Dit wordt 'm niet, dus ik zou er maar mee stoppen als ik jou was. Voor de €30 aan reparatiekosten, die ik je heb voorgerekend koop je tegenwoordig al een 2,4 GHz zenderset en de aanschaf daarvan is dan ook vermoedelijk de meest verstandige keuze.
Bij deze zender gaan bij een verkeerde polariteit in ieder geval een spanningsregelaar, een transistor en een diode stuk, waarbij de diode de minst belangrijke is. Na vervanging moet de processor nog een systeemreset krijgen, anders gebeurt er nog niks. Vraag me niet wat de benaming van de componenten is, want dat weet ik niet. De buitenlandse servicediensten konden wel schema's opvragen bij Graupner-JR, maar dan kwam er een A4-tje, waarop de type-aanduidingen onleesbaar waren, ook bij uitvergroten. Je bestelde dan domweg zoiets als D1 van XR6 en dan kreeg je dat toegestuurd en ook als zodanig gefactureerd. Inmiddels zijn zowel Graupner als JR failliet, dus van die kant valt er niets meer te verwachten. Zelf heb ik nog wel componenten voor 1 of 2 zenders voorradig, maar die verkoop ik niet om (hopelijk) begrijpelijke redenen. In dit geval zou dit ook niet eens helpen aangezien je na vervanging nog meer handelingen moet uitvoeren.