Mijn bevindingen op een rijtje
Schuim kern zonder lijm met abachi weegt 82 gram.
Gamma Schuim met Abachi gelijmd met melklijm is de sterkste verbinding. Twee kanten in smeren, even laten drogen en aan drukken in een vacuum zak. Dit geeft vleugels die bijna onverwoest baar zijn. Maar wel erg zwaar. ( geen test vleugel voor handen voor het juiste gewicht )
Gamma schuim met Epoxy/schuim middel/ micro balloons.
Twee kanten in smeren en uitharden in de vacuum zak.
Weegt iets minder dan een Melk lijm vleugel (afhankelijk hoeveel hars je er op smeerd) is net zo stabiel als andere lijm verbindingen. Dringt lekker door de abachi heen, maar zit wel minder vast aan het schuim dan melklijm. De test vleugel weegt 127 gram.
Pu bruis lijm.
Alleen de Abachi insmeren met lijm. zo veel mogelijk afschrapen met een oude credit card. Schuimkern even vochtige doek er over heen, en gewoon persen. De vleugel weegt 96 gram, dit is zonder meer het laagste gewicht. maar heeft ook de minst sterke hechting. De lijm trekt wel in de abcahi maar niet voldoende in de schuim kern.
De indekking zit wel vast, maar laat zicht redelijk makkelijk weer los trekken. Doe ik het zelfde met een melklijm gelijmde vleugel,dan trek ik het hout stuk en niet de lijm verbinding.
Het kan zijn dat ik er iets meer bruis lijm op moet zetten of de kernen even met de planten spuit moet behandelen. Voor mijn zwevers, zijn bruis gelijmde vleugels sterk genoeg. voor een sleper zou ik zelf nog een keer een controle berekening maken om te kijken wat ik bespaar aan gewicht.