Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Hoi Guy, Ja de Corsair is overgekomen... zonder stukken en zonder invoerrechten... ze is alleen $10 duurder geworden. Ik heb de oude prijs betaald $109
Mijn algemene indruk is wel okay... maar het blijft Chinees..:lol: en die $109 die ik heb betaald is zekker niet te weinig... meer dan dit mogen ze eigenlijk niet kosten...
Goed dit was even offfff topic...

Die Mystery's van jou koop je toch niet voor $19,75 (12,42 Euro) ???!, een Hi Model 1700...1800 kost hier al snel 40 Euro FlightPower 1800 kost hier 48Euro
Al zou ik de voledige verzendkosten mee rekenen dan scheelt het nog steeds een bak met geld.

Groeten..

Ik bedoelde MIJN corsair, Frans ... ik ben customer MIN ZEVEN ...:mrgreen:
Qua kwaliteit, ja , het is idd even wennen, maar daar denk je niet meer aan een keer je ziet hoe goed het vliegt ...:D:grin:

Net effe paypall opengegooid : heb die 1800 mah 20 C mystery in januari van het net geplukt aan 14,50 AUD +13 AUD shipping = 16 ,19 euro ... accu bevalt erg goed ...

@fran : welke link voor je accu 's ? :cool:8)
 
Heeft iemand anders wel eens het vermogen gemeten??
Dus zo iets als P=UxI en de bijbehorende lift gewicht.
Uiteindelijk zou door een paar simpele metingen een beter rendament en dus langere vlieg tijden kunnen opleveren.
Zoals ik pas al schreef 100 watt versus 65 watt bij half stick door een ander tandwieltje.
Maar ja daar had ik dan ook nog even de lift gewicht bij moeten meten want die zal ongetwijfeld anders zijn geweest.
Bij vliegtuigjes is het altijd rommelen geweest met andere tandwiel verhoudingen en prop spoed en grote..
Maar daar zat wel een duidelijke curve voor optimale vlieg tijden in...

Ben het met je eens, wat ik zie is dat mensen snel kiezen voor een te groot pinion tandwiel 11T...12T
Je kunt wat betreft toeren dan wel weer 65...70% gaan zitten allleen is het koppel ook een stuk lager waardoor je in verhouding meer vermogen vraagt.
Je moet het optimum tussen toeren en koppel kiezen.
Tot op heden heb ik de ervaring dat een 10T in combinatie met een 3100KV motor nog niet zo slechte combinatie is.
Zo zou een 3800KV met een 9T ook niet slecht zijn maar het probleem zit hem dan weer in de enorme slijtage van het 9T tandwieltje...
Maar ik denk dat als je 12 minuten met een 1800 3S 20C vliegt dat zo slecht niet is... het risico lopen door de accu te leeg te vliegen is altijd aanwezig. Daarom vlieg ik op aanraden van Remco met een Blokker eier wekker (digitaal) van 1,99 Euro werkt perfect!
Van insiders weet ik dat je eigenlijk niet meer dan 80% van je accu moet vliegen. Ik laad gemiddeld 1400mA in mijn 1800 dat is dus nog heel ruim binnen de marge... maar bespaart me wel een hoop ellende met op bollende accu's.

Frans
 
Ik heb een 3900 BL met de orginele 9 tanden..
Vliegt wel lekker, hoverd op half stick met de pitch trim op 11 uur.
Ben natuurlijk (nog) niet echt ervaren.
Zal dit weekend eens wat vermogens metingen gaan doen.
Heb ook een 11 tanden maar die liep niet lekker..
 
brushless motor

Ik kan m'n brushless motor uitelkaar trekken (omhoog), ik voel alleen wat weerstand van de magneten.:nooo: (zie foto)

Is dit normaal :puppydogeyes:.

Het is een standaard esky 3100Kv en kan er nog gewoon mee vliegen.

