hoi Jordy,
ik moet eerlijk bekennen dat ik ook wat klamme handjes had toen ik hem voor het eerst solo vloog. Die 20 kg schrikt wat af, maar ik moet zeggen dat dit eigenlijk beter (makkelijker) vloog dan de Pilatus van 9 kg waar we tot nu toe mee hebben gesleept. Bij de landing is het wel even opnieuw leren afstanden inschatten omdat er toch wel een grote kist op je af komt. Ik heb met alle grotere toestellen waar ik mee vlieg (de Pilatus van 2,7m, de ASH-26 van 6m en de Pawnee van 3,3m) de neiging om steeds te ver van me af te landen. De "rotten" bij ons in de club blijven er op hameren dat ik hier echt werk van moet maken om te leren korter voor me door te vliegen/landen.
Gert-jan,
Ik ben eens bij SM-modellbau gaan neuzen, en dat lijkt me idd wel interessant. Ze hebben een stroommeter van 60V/400A wat ruim voldoende moet zijn. Wel vind ik niet meteen of de stroom door de meter gaat of dat er wordt gemeten met een kern rond de stroombaan. Het eerste is wellicht precieser, maar ik ben er wel wat bezorgd over. Als dat ding dan sneuvelt, ben je meteen ook je aandrijving kwijt. Verder vind ik nog niet meteen welke componenten ik zou nodig hebben om de stroom van de batterijen en de temp van de regelaar in realtime tot bij de piloot te krijgen.
Groetjes,
Bert