Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

wil ik mijn lipo gaan opladen knipperen die rode en groene led allebei

en volgens de beschrijving laad ie dan niet

wat kan het zijn?

Effe hier getest....(ik had toch een bolle lipo..)
als ik 1 cel los neem (de zwarte draad = de draad het verste van de 2 cel aansluiting op de lader) dan gaat de rode led knipperen tenteken dat er een laad fout is.
Als ik de rode draad (dichts bij de 2cel aansluiting) dan laad de lader gewoon door...

Verder meet de lader per cel of er spanning van de cel af komt en pulst hij de cel vol waarna hij weer meet of de cel goed is.
Dus hij laad per cel (zou dus niet verkeerd mogen gaan.. tenzij de cel al fout was) het is dus verstandig een kook wekker bij de lader te leggen zodat je hem niet vergeet (zoals ik.)
hij laad maximaal met 1 ampere dus voor een 1100 mah batterij kun je hem rustig op 90 minuten zetten en dan de zaak controleren of gewoon los halen (zekerheid voor alles) en dan niet te leeg vliegen zeg 5 a 6 minuten hoveren (deed ik dus wel). Voor dikkere cellen dus de tijd procentueel langer maken... Trouwens uiteindelijk zeker voor een nieuwe lader met display gaan.... Kost wat maar dan gaan je dure lipo's langer mee... Heb trouwens vorige week een misery lipo van 2400 mah 15 C via ebay voor £11.98 gekocht (inclusief verzendkosten) En hij doet het ook nog....

Benno.

Benno, ik heb er 2 van 1500 mAh binnen. Heb ze vandaag geladen en ik ga ze als de wind gaat liggen eens op hun donder geven. Kijken of ze wel echt 1500 mAh zijn. Ze zijn even groot als mijn 1000 mAh Esky.

Esky king 2 blijft spinnen

Nou dat gaat weer lekker zo, de as ga ik dus eerst maar vervangen. Ik heb na 1 keer vliegen zo'n beetje de hele helicopter al vervangen. Duur grapje zo ook al had ik alles liggen. De sim gaat me inmiddels gelukkig wel goed af. Heb al 4 uurtjes gevlogen en dat gaat best lekker. Zelfs al 2 keer een looping gemaakt! Ben benieuwd of dat in het echt ook zo gaat.

Bedankt voor de filmpjes die zocht ik eigenlik al maar kon ze niet vinden.

gr,
Frans

Effe hier getest....(ik had toch een bolle lipo..)
als ik 1 cel los neem (de zwarte draad = de draad het verste van de 2 cel aansluiting op de lader) dan gaat de rode led knipperen tenteken dat er een laad fout is.
Als ik de rode draad (dichts bij de 2cel aansluiting) dan laad de lader gewoon door...

Verder meet de lader per cel of er spanning van de cel af komt en pulst hij de cel vol waarna hij weer meet of de cel goed is.
Dus hij laad per cel (zou dus niet verkeerd mogen gaan.. tenzij de cel al fout was) het is dus verstandig een kook wekker bij de lader te leggen zodat je hem niet vergeet (zoals ik.)
hij laad maximaal met 1 ampere dus voor een 1100 mah batterij kun je hem rustig op 90 minuten zetten en dan de zaak controleren of gewoon los halen (zekerheid voor alles) en dan niet te leeg vliegen zeg 5 a 6 minuten hoveren (deed ik dus wel). Voor dikkere cellen dus de tijd procentueel langer maken... Trouwens uiteindelijk zeker voor een nieuwe lader met display gaan.... Kost wat maar dan gaan je dure lipo's langer mee... Heb trouwens vorige week een misery lipo van 2400 mah 15 C via ebay voor £11.98 gekocht (inclusief verzendkosten) En hij doet het ook nog....

Benno.

Benno, "2400mA 15 C via ebay voor £11.98" Ben benieuwd wat dat gaat opleveren, 15C is wat magertjes... ik heb zelf Zippy's 1800ma 20...30C burst voor nog geen $20....
By the way ik heb de 1500mA van Francis gezien... mmmmmm ben benieuwd, vond ze wat ielig in vergelijk met mijn 1300mA Zippy en de 1300mA Art tech (dit zijn de vliegtuig LIPO's die het ook perfect in de HBK II doen), ook de aansluitdraden waren niet echt dik.

Frans

Looping maken in het echt ?!?!?!
SUCCES !! (je zult het nodig hebben):hammer:

Ik ben al blij dat ik na 4 maanden kan hoveren met tail-in en redelijk side-in

Die 2400 mAh LIPOS van mystery krijgen toch erg goede recensies vanwege hun lange vliegtijd en hun relatief lage gewicht (140-150gr)
Ze kosten inderdaad nog geen 12 euro inclusief verzending en daar kun je je nou niet echt een bult aan vallen lijkt mij.

