Haha, ik heb m 2e hands gekocht van iemand waarvan haar partner was overleden en zij wist r niet veel van. De accu's zijn nimh 3000 8,4volt
Kijk, dat is alvast wat meer info. Gezien dat dit je eerste stappen in de RC auto-wereld zijn, was het meer te verwachten geweest dat je bij een shop de auto had gekocht, want als beginner weet je meestal niet waar je op moet letten bij een 2e hands auto. En bovendien kun je dan bij de winkel terecht bij vragen, en voor garantie, mocht iets buiten je schuld kapot gaan. Je kan 2e hands best ook een goede aankoop doen, maar het risico op een miskoop is meestal wat groter.
Wel fijn dat sommige meteen een oordeel klaar hebben! Ze zijn zelf vast geweldig
Geloof me, er zijn zelfs officiële modelbouw "speciaalzaken" die boten verkopen samen met een zender op 35 MHz, een frequentie die alleen voor vliegtuigen mag worden gebruikt, en waarvan het zelfs strafbaar is daar vanaf te wijken. Of die je alleen adviseren dat te kopen wat zij kwijt willen, niet wat het beste is voor de klant. Maar er zijn ook nog wel zaken waar beter naar de behoefte van de klant wordt gekeken. Dus niets mee te maken met jezelf geweldig vinden, gewoon een beetje realiteitszin.
Wat betreft je vragen over je auto, wat Roelof ook herhaalde, kijk naar de draden tussen motor en regelaar. En kom je er helemaal niet uit, of wil je meer gerichte tips over je "nieuwe" aanwinst, dan zouden een paar scherpe foto's van je auto zeker helpen.
Begrijp ik goed dat je inmiddels met de auto hebt gereden, en dat de snelheid je tegen is gevallen, aangezien je sneller wil? Best kans dat de accu's een tijdje stil hebben gelegen, en of in slechte staat zijn, of een paar keer geladen en ontladen moeten worden om weer "wakker" te worden. Wat voor lader heb je? Een goede lader is een must in deze hobby, je auto zal nooit goed presteren als je accu's niet in topconditie zijn.
Ook kan het best zijn dat de aandrijving wat zwaar loopt, misschien zijn er lagers verroest, zit er veel vuil tussen. Een goede test is om even het tandwiel dat op de motor zit te verwijderen (dat heet het "pinion") en dan de auto een zetje te geven, of de wielen met de hand te draaien. Dan voel je alleen de weerstand van de transmissie, met het tandwiel nog op de motor moet je ook door de weerstand van de motor duwen.