Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Vandaag maar eens naar Remco gegaan omdat me heli bij het vliegen in de eerste minuut letterlijk uit de lucht leek te vallen. Bij Remco deed de heli dit vanzelfsprkend weer niet en alles leek goed... alleen maakte het ding behoorlijk veel herrie.
Vandaag dus maar eens aan het sleutelen gegaan en tot de conclusie gekomen dat het tandwieltje op de motor wel heel erg rot was en die dus maar vervangen. Heb alle draaiende delen nu onderhand wel vervangen en als hij nu niet meer vliegt gaat hij aan het plafond en sparen we voor Trex :P
 
sowwww ... 126 euro RTF netjes op de mat ...

okay, ik ben over ... ga ik ook maar aan de King v2 :roll: :lol: ...

DF 04 is een fantastisch hoverding maar daar blijft het ook bij ... forward flight gaat zeer belabberd ...

Had voorkeur voor BELT CP maar een goeie vriend heeft een shuttelke geregeld voor érreg weinig dus daarom maar deze ..

ben benieuwd ... al die pagina's doorworstelen voor necessary mods ?

zal vast maar beginnenn ... :lol:
 
jvthert zei:
Volgens mij kun je de potmeters gewoon omwisselen en kanalen reversen naar wens. Je kunt ook alleen de ratel overzetten en verder de draden omsolderen. De zender is van binnen erg makkelijk om te werken, er zit niet zoveel in.

Maar weet je zeker dat je dat doet? De meeste mensen vliegen heli's in mode2. Sommige mensen met vliegtuigervaring willen graag mode1 vliegen, maar dat schijnt erg lastig te werken met heli's omdat je cyclic dan niet meer op één stick zit. En het omwisselen van de sticks geeft mode 3 als ik mij niet vergis. Dan moet je dus nog steeds aan een andere bediening wennen.. en kun je net zo goed aan mode2 wennen toch?

Grtz, Jeroen


Bedank Jeroen,

Ik heb de potmeters omgedraaid, reden dat ik het gas rechts wil hebben is omdat ik al een paar
lessen heb gehad met deze setup. Het vliegen gaat super. Jammer dat je telkens die batterijen
moet opladen. Nu flink oefenen. Heb gelukkig twee lipo's.

Groeten

J.
 
Zo, vanavond even de eerste testvlucht gemaakt van de honey bee king en hier een videootje daarvan :

http://airtoimedia.nl/web/upload/666yeti666/honeybeeking2.AVI (let op : 42Mb!)

De bladen heb ik apart afgewogen en er bleek een verschil van 2 gram in te zitten. En ach wat is nu 2 gram zou je zeggen, nou, op 12 gram is dat wel bijna 17% ! Dus op die van 10gram heb ik even 2 gram tape opgeplakt.
Na alle afstellingen was geen enkele trim noodzakelijk op de zender. Zelfs geen bladspoor. Prima heli'tje , en met die motor erg giftig ! De pitch loopt van -3 tot +10 graden. Ik gebruik nu nog een throttle curve maar wil straks in governor mode gaan vliegen.
Toerental heb ik even op gevoel afgeregeld, het is hoger dan ik had gedacht, ik schat zo rond de 2000 a 2200 rpm.
Vanwege zwaartepunt problemen moest ik toch mijn zwaarste accu gebruiken ; 3S flightpower evo 2170mAh, weegt 180 gram, maar is totaal geen probleem.
Na de testvlucht blijft de motor, regelaar en accu handwarm, prima dus.

De set-up :
- standaard chassis
- esky buitenloper kv=3900 rpm/V
- 9T Esky motortandwiel
- castle creations 25 regelaar
- 3 servo's esky 8gram voor tuimelschijf
- gws naro hp bb servo voor heck
- futaba gy240 gyro
- 6 kanaals lexors ontvanger
- 3s 2170 mAh lipo

Ik gebruik dus gewoon mijn eigen multiplex cockpit zender.

Hier nog wat foto's :
IMG_3822.jpg

IMG_3823.jpg

IMG_3824.jpg

IMG_3825.jpg

IMG_3849.jpg

IMG_3851.jpg
 
Gefeliciteerd, ziet er goed uit. Nu het kruis er onder vandaan. Zal je zien dat ie dan nog beter vliegt.
 
Hallo

Het is gebeurd, volgens mij is mijn standaard motortje overleden. Met een volle batterij
wil hij nog wel starten maar de lucht in ho maar. Als ik vervolgens het gas er helemaal
af haal en het nog een keer probeer gebeurdt er helemaal niets.

Dus ....... tijd voor een brushless set.

Iemand suggesties. Zat zelf te denken aan de set die ze bij 4rc.nl verkopen.

Kan ik dan dezelfde lipo's blijven gebruiken?

Of heeft er iemand nog andere suggesties.

Alvast bedankt.

J.
 
Ik gebruik ook die motor, tenminste als het de uitvoering is met kv=3900 rpm/V

Prima motortje. Met 3s lipo en een 9T tandwiel en de throttle op 80% haal ik een max. toerental op de kop van 2100 rpm.En daar vliegt hij prima mee vind ik.
De regelaar ken ik niet.
 
In de huiskamer kun je ook hooveren :D

http://airtoimedia.nl/web/upload/666yeti666/eskyindoor.avi (let op : 23Mb!)

Verder heb ik vandaag in een park gevlogen, wat is dit toch een leuke heli !

