Eir 2010

seg Wouter en Bruno, het is niet omdat ge 30 geworden bent dat ge moet plooien hé !

waar blijft Fritz?
waar blijft mascara-strontvlieg?

De piste is klaar.
JP, Nico, David (en Pat?) hebben er flink aan doorgewerkt.

De layout is niet zo erg verschillend dan die van de BWT maar er werden nieuwe jumps toegevoegd, andere verlegd ...

Ik maakte vanavond wat foto's en zette ze op mijn webspace.
Je kan ze hier zien in een albummeke

... maar hier heb je alvast een voorsmaakje:
img_6396.jpg

Is er nu plaats genoeg in de padock voor iedereen of is er buiten terug iets voorzien zoals die tent tijdens de eerste BWT.

Goed gewerkt alvast aan het circuit...

die "hobbels" zijn eigenlijk niet in één keer te springen, je moet er overheen rijden ... tenzij je nét de juiste afstelling vindt (dempers) en snelheid waardoor je op de metalen lat nét genoeg kan jumpen om over de eerste hobbel heen te geraken. Kom je te hard aan, dan zakt je wagen te diep door zijn suspension en haal je het niet. Te zacht idem.
Mij lukte het gisteren in alle geval maar één op de 10 keer.
.. maar ik ben dan ook zeker nog geen ervaren rijden te noemen.

Ga je er niet ideaal overheen, dan heb je evenveel kans dat je wagen rare bokkesprongen maakt en weet je niet waar en hoe hij neerkomt.

De tafel in de hoek is in één keer te nemen, al is ook mij dat maar een paar keer gelukt. Als je die te hard neemt, of onder een slechte hoek, ga je steevast richting boarding of eroverheen. Ik ga ze rustig netjes nemen, in één keer erop, draaien en er weer af. De toppers zullen dat wel keer op keer in één keertje kunnen nemen, veronderstel ik.

Er is nog een klein min-puntje, dank ik en dat is dat de landingzones achter de nieuwe jumps (nog) geen dempende ondermat hebben gekregen.
Zeker achter de tafeljump, nét voor het podium is de landing hard. Ik zie daar wel eens brokken vallen.
Ook na het rechte stuk, bocht naar links, bocht naar rechts .. en dan een enkele kleine jump: die moet je IMHO heel rustig nemen omdat als je wat te hard gaat, je wagen hard landt, even terugopveert ... en je ondertussen te weinig grip hebt om de 180°-bocht naar rechts te nemen

'k zie jullie ginder, vanavond of morgen!

Neen, daar kan ik nu beslist op antwoorden en wel omdat we daarstraks, toen iedereen vertrokken was, alles opgebroken en opgeruimd hebben.

De zaal moet binnenkort voor iets anders dienen en dus moest de piste weg. Ze zal normaal gezien identiek (Voor iedereen die er was en reed ... was ze niet prachtig, degelijk, uitdagend, .. gewoonweg "goe bien"?) her-opbouwd worden in de dagen voor het BNK.
Het is zeker wél de bedoeling dat ze op zaterdag berijdbaar is zodat al de mensen die willen, kunnen komen trainen.

We hebben deze winter eigenlijk dikke sjans gehad (voor de NL'ers: = reuze mazzel) dat we de piste konden laten liggen tussen de verschillende manches van de BWT door. Eigenlijk zat het oorspronkelijk in de planning dat ze élke keer opnieuw zou moeten opgebouwd en afgebroken geworden zijn (*)

Voor zover ik weet, zitten er voor volgende winter zeker een tweede editie van onze BWT in, alsook natuurlijk een EIR 2011.

Voor diegenen die er waren ...
als jullie opbouwende kritiek hebben, wil ik ze graag horen. Persoonlijk vond ik het bijvoorbeeld wel wat krapjes "pit-tafelen".
En ik denk dat we ook eens moeten bekijken of de wedstrijdprocedures niet nog beter kunnen: finale-plaats bepaald door je meer dan twee beste Q-resultaten, ...

Maar verder ... Ik denk dat het een fantastisch evenement geworden is.
Zeer geschikt parcours,
hoog niveau
cleane race-duels
spannende finales
zeer goede marshalling (perfectie bestat nu eenmaal niet!)
meelevend publiek
goede sfeer
krappe, maar zeer goed gerespecteerde timing,
internationale bezetting ..

Allemaal bedankt namens BRCC!

(*) wa een pak werkwoorden bij elkaar :)

Laatst bewerkt:
wel het was zeker en vast een super wedstrijd.
van mij moet er na de djumps niets onder de matten komen ,alleen een langere landing (down slope) zal al voldoende zijn .
veel fun gehad
zou zeggen op naar het eerste bnk daar he.

Foto's komen hopelijk vanavond al!

Voor mij:

+:
uitdagend circuit
vlot vooruit gegaan (timing)
toffe compagnie
zondag op tijd gedaan

-:
teveel qualifs, zaterdag was TE laat naar mijn veel en anderen hun goesting
sommigen hun race mentaliteit
krap in de pits
te vroeg opstaan (wtf sommige freaks! om 6h al aan de hal staan? get a life)

Ik volgend jaar geen EIR meer, teveel volk, te vermoeiend.
voor de 24h pas ik ook, gelukkig was ik maar reservepiloot :).

Positief:
- Lay-out, sterk verbeterd, goeie mix van snelle en tragere stukken
- Sfeer
- Organisatie: timetables vrij strak aangehouden en jumpstarters werden meteen achteraan de grid gezet, ook was het een stuk warmer in de zaal dan vorig jaar
- Catering was goed (vrij veel variatie, niet enkel chips en cola :))

Negatief:
- 3 piloten per tafel is gewoonweg te veel, het was best doenbaar maar zoals cooper zegt was het te krap.
- Hoewel mijn heat een voorbeeld was voor de rest, zag ik in sommige heats toch redelijk wat onsportief rijgedrag
- 8 kwalificaties ok, maar dat er dan maar 2 tellen is nogal vreemd. Kies dan voor 5 kwalificaties met 3 schraps, of 8 met 4 schraps.

Ik ben er volgend jaar zeker terug!

Foto's komen hopelijk vanavond al!

Voor mij:

+:
uitdagend circuit
vlot vooruit gegaan (timing)
toffe compagnie
zondag op tijd gedaan

-:
teveel qualifs, zaterdag was TE laat naar mijn veel en anderen hun goesting
sommigen hun race mentaliteit
krap in de pits
te vroeg opstaan (wtf sommige freaks! om 6h al aan de hal staan? get a life)

Ik volgend jaar geen EIR meer, teveel volk, te vermoeiend.
voor de 24h pas ik ook, gelukkig was ik maar reservepiloot :).

plooier

Back