Efteling in Beeld :-( Drone Alarm !

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door freijn, 7 feb 2014.

1. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    Daar verschillen we dan duidelijk van mening. Vroeger noemde we dat sociale controle. Iemand deed iets wat niet was toegestaan en je werd er op aangesproken. Tegenwoordig is het allemaal ik, ik, ik. Hiermee wil ik niet zeggen dat je over alles maar je ongezouten mening moet uiten maar dit soort gevaarlijke acties vind ik, op zijn minst, niet handig om goed te keuren :nooo:

Als hij dit op ooghoogte doet in een weiland zonder andere in gevaar te brengen dan zichzelf zul je mij niet horen, Darwin heeft daar ooit iets slims over geroepen. Buiten dat onze hobby door dit soort gasten naar de klote gaat brengt hij onwetende en onschuldige mensen in gevaar. Wat mij betreft heel hard aanpakken.

2. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    Graag de discussie netjes houden aub. Ik ben het ook niet met hem eens maar daarvoor hoeven we niemand voor rotte vis uit te maken.

En inderdaad, als er iets gebeurt roept iedereen opeens waarom niemand er iets tegen heeft gedaan omdat ze toch wisten dat het fout zou gaan.

3. suppafly

suppafly

Lid geworden:
    19 dec 2013
    Ja burp als je soms van mening verschilt is helemaal niet erg , dat is de definitie van het met elkaar in dialoog gaan en elkaar vertellen wat je er van vind , als je tijdens zo'n dialoog kan spreken en luisteren met/naar elkaar terwijl er wederzijds respect heerst dan is het oké .
    Ik heb meer de indruk dat het vaak fout gaat bij sommige die even 2 pagina's lezen en dan de drang hebben om de hobby ( die zij zo leuk vinden ) te moeten verdedigen.

4. suppafly

suppafly

Lid geworden:
    19 dec 2013
    Is al Aangepast excuus

5. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Hoe zit het dan met de pro's?
    Die mogen dan wel boven mensen vliegen? Festivals, trouwfeesten, events filmen?
    Dat is nog gevaarlijker , die vliegen namelijk met groter en zwaarder multi's.

Wil helemaal niet in discussie gaan , ik vind dat filmpje mooi en helemaal niet gevaarlijk.
    De 1ne vind dat kunnen de andere niet , mensen hebben nu eenmaal verschillende mening over..

Laatst bewerkt: 7 feb 2014
  6. Acmosa

Acmosa Guest

De pro's vragen daar een vergunning voor

7. suppafly

suppafly

Lid geworden:
    19 dec 2013
    Er zijN 2 bedrijven tot nu toe die met drones mogen vliegen en die moeten ook 150 meter bij mensen vandaan blijven en mogen niet boven mensen vliegen

8. Helikds

Helikds

Lid geworden:
    5 mei 2012
    Ik moet eerlijk zeggen dat de filmpjes van Daan er gewoon prima uitzien.
    Alleen jammer dat hij het gevaar van zijn actie niet heeft ingezien.
    Mogelijk heeft hij nu iets geleerd.
    Maar geloof me er komen nog veel meer van dit soort gevallen.
    Want ik zie dat veel fotozaken nu ook al beginnen met de verkoop van DJI Phantom.
    Laten we hopen dat onze leuke hobby niet in gevaar komt hierdoor.

9. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    Thnx, zo houden we de discussie netjes. Mijn quote ook aangepast natuurlijk.

10. suppafly

suppafly

Lid geworden:
    19 dec 2013
    Nou laat die hoop maar varen , is een kwestie van tijd .
    Of een dode of zwaar gewonde , of een woonwijk zonder stroom , of in het ergste geval een echte heli of vliegtuig die tegen zon ding aan vliegt en het is klaar .

11. Acmosa

Acmosa Guest

'Gelukkig' heb ik mijn modelauto's nog niet verkocht

12. suppafly

suppafly

Lid geworden:
    19 dec 2013
    De ervaring leerd dat zolang er niks gebeurd de grenzen steeds verder worden opgezocht en dan gaat het ineens goed fout .
    Aangezien de modelvlieghobby in stand werd gehouden door op aangewezen plekken in verenigingsverband de hobby te beoefenen en het dus ook te controleren , en nu vliegt alles overal en zijn ze straks de controle kwijt dan gaat het fout en zullen ze hard optreden .

Let maar op

13. johnnyoss

johnnyoss

Lid geworden:
    25 jun 2012
    ik ga echt niet mee doen aan de ophemeling van die jonge
    en als de heren politie 2 min aan zijn filmpjes besteed kunnen ze binnen een half uur bij hem op de stoep staan
    dus laat die pliessie petten zich er eens druk om maken

14. sanderw13

sanderw13

Lid geworden:
    8 feb 2012
    Ja klopt in een van zijn eerste video's zie je zijn hoofd je weet in welke plaats hij woont want daar doe die range test en dan alleen daan in typen en klaar zie je denk ik zo waar die woont

Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  15. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    18 jaar en naïef misschien
    Gelukkig heeft ie hem nog maar een maand :rolleyes: ervaren piloot dus :tank:

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  16. johnnyoss

johnnyoss

Lid geworden:
    25 jun 2012
    omroep brabant doet wel speurwerk dus

17. Mitchelll

Mitchelll Guest

18. Andy

Andy

Lid geworden:
    4 nov 2004
    ... en de heksenjacht op "drones" is begonnen.

19. suppafly

suppafly

Lid geworden:
    19 dec 2013
    Nee Hoor de jacht op DAAN. Hahaha

Het is volgens mij nog simpeler want er was nog een draadje hierover geloof ik en daar stond zelfs zijn achternaam bij ??

20. topix

topix

Lid geworden:
    9 sep 2013
    Wjahahaha heb je gezie hoe die die attenes heeft en de lipo er zo naast heeft hangen:hammer: denk dat we gewoon ff bezoekje nemen en hem ff uit moeten leggen dat hij zoiets niet moet doen.

Deel Deze Pagina