tijd op mijn helies gehad hebben dan.......Dat verttrouw je toch niet meer dan :cool:

Rubberen hamers en fijne elektronica gaan helaas niet zo goed samen..

A.s.a.p. je garantie aanspreken zou ik zeggen zoals de heren voor me ook al schreven.

Oke julli hadden dus gelijk , die rubberen hamer heeft geen goede uitwerking . De gyro is er dus helemaal mee opgehouden ,balen .
Ik ga toch maar eens bellen of mailen naar aerotronic over de garantie .
Als het geen garantie is moet je dan een ander gyro nemen of dezelfde weer ??
Heb iets gehoord over een esky head lock gyro heeft daar iemand ervaring mee
ik hoor het wel

Gr Marien

Zou dan wel voor een headlock gyro gaan..
Je hebt alleen het probleem dat je met een standaard zender de meeste huidige Headlock gyro's niet kunt afstellen. Op de stock zender zit alleen een Gyro schakelaar en geen gyro gain regeling.
In het geval dat je een E-sky type B gyro neemt heb je een redeljke kans dat het direct werkt maar ook dat je hunting problemen krijgt. Goed werken zal het nooit met de stock zender. Er zijn nog wel een paar Headlock gyro's te vinden zonder die gain regeling via de zender maar dat wordt zeker een apparte topic. Ik weet dat Walkera daar ook nog wat biedt.
Garantie zal ook niet een eenvoudige actie worden want ja, wat is er gebeurt met de heli..

Suc6
Benno

nou met de heli is nog niet erg veel gebeurd
nog geen een keer hard gechrasht ofzo
alleen de tailboom is doo de wieken een keer geraakt
daar zit dus een klein deukje in
heb je een site voor die walkera gyro's

Gr Marien

Voor iemand die een nieuwe heeft gekocht, en nog een brushless setje nodig heeft. PM mij even :)

Ook spare blades(foam/plastic) / rotor head linkjes / grips heb ik nog op voorraad, mag allemaal weg. PM me :)

Heb besloten de King2 weg te doen en heb een CopterX 450 besteld i.c.m. een DX6i. Alleen voor de electronica ben ik nog aan het zoeken :)

Zijn er voor de HBK2 stelregels over zaken die gereviseerd moeten worden na een aantal vlieguren? ik bedoel hierbij onder andere de motor, hoewel dat makkelijk te voelen is. Maar lagers, swashplate, ballinks ed. zullen ergens een keer aan vervanging toe zijn door gewone slijtage lijkt mij.

Zijn er voor de HBK2 stelregels over zaken die gereviseerd moeten worden na een aantal vlieguren? ik bedoel hierbij onder andere de motor, hoewel dat makkelijk te voelen is. Maar lagers, swashplate, ballinks ed. zullen ergens een keer aan vervanging toe zijn door gewone slijtage lijkt mij.

Goed punt maar ik geloof niet dat de heli lang genoeg schade vrij blijft vliegen om serieuze slijtage problemen te vinden.
De main gear gaat een 20 tot 30 lipo's mee en de pinion ongeveer de helft.
De motor gaat wel eens kapot maar echt versleten is die dan niet.
De belt gaat lang mee tenzij je veel te hoge spanning hebt.
De staart tandwiel is ook zo'n geval, als je niet land in het gras gaat dat ding heel lang mee.
De ballinkjes slijten meer door montage en demontage als het vliegen zelf..
De servo's zullen zeker een probleem worden naar een 100 lipo ladingen.
Ik heb trowerpro's uit elkaar gehaald waarvan de messing pinion op de motor bijna kompleet rond gesleten waren..
Dus ja elk onderdeeltje blijven volgen en checken op problemen.
En nooit 100% vertrouwen op de 5 euro onderdelen als je rond vliegt.

Benno

Goed punt maar ik geloof niet dat de heli lang genoeg schade vrij blijft vliegen om serieuze slijtage problemen te vinden.

:rolling: tje daar heb je een punt. Al moet ik zeggen dat de laatste crash inmiddels drie maanden geleden plaats vond.

Het gaat mij eigenlijk om de lagers. Ik voel echt radiale speling op de swashplate maar ik verdenk ook de kunststof behuizing hiervan.

Maiden van 3 minuten :-)

Zojuist heeft mijn HBK2 zijn 'maiden' gehad. Hoewel het na drie minuten al stevig ging regenen, heb ik in de tussentijd toch aardig kennis kunnen maken van het begrip HOOGTE.

Wat mij opvalt is de grote snelheid die hij in korte tijd opbouwt. Gelukkig was ik op een voetbalveld en had alle ruimte. Er staat vandaag weinig wind en het ging echt lekker. Ook heb ik eindelijk mijn hoogte angst overwonnen en Remco je hebt gelijk; hoogte is je grote vriend. Alle tijd om rustig te corrigeren.

Mijn zoontje van 6 heeft wat foto's gemaakt, sorry voor de kwaliteit maar het geeft denk ik wel enige indruk.

10qj7np.jpg

16954bb.jpg

z8zgi.jpg

Nu hopen dat het nog droog wordt vanmiddag en dat de wind rustig blijft. Wordt vervolgd!

Back