Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier op het forum, en heb een vraagje. Ik hoop dat ik hier in het juiste topic zit....
Ik heb een esky honeybee king cadeau gekregen. Na er heeeeeel voorzichtig wat mee te hebben geoefend (beetje los laten komen en gauw weer aan de grond) is ie toch helaas een beetje gecrashed. De bladen waren gescheurd, en een paar kleine armpjes waren kapot. Maar goed, wat nieuwe onderdelen besteld, en ook meteen plastic bladen die minder snel kapot zouden moeten gaan (merk xtreme). Ook meteen forsere accus en een brushlessmotortje erbij besteld.
Maar nu het probleem, de heli blijft maar linksom draaien! Zelfs al schuif ik de staartrotor servo (ben nog niet zo thuis in de vaktermen

) helemaal richting de hoofdrotor. De servo zit dan zodanig dat het armpje wel omhoog wijst, maar nog maar een paar graden richting hoofdrotor kan draaien omdat dan simpelweg de beweging van de staartrotorbladen op is. Dit is volgens mij wel de richting waarin de servo moet bewegen als de heli linksom draait, want als ik naar rechts stuur draait het servotje ook die kant op.
Voor het crashje (stelde echt niet zoveel voor) zat de servo ook echt meer richting de staartrotor en hield ie de heli wel stil.
De tailboom was na de crash overigens wel een beetje krom, maar kon ik heel makkelijk weer kaarsrecht buigen.
Ik heb de staartriem gecontroleerd, maar die is gewoon nog goed en slaat niet over als ik de hoofdrotor wil draaien en de staartrotor wat tegenhoud.
Ook de staartrotorbladen vertonen geen scheurtjes ofzo.
Verder dacht ik, misschien ligt het aan de plastic hoofrotorbladen, dus heb ik gister het scheurtje in de houten bladen gelijmd, ze gelakt, en gebalanceerd zoals hier op het forum beschreven staat. Het lijmen verdient vast niet de voorkeur, maar ik wilde even uitzoeken of de zwaardere plastic bladen misschien de oorzaak waren van het linksom blijven draaien, maar dat is dus niet het geval.
Nou dat was het zo wel een beetje, ik hoop dat me probleem duidelijk is geworden.
Alvast bedankt,
Pieter