Heb net de eerste "1500 mAh" gevlogen. 8 minuten en nu maar eens kijken wat er dan ingaat.

COG is wel lastig met die 1500's. Ze zijn ongeveer even groot als de 1000 van Esky, dus ze moeten echt helemaal voorin en dan nog hangt hij iets op de staart.

Die 2400 mAh LIPOS van mystery krijgen toch erg goede recensies vanwege hun lange vliegtijd en hun relatief lage gewicht (140-150gr)
Ze kosten inderdaad nog geen 12 euro inclusief verzending en daar kun je je nou niet echt een bult aan vallen lijkt mij.

Heb net de eerste "1500 mAh" gevlogen. 8 minuten en nu maar eens kijken wat er dan ingaat.

COG is wel lastig met die 1500's. Ze zijn ongeveer even groot als de 1000 van Esky, dus ze moeten echt helemaal voorin en dan nog hangt hij iets op de staart.

Francis,
That's why I use the plastic extender... omdat ik ook niet echt met zware accu's vlieg heb ik in de battery bay een dun plaatje PVC (1,5mm) met dubbelzijdig plakband geplakt, deze heb ik in de vorm van de canopy geknipt. Hierdoor kan ik de kleinere accu's helemaal voor in de canopy leggen... En helaas is dat nodig om de COG goed te krijgen.

Vraag hoe vliegt ze nu met de MX, bij mij was het een verschil van dag en nacht.. maar heb er geen minuut spijt van... sure..

Frans

Ze vliegt als een nieuwe !!!
Moest er een paar minuten aan wennen (de wind hielp ook niet echt mee).
Ze is vele malen stabieler vanwege de throttle curve en de sticks zijn zo veel gevoeliger. Door de 11T die er nu op zit is ook de staart nog stabieler dan eerst en dat zonder HH gyro.
Moet ook maar eens zo'n PVC plaatske in de heli plakken. Dat met die elastiekjes werkt wel, maar niet echt optimaal.

Kan niet wachten tot de wind gaat liggen om eens lekker het park in te duiken.

UPDATE:

Heb net de accu aan de lader gehad. na 7 minuten vliegen was de spanning 11,4 V. Nog lang niet leeg dus. Er is 1100 mAh bijgeladen. Volgens de pagina van darkhorse moet je met een 1500 mAh 13 minuten kunnen vliegen. Ik durf het dus wel aan om met de volgende accu 10 minuten te gaan. Kijken wat er dan in moet.
Ze worden wel wat warmer dan de Hi-Model die ik heb, maar niet echt iets om zenuwachtig van te worden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Die mystery doet het misterieus goed.
Heb net ruim 20 minuten gehoverd (ik neem nog elke 2 minuten pauze... dus effectief ruim 14 minuten..) UPDATE: er ging maar 1250mah in maar zoals ik al schreef ik zit nog in de hover status... nooit meer dan 60% trottle...
Hij gaf nog geen blikken of blozen. netzoals de andere 2150 mah die ik gebruik..
Hij hangt nu aan de lading.. De aansluit draden zijn wel dik (dikker als de 1100 mah van esky)
Ik heb er effe een fototje
100_3593.jpg

De grap van die grote pakketten is dat de COG ook veel beter is.
Kan helemaal er in en dan is de COG meteen goed...

De gerepareerde servo's doen het goed...
Benno

Laatst bewerkt:
Kijken hoe deze LIPO's het uithouden over een langere tijd.
De HiModel van mij is nu echt aan het bollen. Ook Frans uut W. heeft veel problemen gehad met de HiModel accu's.

Goedkoop hoeft niet altijd duurkoop te zijn.

Ze vliegt als een nieuwe !!!
Moest er een paar minuten aan wennen (de wind hielp ook niet echt mee).
Ze is vele malen stabieler vanwege de throttle curve en de sticks zijn zo veel gevoeliger. Door de 11T die er nu op zit is ook de staart nog stabieler dan eerst en dat zonder HH gyro.
Moet ook maar eens zo'n PVC plaatske in de heli plakken. Dat met die elastiekjes werkt wel, maar niet echt optimaal.

Kan niet wachten tot de wind gaat liggen om eens lekker het park in te duiken.

UPDATE:

Heb net de accu aan de lader gehad. na 7 minuten vliegen was de spanning 11,4 V. Nog lang niet leeg dus. Er is 1100 mAh bijgeladen. Volgens de pagina van darkhorse moet je met een 1500 mAh 13 minuten kunnen vliegen. Ik durf het dus wel aan om met de volgende accu 10 minuten te gaan. Kijken wat er dan in moet.
Ze worden wel wat warmer dan de Hi-Model die ik heb, maar niet echt iets om zenuwachtig van te worden.