 
Ik kan m'n brushless motor uitelkaar trekken (omhoog), ik voel alleen wat weerstand van de magneten.:nooo: (zie foto)

Is dit normaal :puppydogeyes:.

Het is een standaard esky 3100Kv en kan er nog gewoon mee vliegen.


Hoi Mietse,
Grappig, ik heb ook een 3100KV.... maar wat jij kunt kan ik ook... dus lijkt me het normaal. Tenminste ik kan me niet voorstellen dat twee motoren het zelfde hebben... Misschien dat er meerdere mensen zijn die dit kunnen beamen.
Dit fenomeen was mij nog nooit opgevallen. De set van mij is inmiddels 7 maanden oud en heeft iets van 60 vlieg uren.

Groeten,

Frans.
 
Die van mij doet hetzelfde.
Nou heb ik hem van de week de grond in geboord, maar dit was volgens mij niet het resultaat daarvan ;)
 
Ik heb een 3900 BL met de orginele 9 tanden..
Vliegt wel lekker, hoverd op half stick met de pitch trim op 11 uur.
Ben natuurlijk (nog) niet echt ervaren.
Zal dit weekend eens wat vermogens metingen gaan doen.
Heb ook een 11 tanden maar die liep niet lekker..

hoi,

Heb die 3900kv ook ....10 T is the ticket !! ideale combinatie ...:yes:
 
Die van mij doet hetzelfde.
Nou heb ik hem van de week de grond in geboord, maar dit was volgens mij niet het resultaat daarvan ;)

Ik heb vandaag nog even gevlogen om te kijken of de Heli nog schade had opgelopen na de hardhandige landing van gisteren.
Maar zag er goed uit... sterker ik kon ongeveer 5 sec de Cyclische stik los laten en de heli weer op pakken...
Zit nu op een vliegtijd van 12 Minuten ook met de Hi Model Lipo.. net geladen en heeft 1430mA op genomen... Dus 12 minutn vindt ik wel de limiet voor de 1700 Hi Model, misschien dat de 1800 Zippy een minutje langer kan... maar vind 12 minuten wel zat.

Ik zit met smacht te wachten op het juiste weer zodat ik met de Corsair naar buiten kan... balen..

Van Remco niets meer gehoord over onze andere Zuphense King II vlieger..

Frans...

PS.
Had je verder nog veel schade... Moeten maar weer eens in de zaal gaan vliegen.. bel je nog..

Misschien zondag as... een optie... zeg het maar. Ik kan de heledag de regering is een dagje weg.. :lol:
 
LOL....de regering zit hier nog stevig in het zadel.

Ik had volgens mij geen schade. Natuurlijk de feathering shaft zo krom als een hoepel en er was 1 ballink losgesprongen van de bell control en de motor zat iets los. Dat was te horen toen ik het gas opentrok, dus gelijk gestopt. De boel weer vastgezet met loctite en hij klink weer als vanouds. Ik vond wel dat de boel stroef liep in de kop. Na een beweging met de stick kwam de boel niet lekker terug op zijn plek. Heb de kop maar eens gedemonteerd op zoek naar schade maar kon niets vinden. Toen de boel weer in elkaar zat liep het ook weer soepeler. Alleen de rotors lopen wat raar. Als je ze een slinger geeft zwiept hij aan het eind heel iets terug. Mogelijk is de mainshaft iets krom ? Heb de boel toch maar gewoon in elkaar gezet en een testvluchtje gemaakt. Hij hing stabiel en er waren geen gekke vibraties, maar het was te winderig om echt iets te proberen.

Doe maar een belletje zondag als je nog wat wil afspreken. Morgen ben ik de hele dag druk.
 
hallo helicopter vliegers,

Ik heb een vraagje en waar kan ik dat beter doen dan op dit forum!

Ik wil graag deze helicopter aanschaffen:
E-SKY Belt CP Carbon edition Helicopters (Yellow) - 100% RTF [EK1H-E015A]
bij John Hobby.

wat zijn de haken en ogen bij dit bedrijf en hoe gaat het in zijn werk?
Is dit een goede helicopter voor een beginner? (wel al een picooz en gyros en menig andermodel van silverlit gevlogen)

graag hoor ik een reactie.

