wil ik mijn lipo gaan opladen knipperen die rode en groene led allebei
en volgens de beschrijving laad ie dan niet
wat kan het zijn?
Effe hier getest....(ik had toch een bolle lipo..)
als ik 1 cel los neem (de zwarte draad = de draad het verste van de 2 cel aansluiting op de lader) dan gaat de rode led knipperen tenteken dat er een laad fout is.
Als ik de rode draad (dichts bij de 2cel aansluiting) dan laad de lader gewoon door...
Verder meet de lader per cel of er spanning van de cel af komt en pulst hij de cel vol waarna hij weer meet of de cel goed is.
Dus hij laad per cel (zou dus niet verkeerd mogen gaan.. tenzij de cel al fout was) het is dus verstandig een kook wekker bij de lader te leggen zodat je hem niet vergeet (zoals ik.)
hij laad maximaal met 1 ampere dus voor een 1100 mah batterij kun je hem rustig op 90 minuten zetten en dan de zaak controleren of gewoon los halen (zekerheid voor alles) en dan niet te leeg vliegen zeg 5 a 6 minuten hoveren (deed ik dus wel). Voor dikkere cellen dus de tijd procentueel langer maken... Trouwens uiteindelijk zeker voor een nieuwe lader met display gaan.... Kost wat maar dan gaan je dure lipo's langer mee... Heb trouwens vorige week een misery lipo van 2400 mah 15 C via ebay voor £11.98 gekocht (inclusief verzendkosten) En hij doet het ook nog....
Benno.