Franscis...
Kijk uit ik zou niet te lang gaan vliegen... dat geld voor alle LIPO's beter een minuuuuutje te kort dan er eeeeeeeeeeeeeeeen te lang!!

Ik zelf vlieg 11 minuten met de 17 en 1800mA's en laad gemiddeld 1300....1400mA dat vindt ik wel best zo... die laatste minuten brengen niet veel meer ... alleen een verhoogd risico op problemen....!

Frans...

PS.
Mooi dat die mysties het zo goed doen... !
Staartwieltje van de Corsair zit er ook weer aan... :lol: ik heb wat foto's geplaatst op mijn F4U draadje.. kun je hieronder aanklikken...
Frans

Je hebt helemaal gelijk Frans.
80% van 1500 mAh is 1200. Een minuut of 9 is dus wel de max met de 1500 accu. Maar goed, heb er 2 dus ik kan weer 18 minuten meer vliegen dan voorheen. Afgezien van het feit dat net de ene draad van mijn Deans connector is geknapt van de 2250 accu. Die moet dus weer een operatie met Dr. Soldeer ondergaan. Moet toch maar eens een soldeerbout aan gaan schaffen ( of Frans weer lief aankijken ;))

Leuk om te zien dat het wieltje weer aan de Corsair zit. Deze week maar een keer in de avond vliegen ergens in de regio ?

Hallo allemaal.
Ik lees dat veel mensen de vliegtijd in de gaten houden om hun lipo niet te ver leeg te trekken.
Nu heb ik een regelaar waar een "Low Voltage Protection Mode" op zit.
Als ik het goed begrepen heb regeld de regelaar het vermogen terug als de lipo een bepaalde spanning heeft bereikt. Dus voor mijn gevoel is het dan alsof de lipo helemaal leeg is, en moet ik stopppen met vliegen. Maar als ik dan de lipo na meet zit er ongeveer nog 3.3V per cell in.(onbelas).

Is dit een veilige manier om je lipo's te beschermen, of kun je ze toch nog kapot trekken hier mee??

regelaar info:
Low Voltage Protection Mode(Cutoff Mode) :
*power reducing / power cutoff, default is power reducing.

Low Voltage Protection Threshold(Cutoff Threshold):
* low / medium / high, default is medium cutoff voltage.

For Li-xx battery x number of battery cells are judged automatically.
low / medium / high cutoff voltage for each cell are: 2.6V/2.85V/3.1V.
For example: 3 Cells Li-Poly, when medium cutoff voltage is set, the cutoff voltage is: 2.85*3=8.55V.

Hallo allemaal.
Ik lees dat veel mensen de vliegtijd in de gaten houden om hun lipo niet te ver leeg te trekken.
Nu heb ik een regelaar waar een "Low Voltage Protection Mode" op zit.
Als ik het goed begrepen heb regeld de regelaar het vermogen terug als de lipo een bepaalde spanning heeft bereikt. Dus voor mijn gevoel is het dan alsof de lipo helemaal leeg is, en moet ik stopppen met vliegen. Maar als ik dan de lipo na meet zit er ongeveer nog 3.3V per cell in.(onbelas).

Is dit een veilige manier om je lipo's te beschermen, of kun je ze toch nog kapot trekken hier mee??

regelaar info:
Low Voltage Protection Mode(Cutoff Mode) :
*power reducing / power cutoff, default is power reducing.

Low Voltage Protection Threshold(Cutoff Threshold):
* low / medium / high, default is medium cutoff voltage.

For Li-xx battery x number of battery cells are judged automatically.
low / medium / high cutoff voltage for each cell are: 2.6V/2.85V/3.1V.
For example: 3 Cells Li-Poly, when medium cutoff voltage is set, the cutoff voltage is: 2.85*3=8.55V.

Ik denk dat het antwoord moet zijn. Hoe lief heb je je lipo's..
Door je vliegtijden en laad tijden te meten kun je indruk krijgen van de kwaliteit van de hele cyclus, dus vlieg ontlading, laad kwaliteit en lipo levensduur..
Ik vloog in het begin ook regelmatig mijn accus leeg (dat was ik zo gewend met nicad waar dat noodzaak is.) maar ik heb ook al 1 bolle accu dus ben ik nu over gegaan tot meten en registreren...
Zo krijg je gevoel hoe je accu is en hoe je hem belast... Nu denk ik dat de lipo beveiliging wel mee werkt maar dat je die meer als backup moet zien dan als normale lipo bancer..
Het probleem is namelijk dat het normaal nooit zo is dat alle 3 de cellen gelijk zijn en dus ook niet gelijk leeg raken..
Wat gebeurt er dus als zeg 2 lipo's nog zeg 3,5 volt zijn en 1 al rond de 2,85 V
dan zegt je regelaar ga rustig verder terwijl je lipo al bezwijkt...
De regelaar meet namelijk alleen de opgetelde set en niet elke cel appart zoals je lader dat zou moeten doen.