Martin Bekkenk
 
JohnHobby staat bij veel mensen wel hoog aangeschreven.
Nadeel is het feit dat als er iets mis is, ze wel erg ver weg zitten en je niet zomaar even voor hulp bij ze aan kan kloppen.

De Belt CP is een mooie heli, maar wel een maatje te groot om binnenshuis mee te oefenen. Dat vond ik het grote voordeel van mijn Honebee King II.
De Belt is wel wat stabieler omdat hij wat groter is.

De belt is gewoon een hele mooie heli en als ik wist wat ik nu wist had ik waarschijnlijk de belt gekocht.
 
wouw eerst ook daar een belt cp carbon bestellen. Ik had een beetje ervaring met picooZ en verder niets. Mij werd aangeraden om de gewone plastice te bestellen met houte rotorbladen, omdat: Als je craches slaat hij niet alles kapot (wat een sterkere carbonne belt cp wel doet). Daardoor sla je ook niet de wat gevoeligere duurdere dingen kapot. Bij een gewone plastice is het mischien een mainshaft en een setje rotorbladen.

Ben toch in gaan zien dat ''ervaring met picooZ'' Niets uitmaakt. je kunt meteen met zoon ding vliegen en is egt niet te vergelijke met wat ik nu heb (een lama v3) ik zou zeggen bouw het op. Ben met mijn lama v3 ook al enkele keren gecrached. Het is egt niet dat je in een weekje goed kan hovere met een belt cp en dan ook een beetje rond kan vliegen. De een doet er langer over dan de ander maar reken maar dat je er wel een paar maantjes zoet mee bent voor je fatsoenlijk beheerst een klein beejte kunt vliegen.

Succes met je keuze (ik wil je niet ontmoedigen en ook ik vind een belt cp een mooie heli) maar je moet er egt rustig mee aan doen.

Robin
 
Daar heb je inderdaad gelijk in.
De Belt CP is zowiezo duurder qua crash-kosten. Maar de carbon fibre editie met full-CNC head is nog een tikkie duurder.

In het begin zul je regelmatig tegen de grond smakken met dat ding en dan lopen de kosten behoorlijk op met zo'n carbon editie.
De onderdelen zijn duurder en omdat de rotorbladen heel blijven worden de trillingen doorgevoerd naar de losse onderdelen in de kop en leggen die het loodje.....en die zijn knap duur
 
jup. en je kunt beter rustig lere beheerse en daanra verkopen en dan kun je er nog altijd een andere kope die wel van carbon is of je koot de carbonne onderdelen erbij en doet ze erop als het ene kapot is (rotorbladen zou ik altijd houd houden dat houd de koste beperkt en vliegtniksminder).

Succes met je keuze.

Robin.
 
toch best wel lastig. Aan de eene kant is het carbon sterker maar bij een crash dus veel duurder. PLastik is dus wat goedkoper,maar het oog wil ook wat.

Een paar lessen zal de schade misschien wel kunnen beperken.

Voor de aanschafprijs hoef je het niet te laten.
 
nou als je een hrde smakker maakt gaat het carbon ook kapot en het aluminium buigt ook hoor dusis het alleen maar duurder. En dan ook nog de duurdere gevoeligere dingen die gaan dan ook alsnog kapot dus ik raad je gewoon plastic aan. het heeft geen nadelen (alleen dan dat het minder mooi is maar dat is mijn mening). Een belt cp is een gele mooie helikopter en ook geen slechte begin helikopter (alhoewel je kunt het volgends mijn mening beter gewoon stapjes make en niet meteen een colletive pits aanschaffen.

Ik (en vele denk ik) rade je gewoon plastic aan het vliegt niks minder. Succes met je keuze en laat iets weten.

Robin
 
Back
Top