Enig nadeel ondervind ik toch ook wel van de riem en de geleiderolletjes, dit is niet goed ontworpen. De geleiderolletjes staan namelijk niet precies evenwijdig aan de hoofdrotoras, hierdoor gaat de riem verschuiven, ondanks het extra ringetje wat ik heb aangebracht tussen het chassis en de geleiderolletjes.
De riem slijt hierdoor aan de randen enorm. dat zou verbeterd moeten worden. Een oplossing zou een iets grotere diameter staartbuis kunnen zijn waardoor de riem niet zover samengeknepen hoeft te worden (met zulke kleine geleiderolletjes) . Als het iets groter uitgevoerd zou worden dan is het gemakkelijker om wat grotere rolletjes wel evenwijdig aan de hoofdas te monteren ...

Ik ga binnenkort het bovenste deel van het chassis nieuw kopen en misschien dat deze rolletjes daarin wel goed gemonteerd kunnen worden.

Misschien dat de geleiderolletjes in het nieuwe koolstof chassis wel netjes evenwijdig lopen aan de hoofdrotoras ....
http://www.twf-sz.com/english/products.asp?prodid=0202 :D
 
Hoi

bedankt voor het antwoord, gisteravond nog even snel de spullen besteld. Hoop dat ze snel binnen zijn.
ziet er leuk uit dat vliegen in de huiskamer.

groeten

J.
 
He raptor , prima beslissing die motor, ik denk dat je een heel groot verschil gaat merken tijdens het vliegen, VEEL meer power.

Ik kwam gisteren op ebay "per toeval" een heel mooi gespoten cockpitkapje tegen van een t-rex450 .... die heb ik dus maar besteld. Dan heb ik wat meer ruimte voor de accu en het oogt 10x beter ! :D

Om even op de geleiderolletjes van de riem terug te komen :

Ik heb op de site van esky eens gekeken naar de nieuwe carbon versie van de king (EK1H-E018). Ik vroeg me af of de montage van de geleiderolletjes op het chassis is verbetert.
Als je de manual download en op de foto bij "STEP 21" kijkt, dan zie je dat deze geleiderolletjes nu direct gemonteerd zitten op een carbon plaatje wat op de staartrotor zit.
Ik vermoed dat dit een verbetering geeft tov de montage in het huidige plastic chassis.
Bij dit chassis is het namelijk zo dat de geleiderolletjes gemonteerd zitten op een verhoginkje op het chassis. Als dit niet goed en recht uit het gietproces komt (in de fabriek) dan kun je er nooit iets EXACT HAAKS op monteren.

Hier is de link naar de king met carbon chassis : http://www.twf-sz.com/english/products.asp?prodid=0202

Eens kijken of er al shop zijn die het nieuwe chassis verkopen ...
 
Geen idee, maar kies een kleine heli met collective pitch. Geen ikarus piccolo dus want die is fixed pitch, die heeft echt een heel ander gedrag ...
Misschien zit er een MS Composit CP in of iets dergelijks ?
 
hmmm ...zit idd geen enkele kleine Cp heli in ...jammer...vind ook niks op rc-sim.de , noch op IPACS sim ... too bad ...
 
hi, even een vraagje over HH gyro van e-sky... Kan je HH mode ook uitzetten? want ik zie alleen een gain knop als ik op de fotos kijk.

Dat wil ik graag weten omdat ik mijn fp heli wil voorzien van een BL set (main en tail motor) en dat HH werkt niet zo goed met een BL motor op de start. (heli gaat soms heel hard rond draaien heb ik gehoord) en ik wil wel een met HH mode kopen omdat ik het ook later op mijn king kan zetten. (zit nu gy401 erop)

Mijn tweede vraag is;
Ik lees zoveel problemen over esky gyro dat niet lockt. Maar dat lees ik alleen bij mensen met een esky zender en probleem ligt dan bij trimmen.... Zijn er ook mensen die deze probleem hebben met een non-eksy zender? Of is het echt een probleem bij de gyro zelf?
 
Wat betreft je vragen :
je zou kunnen overwegen om een andere gyro te kopen van een betrouwbaar merk. En dat hoeft heus geen gy401 te zijn met een supersnelle digitale servo.
MS composit heeft bijvoorbeeld een heading hold gyro die niet zo heel duur is ca. (55euro) en ik verwacht dat die beter werkt ... Daarvan kun je de HH ook uitschakelen trouwens, kijk aan, 2 vliegen in 1 klap !
Die worden vaak op de (hele goede) microheli's van MS composit (hornet pro etc.) gebruikt en zijn klein en licht. Het kost je aanvankelijk wel meer geld maar dan heb je hoogstwaarschijnlijk ook meer vliegplezier ipv dat je steeds aan het afstellen bent .......

Hier kun je iets vinden over de MS composit heading hold gyro : http://www.mscomposit.com/electronics/gyro/piezogyro-ms-heading-lock.html
 
raptor71 zei:
Hallo

Het is gebeurd, volgens mij is mijn standaard motortje overleden. Met een volle batterij
wil hij nog wel starten maar de lucht in ho maar. Als ik vervolgens het gas er helemaal
af haal en het nog een keer probeer gebeurdt er helemaal niets.

Dus ....... tijd voor een brushless set.

Iemand suggesties. Zat zelf te denken aan de set die ze bij 4rc.nl verkopen.

Kan ik dan dezelfde lipo's blijven gebruiken?

Of heeft er iemand nog andere suggesties.

Alvast bedankt.

J.


Dat is een goede keuze, ik vlieg er nu twee weken mee en ben zeer in mijn nopjes.
Of ze meer power heeft kan ik niet zo stellen, ze produceert bijna geen warmte en dat is dan al de eerste winst, gezien warmte verlies is!
Verder maak de heli bijna geen lawaai meer... ook een plus.
Ik vlieg met een 10T Align tandwiel, maar die heb ik wel iets aangepast.


Suc6.

Frans

PS.
Vlieg met een 10C 1000mAmp orginele en 12C 1000mAmp accu's.. 10 minuten per accu...
 
Back
Top