Succes..
Benno

Ik denk dat het antwoord moet zijn. Hoe lief heb je je lipo's..
Door je vliegtijden en laad tijden te meten kun je indruk krijgen van de kwaliteit van de hele cyclus, dus vlieg ontlading, laad kwaliteit en lipo levensduur..

Even een correctie... het vliegen tot aan de LIPO CUT is af te raden... de LIPO cut komt in de regel te laat. Met als gevolg dat je de lipo toch onder de 3V per cel vliegt.

De meest betrouwbare methode blijft meten is weten... + de vlliegtijd in de gaten houden.
1000mA 10C accu's 6..6,5 minuten.
1000mA 12C accu's 7 a 7,5 minuten.
1300mA 20C accu's 9 a 9,5 minuten
1800mA 20C accu's 11 a 11,5 minuten..
Let wel dit zijn MIJN bevindingen, alles hangt af van throttle / pitch curvers.. verhouding van de tandwielen..., leeftijd accu's...

Frans.............

Je hebt helemaal gelijk Frans.
80% van 1500 mAh is 1200. Een minuut of 9 is dus wel de max met de 1500 accu. Maar goed, heb er 2 dus ik kan weer 18 minuten meer vliegen dan voorheen. Afgezien van het feit dat net de ene draad van mijn Deans connector is geknapt van de 2250 accu. Die moet dus weer een operatie met Dr. Soldeer ondergaan. Moet toch maar eens een soldeerbout aan gaan schaffen ( of Frans weer lief aankijken ;))

Leuk om te zien dat het wieltje weer aan de Corsair zit. Deze week maar een keer in de avond vliegen ergens in de regio ?

Kom maar langs met dat ding..... even bellen van te voren..

Frans...........

LOL....had hem mee naar het werk en heb daar de jongens van de TD hun tijd nuttig laten besteden. Het stekkertje zit er dus weer aan.
Het was weer heerlijk vliegweer vanavond. Heb dus maar even lekker de accu eraan gehangen en gevlogen in het parkje aan de Laan naar Eme. Lekker freestylen en hopen dat ie blijft hangen ! :D

Dochterlief wou even mee, dus die heb ik maar mooi even de camera in de handen gedrukt. Ze heeft wat filmpies geschoten en wat foto's van mij met de nieuwe MX12.

April671.jpg

April673.jpg

Beste investering sinds ik begonnen ben met deze hobby.

Filmpje: liil85jWzC0[/media] - Flying in the park April 28th 2008

LOL....had hem mee naar het werk en heb daar de jongens van de TD hun tijd nuttig laten besteden. Het stekkertje zit er dus weer aan.
Het was weer heerlijk vliegweer vanavond. Heb dus maar even lekker de accu eraan gehangen en gevlogen in het parkje aan de Laan naar Eme. Lekker freestylen en hopen dat ie blijft hangen ! :D

Dochterlief wou even mee, dus die heb ik maar mooi even de camera in de handen gedrukt. Ze heeft wat filmpies geschoten en wat foto's van mij met de nieuwe MX12.

April671.jpg

April673.jpg

Beste investering sinds ik begonnen ben met deze hobby.

Filmpje: liil85jWzC0[/media] - Flying in the park April 28th 2008

Ziet er prima uit francis, pas je wel op voor die bomen...

Ik heb ook effe de 2 accu's weer leeg gevlogen 15 minuten op de 2400 (bleef stabiel) en slechts 10 minuten op de 2150 (kakte al redelijk in). Ik vlieg nog steeds alleen zodat filmen er nog niet bij zit.. (dan is de concentratie beter) Kan hem onder tussen al redelijk tail in vliegen en hem toch weer goed voor mij neer zetten..
Ben nu op de sim begonnen met de nose in hover training...
Eens kijken of ik dat binnen kort ook stabiel live doen...
Ik zie dat je met balsa vliegt. Ik kan je de extreme bladen bij rc4me aanraden. Die dingen zijn nog goedkoper ook (nog geen 8 euro) en heb ze vandaag nog effe geslepen op de straat (vlak voor de landing). Balsa was meteen total loss geweest en die plastick dingen werken nog perfect.

Benno

Ik heb al in tijden geen bladen meer gesloopt. Heb nu nog 4 balsa setjes liggen. Uit Hong Kong voor 5 euro per setje incl. verzending :p
Ik blijf lekker met balsa vliegen voorlopig. Bevalt uitstekend en lekekr goedkoop. Las ik ga upgraden ga ik deze eens proberen

14704_92d0_1_1.jpg

Schijnen ook lekker te vliegen. Iets steviger dan Balsa en met leuke CF look.

Die bomen staan verder weg dan het filmpje doet vermoeden.
Het parkje bied voldoende ruimte om lekker te stunten.

Back